Deurpanelen
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 28 april 2015 02:29 PM

En weer verder ....

Voortbordurende op mijn post van 24 november
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213124/P285/#1871603
Hierbij wat foto’s betreffende mijn voorpanelen:

Ik heb een setje lederen deurpanelen al een tijdje liggen met als doel deze in de auto te plaatsen ter vervanging van de mijne. Het blijken panelen te zijn uit een ouder jaar van de CX want:
- bevestiging is aan de ruitzijde anders (andere raamsnorren)
- geen gat voor het controlelampje in het portier.
Uiteraard kom je er pas achter dat deze panelen van oudere datum zijn als je de zaak wilt monteren in de auto en nadat je dus al het werk al hebt gedaan.

Deurpanelen opgespannen:

montagelipjes aan de onderzijde:

panelen schuren en schilderen (onderste is geverfd):

mijn vrouw was zo aardig om nieuwe lederen vakjes te maken:
(ze doet aan leerbewerking en zo haal ik tenminste nog iets van mijn investering in die dure machines terug):

(ps. ze heeft duidelijk gemaakt dat dit een eenmalige opdracht was, dus geen serieproductie wordt Wink)

Onderste paneel oud (met schroef door het paneel (rechts onder) en het nieuwe paneel:

de verschillende wijze van bevesting (onder nieuw, boven oud):

gemonteerd rechts:

OPMERKINGEN:
- er blijft veel spanning op het paneel staan;
- schroefje onder in het portier waarmee de panelen vastzitten, zie je in de praktijk helemaal niet. Hopelijk houdt de lijm het;
- bevestiging aan de ruitzijde is een crime. De clipjes die je moet gebruiken springen om je oren door de spanning die erop staat.
- de raamsnorren is ook wel een probleem. Die trekken ook krom. Bij de middenstijl zie je de snor iets omhoog gaan.

Ik weet niet of ik het nog eens zo zou doen.
Ik heb nu mijn oude panelen weer over. Ik ga eens kijken of ik die weer kan repareren…. En zo blijf je bezig.


Ps. het was de bedoeling dat deze post bij Ma Prestige kwam te staan. Moderator…. kunt u dat verzorgen?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook