Voorste krukaskering vervangen
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 08 april 2015 11:08 PM

de voorste krukas keerring zweet wat bij mijn DS23 IE. Geen grote lekkages, maar wel wat nat achter het vliegwiel dus.
Is de krukaskeerring gemakkelijk te vervangen, of moet er veel voor worden gedemonteerd (de motor is er uit)?

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 08 april 2015 11:26 PM
  [ # 1 ]

Dat is een labyrintkering met een kurken afdichting op de voorste lagerkap, kun je niet vervangen zonder de motor redelijk ver te demonteren. Niet een zaterdagmiddagklus..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 april 2015 11:30 PM
  [ # 2 ]

Er zit dus geen keerring Wink Lekkage op de plaats komt meestal door een lekke nokkenaskeerring en daarvoor moet de bak er even uit. Als het achter het vliegwiel zeiknat is komt dat meestal door een versleten hoofdlager. Dan komt er zoveel “lek” olie op die door Matthijs genoemde labyrintkeerring te staan dat die dat niet meer kan verwerken en dan wordt het een enorme bende. OOk komt het wel eens voor dat het kurkstripje tussen voorste hoofdlagerkap en oliecarter niet goed afdicht, maar dat is een uitzondering.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 08 april 2015 11:35 PM
  [ # 3 ]

Dat is inderdaad een stuk beter verwoord! 😉

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 09 april 2015 11:00 AM
  [ # 4 ]

Of een hoge carterdruk door verstopte ventilatie?

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 12 april 2015 04:35 PM
  [ # 5 ]

Bedankt! Het “lager” zweet alleen wat.
De nokkenaskeerring , die je zo ziet zitten heb ik vervangen. Ik weet niet of er nog een zit daar, meer naar de motor toe. Lijkt me niet te lekken
Zal een beetje zweten maar accepteren : er lag nooit olie onder de motor

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook