1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Storingen C4 Cactus
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 26 april 2015 11:59 PM

Ik kon zo gauw geen topic vinden dus open ik er een. Mocht er al iets bestaan verplaats dit dan svp.

Vandaag naar de Autorai geweest en tijdens het in de file staan voor een parkeerplek springt er in eens het motorstorings symbooltje aan. Gelukkig een oranje lampje en bleef hij continu aan staan. Mijn zoontjes hebben tijdens het filerijden op de achterbank opgezocht wat de storing was en het bleek de emissieregeling te zijn. Gelukkig stond er niet bij dat ik direct moest stoppen. Van de week dus maar eens naar de garage.

Ik heb wel gewoon de start stop gebruikt in de file. Misschien dat het daardoor komt.

Leuke dag gehad op de rai en in de file een hoop bekijks gehad. Ook op de rai was het bij de Cactus tot mijn verbazing redelijk druk. Er stonden er drie: blauw wit en gris shark

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 27 april 2015 12:16 AM
  [ # 1 ]

Dat is toevallig, heb jij de benzine versie?
Bij mij begon het lampje tijdens mijn vakantie te branden. Je schrikt er wel van maar je kan gewoon doorrijden.
Ik merkte verder niets aan het rijden.
Woensdag gaat hij naar de garage.
Heeft met de katalysator te maken.
Hoeveel km heeft jouw wagen gelopen? Die van mij nu 9000km.
Vraag eens bij het uitlezen van je Cactus bij de garage of de fout code P0420 Katalysator is.
Dan is er toch iets niet goed bij de katalysator.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 27 april 2015 10:56 AM
  [ # 2 ]

Ik rijd inderdaad de 82 pk automaat benzine. Ik ben inderdaad gewoon naar huis gereden, mar je staat wel raar te kijken als binnen 4 maanden na aankoop en net geen 5500 km de eerste storing zich voor doet.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 27 april 2015 11:25 AM
  [ # 3 ]

Kan je je voorstellen ik zat op de autobahn bij Stuttgart en het lampje ging branden.
Je voelt je behoorlijk lullig met een nieuwe auto en dan pech.
Ik heb de dealer gebeld en vertelt welk lampje ging branden. Het was volgens de dealer geen probleem om door te rijden als bij het rijden zelf geen storingen optraden.
Ik heb mijn wagen bij een Duitse garage uit laten lezen en die gaf de genoemde foutcode.
We zijn overigens niet de enige op het forum want er is al eerder melding gemaakt van een brandend lampje door een van onze forummers bij hem is de katalysator vervangen.
Citroen moet hiervan op de hoogte zijn.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 27 april 2015 11:40 AM
  [ # 4 ]

Ja naar mijn idee, is dit een Nuke van de laatste generatie auto,s.  En dit allemaal voor een beter milieu , en toelatings eisen,  de grootste boosdoener is het start-stop, systeem. Deze zou eigenlijk alleen actief zijn als de motor, op bedrijfstemperatuur is, en al enkele km heeft gedraaid,  daarom is het wijs, als je denkt ga kort stukje rijden, zet dan het systeem uit, het probleem is bij koude motor, is de verbranding slecht, en zetten de kooldeeltjes zich af, op kleppen, en zuigers, dat is altijd zo, bij welke motor dan ook, alleen als je genoeg km rijd, verbrand dit weer, maar doe je dit niet, dan hoopt het op, en dan bij lange rit, verbrand het, maar komt dan in eens in kat terecht, met teveel hoeveel heid.  Het gevolg is dat het lampje gaat branden. Mijn gouden tips zijn eigenlijk, rijd je alleen naar supermarkt, en je schoonmoeder, tank een primium/ultimate, brandstof, dit is wel duurder, maar verdiend zich zelf terug, de andere optie, is, bij een korterit, niet te ver opschakelen, zodat de motor toeren blijft maken, tja en dit kost ook benzine, en is slechter voor mechaniek van de motor,  de tweede is dus zorgen dat start/stop alleen werkt als motor heet is,  deze systemen zijn alleen in het leven geroepen, om de bijtelling van lease auto,s. Laag te houden en voor de rest niks, o,ja de garage heeft hier de grootste baat bij, want ja als dit na de garantie gebeurt, dan is het kassa,

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 27 april 2015 12:01 PM
  [ # 5 ]

Ik heb geen start-stop systeem en wanneer je lampje, na 300km gereden te hebben, gaat branden kan je niet van koude motor spreken.
Ik had de dag ervoor nog 1000km gereden, naar mijn vakantie bestemming.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
johanweeda
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 18-02-2015

Gepost: 27 april 2015 12:47 PM
  [ # 6 ]

Sinds eind februari heb ik de 110pk benzine versie en na 2500km kreeg ik onderweg de melding; “ESP/Hil storing, ga naar de garage” op het touchscreen.
Vervolgens uit laten lezen bij de dealer. Daar zagen ze de melding, maar verder niets kunnen vinden. Hopelijk een incidentele foutmelding.

Dezelfde week ook de voorruit laten vervangen ivm een flinke barst door steenslag, maar dat is pure pech, kan altijd een keer gebeuren.

C4 Cactus PureTech 110

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 27 april 2015 01:04 PM
  [ # 7 ]

Zeker pech die voorruit. Ik hoop alleen dat dit draadje over storingen niet te lang wordt….

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 27 april 2015 02:47 PM
  [ # 8 ]

Ik tank altijd bij Texaco, rijdt twee keer per week baar de supermarkt. Dat is inderdaad een heel kort stukje. Daarnaast gaat mijn vrouw er mee te werk, dat is 15 km waaronder een redelijk stuk 80 km weg en een stuk snelweg.

1500 km per maand maak je niet door alleen korte stukjes te rijden , lijkt me.
ik hoor wel wat er mee aan de hand is…

Overigens kreeg ik de melding nadat ik 50 km over de snelweg had gereden en daarna en de file kwam te staan. Warm was de motor dus wel. Les voor de volgende keer misschien: in de file het systeem uitzetten.

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 29 april 2015 04:06 PM
  [ # 9 ]

En natuurlijk is de storing verdwenen als je bijna bij de garage bent. Ze hebben hem uitgelezen en het bleek een melding uit de katalysator te zijn. Ik mag weer verder rijden en we zien wel….

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 29 april 2015 04:27 PM
  [ # 10 ]

Vreemd want als het dasboardlampje eenmaal brandt blijft het aan staan tot dat de auto is uitgelezen.
Bij mij blijft hij aan staan.
Heb je nog gezegd dat er meer mekdingen zijn?
Ik weet zeker dat het bij jou na een paar weken terug komt. Dat is bij mij ook gebeurd.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 29 april 2015 06:55 PM
  [ # 11 ]

Uiteraard heb ik dat gemeld. We zullen het zien.. Eerst maar weer genieten van een storingsvrije auto.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 29 april 2015 07:48 PM
  [ # 12 ]

Tuurlijk en genieten doe ik ook nog steeds ondanks dat het lampje brandt. Tja, het zal met uitlezen van de uitlaatgas emissies te maken hebben. Misschien staat de boel te kritisch afgesteld.
Morgen gaat mijn wagen naar de dealer. Ik heb al een uitlezing in Duitsland laten doen. Nu eens kijken wat ze uitlezen bij de dealer.
Waarschijnlijk dezelfde storing. Maar ik vind wel dat ze er goed naar moeten kijken. Met 2 meldingen achter elkaar heb ik natuurlijk wel een bewijs dat er iets mis is.
Ze kunnen mij niet met een kluitje het riet in sturen.
Maar ik heb gelukkig wel vertrouwen in mijn dealer.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 30 april 2015 08:01 PM
  [ # 13 ]

Complimentje voor Citroen, ze hebben netjes de katalysator vervangen. Ik kreeg een mooie groen gele mee, ik had daar nog mee proefgereden.
Getuige de foto’s die ik al eerder geplaatst heb van dat exemplaar.
Het is wel grappig om dan direct het verschil te voelen hoe een andere Cactus rijdt.
Wat mij wel duidelijk is gemaakt, dat Citroen meer problemen met de katalysator van de Cactus heeft. Er kunnen scheurtjes in zitten.
Dus is het zeker zaak om dat in de gaten te houden. Maar ik ben heel positief over de service, want een katalysator vervangen is een dure grap.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 10 juni 2015 11:08 AM
  [ # 14 ]

En het motorstoringslampje brand weer. Is toch ruim anderhalve maand uit geweest.
Ik hoorde dat er meer cactussen waren waarvan de katalysator vervangen is, of dat het kan liggen aan een uitlaatpakking die lekt. Wordt vervolgd…..

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 10 juni 2015 12:16 PM
  [ # 15 ]

Gewoon naar de dealer gaan. Er zitten scheurtjes in sommige katalysatoren. Katalysator wordt direct vervangen.
Citroen ziet dit als garantie geval.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook