camber achteras?
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 10 april 2015 11:40 AM

vandaag mijn nieuwe 2e handse Picasso laten uitlijnen, en 2 nieuwe achterbanden,  omdat deze scheef waren afgesleten, maar nu komt het, de achteras, heeft een verkeert camber, deze mag max -1,31. graden zijn, maar is,  -2,31.  de andere kant gaat nog net die is, -1,20. de banden lopen nog niet tegen de wielkast, maar wat vinden jullie terug gaan naar garage voor twee zijdige oplosing. was binnen garantie termijn al terug geweest voor raar stuur gedrag, en het hobbelen van de auto, kan het hobbelen trouwens voort komen door die achteras, dus is dit het euvel er van,
normale afstand gegevens van camber zijn.  -1,31.# -1,13. # -0,55. te zijn.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 april 2015 11:53 AM
  [ # 1 ]

Bij mijn weten valt er niets af te stellen aan de torsie-as. Als de achterwielen ‘wijdbeens’ staan zijn de legers uitgesleten en kunnen op zoek naar een revisie-as..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 10 april 2015 12:56 PM
  [ # 2 ]

in ieder geval alvast bedankt 2d, voor de snelle reactie, ja ik wist al dat de as niet na gesteld kan worden, en dat het aan het lager licht,
maar als het hobbelen, nu een oorzaak is van de achteras, dan heb ik al een punt, voor de garage die mij deze auto heeft verkocht. want dan is dus duidelijk dat ie mij een erg versleten auto heeft verkocht,
maar uit meeste forum berichten begrijp ik eigenlijk dat ie pas echt op is als ie tegen wielkast aan loopt.
we wachten even af wat anderen er van vinden, of ik vraag het zaterdag even op de meeting.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 12 april 2015 12:23 AM
  [ # 3 ]

Hobbelen kan zeker aan uitgesleten lagers liggen. Zonder lagers gaat het veren immers slechter. Het lager is het draaipunt van de draagarm.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook