Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Mooi scrabble woord maar het lampje blijft af en toe branden bij motor uit. De holte waar het lampje in klemt heeft wat speling als ook het deurtje. Heeft iemand tips om leeglopen van de accu over een paar dagen stilstaan te voorkomen?
Contact draad leggen, lampje of deurtje afstellen, led lampje ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Lampje eruit halen? Zoveel licht geeft dat ding nou ook weer niet.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Is ook een idee…
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Het lampje in mijn kofferbak zit er bij ook niet in, een gloeiende spijker geeft meer licht…..
Led lampje er in.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Voor de kofferbak had ik al een goede schakelaar en dit lampje uit China.
In het dashboard kastje moet een zelfde lampje als in het klokje: type BA9S 1, 5 of 2 watt volgens de werkplaats handboeken.
Ook hier is een led variant te vinden die meer licht met minder Watts geeft. De uitdaging is hier meer: hoe krijg je in 100% van de gevallen het lampje uit als kastje dicht is ?
Ik had even gekeken in mijn auto. De bovenkant van het kastje is van een soort vilt gemaakt en het gat is ruimer als het lampje. Tevens wordt het stiftje die het lampje uit doet niet haaks bediend als het kastje dicht gaat. Dit is dus niet ideaal…
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Zo’n handschoenenkastjelampje ( leuk scrabble woord) kan een leuke acculeegtrekker zijn, net als het kofferbaklampje. Mooiste is eigenlijk dat ze via de verlichting lopen, je hebt ze tenslotte alleen nodig in het donker. Achter het dashboard zou je de voeding kunnen verleggen naar het lampje achter de asbak en in de kofferbak naar het achterlicht.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ik heb in het rijtje voor de accessoire-schakelaars een extra interieurverlichtingschakelaar opgenomen die ik eerst moet indrukken om het dasbordkastjelampje spanning te geven.
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
ik heb het lampje zelf wat afgesteld in de ruimte waar hij zit, hij gaat bij mij keurig aan en uit, in de kofferbak heb ik overigens een LED buislampje gestoken, perfect licht in het donker
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik heb een rubber dopje die onder een stereo hoort op het dashbordkastje geplakt zodat hij het pieletje wat verder indrukt
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Dank voor de reacties. Met de afstelling van het slotje was niet héél veel meer te spelen. Ik heb nu dit lampje erin zitten met meer licht en minder Watts. Als het lampje aan zou blijven heeft de accu nu dubbel zoveel tijd om leeg te lopen.
Om te voorkomen dat het lampje aan blijft heb ik een stukje anti-krasvilt tegen het klepje geplakt.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Je kunt hem natuurlijk ook met je contact laten schakelen. Dat draadje extra kan niet meer dan een half uurtje werk zijn. Dan loopt je accu niet meer leeg.
Zoals ik al zei, knoop hem aan de asbakverlichting. Zit er naast.