Uitvallen van de motor na herstarten, BX 16V
Marino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005

- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Gepost: 29 april 2015 02:30 PM

Ik rij sinds enkele maanden terug Bx, geweldig rijden met 16V blok erin.

Situatie:
De motor staat warm en ik wil terug starten. Motor slaat aan maar valt direct stil.
Als ik direct terug zou starten verzuipt de bx en krijg ik deze helemaal niet gestart het eerste kwartier.
Soms blijft deze draaien, maar wel op lage toeren en draait niet lekker.
Tijdens het rijden en ik ontkoppel om bijvoorbeeld uit te bollen, durft het toerental ook laag gaan zodat motor uitvalt.
Terug in versnelling gooien en motor slaat terug aan.

Andere momenten tijdens het rijden, motor goed warm.
Blijft die hangen rond 1000 toeren bij stationair draaien.
En doet die alles perfect.
Vermogen heeft die genoeg, hier geen probleem mee.

Iemand ideeën ? Oplossingen ?
Ik dacht aan stationair regelaar, is dit nog te koop in de handel?

Bedankt voor jullie reactie en mening.

c’est fantastique

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 29 april 2015 04:43 PM
  [ # 1 ]

Probeer eens een andere ECU, kijken of de auto daarmee de zelfde problemen geeft.
Ik verwacht dat dat de boosdoener is.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 29 april 2015 06:10 PM
  [ # 2 ]

stationair regelaar. die bovenop je inlaatspruitstuk zit. zodra je de kap open doet kijk je direct tegen het ding aan. maak die eens een keer schoon en kijk of het beter gaat?

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 03 mei 2015 02:02 AM
  [ # 3 ]

ik weet bijna zeker dat er een injector lekt…. na 15 min is de druk van de leiding en in motor verdampt.
Probeer eens na het starten en met afgekoppelde stationair regelklep stuk voor stuk de injector stroom stekker los te halen om defecte injector te localiseren.
Injectoren bij 160 pk bx(motorcode xu9j4 / d6c) is zelfde als van alfa 155 / alfa 164, zoek maar eens op bosch nr van de injector. Deze staan nog wel ergens op de sloop….
Bij vragen hoor ik het wel, succes is te doen grt Jonne

Profiel  
 
Marino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005

- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Gepost: 03 mei 2015 10:38 AM
  [ # 4 ]

Bedankt voor jullie reacties.
Gisteren de stationair regelaar gedemonteerd en deze goed proper gemaakt.
Na montage een lange testrit gemaakt, zodat de motor goed op temperatuur stond.
Nu doet die voorlopig alles perfect.
Zowel terug starten met warme motor als stationair draaien.
Hopelijk blijft dit zo.

Enkel LHM lekje ontdekt aan het rempedaal. Dit is iets meer werk vrees ik…

c’est fantastique

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook