Mijn eerste Citroën Een C3.
Truus24
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 14-04-2015

Gepost: 15 april 2015 06:56 PM

Hoi, ik ben sinds 2,5 jaar de bezitster van een C3 Exclusieve 1.4 I uit 2003.  Mijn eerste Citroën. Mijn eerste auto met cruise controle en climat controle. Heerlijk, ik zou niet anders meer willen.

Deze auto heb ik van mijn tante overgenomen in 2011. De auto was toen al, en is soms nog steeds, nukkig. Maar ik stak het op de “rijkunsten” van een dame op leeftijd. (mijn tante)  Zij heeft hem in 2003 nieuw gekocht en hij is altijd op tijd naar de garage geweest. Echter, 7 maanden stilstaan heeft hem geen goed gedaan.


Ik weet dat de C3 volgens het boekje 1:20 moet doen. Nu verwacht ik dat niet, maar 1:16 moet toch te doen zijn lijkt mij. Geen 1:13,75. En ik vind dat ik best rustig rij met de auto. En dan nog wat nukjes van de cruise controle. Ik zag al op het forum dat dit een bekend probleempje is. Alleen wat DE oplossing is weet ik nog niet. 

Ik rijd er dagelijks 95 km mee naar mijn werk en terug. Van die 95km’s zijn er minstens 85 op de snelweg. en toch is hij dol op benzine. En dan soms nog in het weekend met de hond lekker naar het strand. Dus kilometers maken doet hij echt veel. En die kilometers maak ik het liefst met cruise controle aan.

Tot nu toe start hij echt altijd in 1 keer. Of het nu -15 is of +35 graden. Ook iets wat niet vanzelfsprekend is voor een autootje op leeftijd. Ik heb genoeg oude autootjes gereden. Altijd gedoe.

Profiel  
 
Rammstein01
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 25-03-2015

Gepost: 15 april 2015 07:43 PM
  [ # 1 ]

Hallo Truus24,

Welkom op dit forum. Na het lezen van je verhaal lijkt me maar 1 actie noodzakelijk. Naar de garage voor een grote beurt. 7 maanden stilstaan doet nooit goed. Vergelijk het maar eens met jezelf na 7 maanden complete rust.

Na een onderhoudsbeurt komt het wel goed met je C3.

Rob

Profiel  
 
Truus24
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 14-04-2015

Gepost: 15 april 2015 09:03 PM
  [ # 2 ]

Hoi,

De C3 heeft toen een hele grote beurt gehad. Kostte ruim €700,00. Er zat mos in de inlaat van het luchtfilter zei de merkgarage. En hij is de eerste maanden nog heel nukkig geweest. Gelukkig werkte in toen maar 5 km van huis af. Nu zijn we 2,5 jaar verder en hij is soms nog nukkig. Maar nu werk ik 44km van huis af. Wel een beetje te ver om in geval van nood de fiets te pakken.

In 2014 een grote beurt gehad, een nieuwe V-riem, aandrijfriem, loopwiel en waterpompje.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook