3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
C4 Cactus op LPG
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 23 oktober 2017 09:02 PM
  [ # 31 ]

Dat ziet er netjes uit zeg. Veel zuinige en schone (tot 90% minder fijnstof op LPG) kilometers gewenst!

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 24 oktober 2017 03:59 PM
  [ # 32 ]

hoeveel meer MRB betaal je met de Cactus op LPG ipv Benzine, kom je in een hogere klasse terecht vanwege het toegenomen gewicht? Ben wel benieuwd wat het omslagpunt is voor LPG in de Cactus uitgaande dat een liter benzine €1,55 en LPG €0,65 kost

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 24 oktober 2017 04:42 PM
  [ # 33 ]

MRB is een tientje in de maand meer (€ 43,- ipv € 33,-). De tankgrootte is zo gekozen dat de Cactus in dezelfde gewichtsklasse bleef. De afschrijving van de installatie drukt harder op het omslagpunt dan de MRB. Ik ben van plan flink wat jaren te rijden met mijn GasCac. En ik zocht een alternatief voor diesel.

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 30 november 2017 05:09 PM
  [ # 34 ]

Vorige week schakelde de Cactus niet over op LPG. Ook handmatig niet. Even bij de inbouwer aan de testkast, software ververst en hij gaat weer als de brandweer op gas. Verder werkt het eigenlijk probleemloos. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van Rene E.

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 30 november 2017 06:40 PM
  [ # 35 ]

Nou, dat zal ik jullie vertellen. Afgelopen zondag van Zutphen naar Maastricht gereden en heb 6x met pech aan de kant gestaan.
Na, ongeveer 60km gereden te hebben ging op de snelweg een piepsignaal en het motorsignaal lampje ging branden met daaronder de titel service, op het display van de navigatie knippert het signaal ga direct naar de werkplaats. De auto loopt gelijk in de noodloop en de snelheid neemt af.
Dus op veilige plek in de berm naast de vluchtstrook gestopt, de accupool losgemaakt even gewacht om de boel te resetten en om weer te starten moest de versnellingsbak initialiseren of zoiets. Want starten en op gas zetten wilde niet meer. Door een beetje in de versnelling heen en weer te duwen, valt hij in de vrij en kon er weer gestart worden. Dit gebeuren heeft zich nog 5 maal herhaalt 3x heenweg en 3x terugweg.
s,Maandags gelijk de gasboer gebeld en het verhaal verteld. Aangezien de gasboer niet naast de deur is en waarschijnlijk niet 1,2,3 opgelost zou kunnen worden, moet er wel een leenauto klaarstaan, vandaar ik volgende week donderdag pas terecht kan. Dus rij ik voorlopig op benzine.
Ik had dus wel goedkoop in belgie getankt, a 40 cent maar ik heb er niets aan.
Inmiddels is mijn auto wel APK gekeurd, dit moest ineens ook een jaar eerder als gepland, omdat er nu lpg in zit.
Mij vrouw is wel beetje boos op mij, ze zegt jij ook altijd met jou veranderingen aan mijn auto. lol.-::))
Volgende week horen jullie hoe dit verder verloopt.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 30 november 2017 08:15 PM
  [ # 36 ]

Balen zeg. Ik ben benieuwd wat dit is.

 

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 15 december 2017 07:47 PM
  [ # 37 ]

Nou, mijn Cactus loopt weer als de brandweer, injectors te dicht op het schutbord geplaatst, nu stukje hoger geplaatst.
Was wel een werkje van een halve dag.
Hopen dat de pech nu uitblijft en heel veel goedkope kilometers kan maken.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 februari 2018 09:03 PM
  [ # 38 ]

En hoe gaat het inmiddels met de LPG-Cacti?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 08 februari 2018 06:21 PM
  [ # 39 ]

Met de mijne heel goed. Ik heb net nog getankt. Verbruik was 1:15,1 tijdens de laatste tankvulling. Nu met het koudere weer duurt het ‘s-morgens wel iets langer voordat ‘ie op gas overgaat. Ik denk zo na ongeveer een kilometer.

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 15 februari 2018 09:16 PM
  [ # 40 ]

Net terug van Winterberg. Rijdt voortreffelijk, merk geen verschil van benzine of gas.
Op een volle tank netto 52 liter (64 liter tank) rij ik toch meer als 700km.Dus zeker geen spijt en elke keer als ik tank is het lachen.
Zag trouwens bij Winterberg de gas prijs a 52 cent per liter.
Thuis tank ik voor 62 cent per liter. Voorlopig blijf ik dus wel met deze Cactus rijden.

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 02 april 2019 05:46 PM
  [ # 41 ]

hoeveel km hebben jullie inmiddels gereden op lpg, en blijven ze het goed doen ? Ik werd er door “waterman” op gewezen dat er twee cactussen op lpg lopen binnen dit forum….....

Zie mijn topic in de Picasso rubriek.

Ik heb namelijke een C4 Grand Picasso 1.2 Puretech 130pk gekocht met 3500 k op de teller uit 2018 en overweeg lpg in te bouwen. Maar na 15 jaar Hdi ervaring ben ik een beetje huiverig…..

Profiel  
 
Rene E
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 30-08-2011

- DS 7 opera
Gepost: 02 april 2019 09:42 PM
  [ # 42 ]

Heeft inmiddels 63000km gereden en hij rijdt nog als een zonnetje, scheelt meer als een euro per liter en zeer zeker geen spijt van.
Dus ik zou zeggen DOEN.

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 03 april 2019 08:11 AM
  [ # 43 ]

mooi ! Alle 63000 km op lpg of latere inbouw?

de motoren zijn toch vergelijkbaar ? Alleen heeft de Grand Picasso wat meer pk’s. 130 om precies te zijn.

Ik ga in overweging, eerst de auto maar eens ophalen en een paar duizend kilometer rijden…..
Ik heb nog een jaar fabrieksgarantie en 24 maanden citroen select garantie, ik ga er vanuit dat de garantie op het motorgedeelte vervalt als je achteraf lpg inbouwt?

Dan wellicht nog een goed advies voor een merk installatie en een goede inbouwer in de omgeving Nijmegen-Eindhoven. In wijchen zit LETO en in Son en Uden ook aanbieders. Ik heb geen idee of er goede en slechte adressen zijn.

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 03 april 2019 09:23 AM
  [ # 44 ]

Mijn Cactus zit nu ook op 65.000 kilometers, waarvan de laatste 40 K op LPG. Het 110 pk turbo-motortje rijdt echt heel fijn op gas. Verbruik ligt rond 1:16. In de winter verbruikt ‘ie iets meer benzine dan in de zomer. Wel gaat af en toe het display op ‘motorstoring’. Maar alles blijft gewoon werken en na drie keer starten is dat weg. Pas heeft de Cactus weer een beurt gehad en hebben ze ‘em uitgelezen. Er zijn geen storingen gevonden in het geheugen. Ik ben nog altijd erg tevreden met de ombouw naar LPG.

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 05 april 2019 04:37 PM
  [ # 45 ]

Dank voor de reacties. Echter vandaag zegt zowel de verkopende Citroen dealer, als ook mijn franse auto-specialist, dat LPG niet mogelijk cq sterk af te raden is in de 1.2 Vti Puretech 130 Pk. Ivm de Turbo en het een “geblazen” motor betreft. Het zou alleen in een “ongeblazen” motor kunnen. Nu is de Cactus van Rene E geloof ik 82 pk (ongeblazen?) maar de Cactus van GeraldDsuper 110 Pk, dat is toch ook een turbo?

Er wordt nog geen enkele c4 picasso 1.2 op LPG aangeboden op Autotrack, dus ze zullen er niet veel zijn denk ik….

Ik wil sowieso eerst het jaar fabrieksgarantie oprijden op Benzine. Dat zal wrs van 3500 tot 30.000k zijn…....

Verbruik fabrieksopgave is 1:20 en ik reken dan op 1:15 en ik hoop op 1:16 bij mijn rustige rijstijl met veel filevrije snelwegkilometers. Met mijn huidige diesel haal ik de waarde van fabrieksopgave 1:19 gemiddeld (moet ik niet boven de 115 komen)

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook