Jumper geen olieniveau-indicatie tijdens contact aanzetten
Gerrit de Weerdt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-06-2013

- Berlingo Multispace 1.2 Pure Tech
- Jumper Camper
Gepost: 27 april 2015 12:57 PM

Citroen Jumper 2.8 HDI bj 2005
Tijdens het starten van de motor kreeg ik altijd voor een aantal seconden in het display van het aantal gereden km, een indicatie van het motorolie niveau.
Sinds enige tijd krijg ik deze indicatie niet meer.  Het onderhoudsteken (steeksleuteltje) komt net als voorheen wel gewoon een aantal seconden in beeld.
Het enige wat hiervoor is gebeurd is dat de accu slechter werd en een keer tijdens het starten de spanning heel even laag is geweest waardoor de tijdaanduiding en dagteller naar nul ging.
Of meteen daarna het olieniveau indcatie verdwenen is, weet ik niet. Daarna is de accu vervangen en is dus alles een half uur spanningsloos geweest.
Heeft iemand een suggestie hoe op te lossen?  Bij voorbaat dank Gerrit de Weerdt

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 27 april 2015 01:52 PM
  [ # 1 ]

Denk dat je gewoon, onderhouds km stand moet resetten, even je instructieboekje door spitten, normaal bij citroen is het, km darteler reset knop indrukken en dan contact aan zetten, en dan wachten tot ie op 0 staat,

Profiel  
 
Gerrit de Weerdt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-06-2013

- Berlingo Multispace 1.2 Pure Tech
- Jumper Camper
Gepost: 27 april 2015 03:00 PM
  [ # 2 ]

Onderhouds km stand heb ik al gereset. Nu nog een keer gedaan. Bij Jumper 2 kom je dan in Confg 1 t/m 3 (afh aantal km dat je wilt instellen). Hetgeen jij aangeeft dat hij terugtelt naar 0 is volgens mij bij Jumper 3 (vanaf 2006)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook