Is de 110 Pk benzine versie zuiniger in gebruik dan de 82 Pk versie ?
dixie2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 11-04-2015

Gepost: 12 april 2015 09:27 PM

Ik overweeg tussen de DS3 82 pk en 110 pk benzine versie.
Mijn vraag is of bij normaal gebruik (dus niet scheuren), de 110 pk versie ook zuinig is. (Vanwege zijn turbo.)

DS3, So Chic, VTi-110 Pure Tech, 17” Bellone velgen, eMyWay navigatiesysteem met HiFi. Xenon verlichting en 3D led achterlichten.

Profiel  
 
boons605
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012

- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Gepost: 18 april 2015 10:59 AM
  [ # 1 ]

Ik denk dat dat grotendeels afhangt van je gebruik en rijstijl.

Normaal is namelijk voor iedereen anders. De één vindt bij de snelweg met 80km/h bij de eerste blokjes van de invoegstrook invoegen normaal, de ander heeft gewoon netjes geleerd met 120km/h (of 100 of 130) op de invoegstrook uit te komen en desnoods de hele invoegstrook te gebruiken.
De één vindt het prima om die vrachtwagen met 95km/h in te halen, terwijl dat eigenlijk nog veel asocialer is dan bumperkleven.

En zo kan ik nog even doorgaan.

People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 18 april 2015 12:16 PM
  [ # 2 ]

Het verbruik van de 110 zal iets hoger zitten denk ik.
Kan geen vergelijkende test vinden, kant en klaar op google.
Maar verbruikscijfers van de 82pk motor in de ds3 zijn er wel zat te vinden.
Verbruikscijfers van de 110pk motor kan ik alleen nog vinden in de Cactus en een peugeot 308.
Maar ik denk niet dat het verschil in gebruik gigantisch is, daarom zou ik zelf voor de 110pk versie gaan.
Dan heb je net wat meer vermogen tot je beschikking mocht het wel willen gebruiken Smile
Succes met de keuze!

ohja en nog een tip, kijk niet naar de FABRIEKSopgave van het verbruik. Je wordt in de folder al voorgelogen Smile
Die cijfers kloppen absoluut niet in de praktijk!

doei

Profiel  
 
dixie2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 11-04-2015

Gepost: 18 april 2015 12:49 PM
  [ # 3 ]
Basfeijen schreef:

Het verbruik van de 110 zal iets hoger zitten denk ik.
Kan geen vergelijkende test vinden, kant en klaar op google.
Maar verbruikscijfers van de 82pk motor in de ds3 zijn er wel zat te vinden.
Verbruikscijfers van de 110pk motor kan ik alleen nog vinden in de Cactus en een peugeot 308.
Maar ik denk niet dat het verschil in gebruik gigantisch is, daarom zou ik zelf voor de 110pk versie gaan.
Dan heb je net wat meer vermogen tot je beschikking mocht het wel willen gebruiken Smile
Succes met de keuze!

ohja en nog een tip, kijk niet naar de FABRIEKSopgave van het verbruik. Je wordt in de folder al voorgelogen Smile
Die cijfers kloppen absoluut niet in de praktijk!

Je hebt gelijk en daarom heb ik gekozen voor het nieuwe 110 Pk blokje (ontwikkeld door Citroen/Peugeot en BMW)en schijnen juweeltjes in zijn soort te zijn.
Inderdaad kan er (nog) niet veel over vinden op het web. Fabrieksopgaves zijn altijd misleidend wat verbruik betreft. Die komen op deze cijfers bij testen in windtunnels en dergelijke.

DS3, So Chic, VTi-110 Pure Tech, 17” Bellone velgen, eMyWay navigatiesysteem met HiFi. Xenon verlichting en 3D led achterlichten.

Profiel  
 
herman_citroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 19-03-2016

Gepost: 21 mei 2016 01:08 PM
  [ # 4 ]

Het is mogelijk met de app Citroen MyLink om gebruiksgegevens op een handige manier bij te houden.
Als alles is ingesteld worden op het moment dat je de sleutel uit het contact haalt de gegevens via Bluetooth naar je telefoon verzonden. In mijn geval zijn de gegevens nog iets gunstiger dan de computer aangeeft. Zelf rijd ik met de Citroën Cactus Turbo met 110pk.

Profiel  
 
ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 21 mei 2016 03:36 PM
  [ # 5 ]

Hoi,

ik rij zelf met de 110 pk versie rond,en het verbruik vind ik nogal mee vallen (bij gehouden via spritmonitor)

Consumption:     
5,83 l/100km (dit is wat ik er uit weet te halen,wisselende rijstijlen overigens dus omgerekend 1:17 over all)

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  
 
gasser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 17-11-2015

Gepost: 27 mei 2016 12:11 AM
  [ # 6 ]

Morgen onze nieuwe Ds3 ophalen (niet met het nieuwe ds front helaas). Uitvoering: So Chic 110pk s&s handgeschakeld. We leveren in onze Cactus shine met de 82 pk vti etg. Die robotbak is echt een crime en waren blij met het schakelgedrag van de DS3.

Met de cactus rijden we nu over 35000km gemiddeld zo’n 1:16 en rijden niet als slakken Wink

Hoop dat de 110 pk toch zuiniger zal zijn icm de handbak, minder toeren op de snelweg en makkelijker op gang dan de 82pk van de cactus.

C5 break uitvoering 2.0 HDI AUT (109PK) Difference2 (01-2004) Kleur: Zwart
Huidige km stand: 373000

C4 Cactus VTi 82 Shine ETG (10-2015) Kleur: Rouge Aden > komt een DS3 So Chic 110pk S&S voor in de plaats!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook