6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
C4 Cactus op LPG
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 16 oktober 2020 12:52 PM
  [ # 76 ]
Melchior schreef:

Ik schrijf uitlaatkleppen waar in inlaat bedoel natuurlijk. Het bekende probleem van DI motoren…...

Dat probleem van koolafzetting op de inlaatkleppen zou je kunnen oplossen door de EGR buiten werking te stellen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 juli 2022 03:51 PM
  [ # 77 ]

Klein schopje: met de huidige brandstofprijzen weer helemaal relevant. Ondanks dat mijn verbruik op E5 de 5 liter/100km benadert, ben ik erg benieuwd hoe het er voor staat met de LPG-stokers.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F2B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-01-2019

Gepost: 11 juli 2022 07:13 PM
  [ # 78 ]

2 jaar en 32.000 km verder draait de boel hier nog als een zonnetje. (Berlingo II)
Wel van tijd tot tijd bij het starten spookstoringsmeldingen gezien, even contact af, opnieuw starten en probleem weg, soms gebeurt het na een week opnieuw, dan weer blijft het 4 maanden weg….

Injectoren uiteindelijk ingeleverd bij de LPG boer, die ze doorstuurde naar Prins.
Daar vond men kennelijk dat dit niet zou hebben moeten gebeuren en reinigde ze allemaal kostenloos. Één bleek er beyond repair…

Wel merk ik dat het verbruik op LPG langzaam is teruggelopen van 1:12 naar 1:14 en zie ik mijn benzineverbruik dienovereenkomstig oplopen (na 4000km staat de benzinemeter nog op een halve tank).
Je zou denken dat er zo meer benzine door de injectoren gaat, waardoor deze langer meegaan.


We gaan het allemaal zien.
Benzine weer optoppen in augustus in Duitsland, LPG hier vlakbij voor 85 ct/l

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 13 juli 2022 03:58 PM
  [ # 79 ]

Ik heb mijn LPG-Cactus inmiddels van de hand gedaan. Eigenlijk wilde ik ‘m niet kwijt, maar het moment van overstappen op elektriek was vorig jaar oktober voor mij gunstig. De Cactus heeft op LPG prima gelopen. Circa 50.000 km nadat ik nieuwe benzineinjectoren heb laten monteren, kreeg ik weer een foutmelding op het scherm. Ik heb de injectoren laten reinigen. Het meetrapport gaf aan dat de waardes voor en na reiniging nauwelijks verschilden. Dat klopte ook, want de foutmelding bleef oplichten. Bij het uitlezen bleek dat de nokkenassensor de boosdoener was. Ja, ik weet het: eerst een diagnose (laten) stellen en dan pas fixen… Die sensor was gelukkig eenvoudig op te lossen. Bij 100.000 km heb ik de distributieriem laten vervangen. Daarbij is ook de krukaskeerring meegenomen en was het motortje weer klaar voor veel kilometers. Bij circa 110.000 km is de fraaie Cactus naar een nieuwe eigenaar gegaan. Ik kijk met plezier terug op 6 jaar Cactus op LPG-rijden. Nu tank ik alleen nog LPG in de DSuper. De dagelijkse kilometers doe ik in een Ë-C4. Rijdt overigens ook heerlijk en Citroën-waardig.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 15 juli 2022 09:37 PM
  [ # 80 ]

Onze Cactus op gas is ook al een jaar weg. Het was na veertig jaar de laatste auto van dit mooie merk. De voornaamste reden was dat we een flink trekgewicht wilden en dat biedt de Cactus niet. Verder veel ergernis over de incapabele en volstrekt ongeïnteresseerde dealer.
Nu eindelijk een probleemloze auto, een Volvo V60 Twin Engine van 2015. De eerste 40 km elektrisch en verder als hybride diesel. Bevalt super!

Bij de Cactus had ik een dubbele set injectors. Die heb ik nog liggen, ze zijn ook gereinigd door Prins, daarna niet gebruikt. Als iemand belangstelling heeft, doe maar een pb.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
F2B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-01-2019

Gepost: 10 december 2022 10:26 PM
  [ # 81 ]
Melchior schreef:

Hier ook altijd premium 98. Het zit lang in de tanken de injectors hebben het zwaar als de puretech met gas gestookt wordt. In augustus de eerste (nr 3) vervangen met goed resultaat. Volgende week komen 1 en 2 er ook nieuw in. De oude neem ik mee en laat ik een keer ergens reinigen. Dan kunnen die er weer in als we weer 50000 verder zijn.
Ik heb trouwens de inlaatpoorten ook laten reinigen door een puretech specialist. De eerste eigenaar had slechts 4000 km per jaar gereden. Toen ik hem kocht leek dat een voordeel, maar de boel bleek helemaal verkoold te zijn.
Het was trouwens schokkend wat er gebeurde toen ik deze zomer met het ding bij de dealer kwam met de startproblemen. Ze gingen de compressie meten. Conclusie: kleppen verbrand door rijden op gas. Er moet een nieuwe motor in en gooi die gasinstallatie er maar uit. Dat kan helemaal niet met deze auto. (En echt waar: ‘op gas moet je koken.’)
Na eigen onderzoek met compressiemeter, endoscoop en boerenverstand was mijn conclusie: slecht sluitende uitlaatkleppen door koolaanslag en een kapotte injector. De auto liep nl warm en tijdens gasbedrijf gewoon goed.
De specialist bevestigde mijn amateurdiagnose en repareerde het ding perfect. De foto’s vóór en na de carbon cleaning zijn overtuigend!
In de dealer heb ik nu echt helemaal totaal geen vertrouwen meer. Ze kunnen geen eenvoudige diagnose stellen, maar de offerte voor een nieuwe motor maken gaat ze makkelijk af. Sinds telefoontjes met je lokale dealer via een landelijk callcenter gaan en Citroen een ondergeschoven product is naast vijf merken die ze blijkbaar liever verkopen was ik er eigenlijk al klaar mee, maar na dit geintje zeker. Leve de kleine garage waar ze weten waar ze het over hebben. Al moest ik voor dat vakmanschap nu naar de andere kant van het land.

Welke specialist voerde die carbon cleaning uit?
Ik had een pb gestuurd, maar nooit antwoord gekregen….

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 12 december 2022 09:37 AM
  [ # 82 ]

Oh, sorry. Ik zal je berichtje nog opzoeken. De cleaning is in Oud-Beijerland gedaan bij JWA. Was ik erg tevreden over, goede communicatie, foto’s voor en na cleaning etc.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
F2B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-01-2019

Gepost: 12 december 2022 09:48 AM
  [ # 83 ]

Ik heb nog even gekeken, maar het lijkt er op of het aan mijn kant is fout gegaan, want er staat niets in mijn verzonden berichten.
Dan is het logisch dat je niets van mij hebt gezien….

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 12 december 2022 09:51 AM
  [ # 84 ]

Nee, ik vind ook niets. Kan gebeuren. In elk geval heb je nu dan je antwoord. Succes ermee.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
F2B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-01-2019

Gepost: 07 april 2023 09:39 PM
  [ # 85 ]

Nou, vorige week de (Berlingo B9) motor laten schoonmaken (ook bij JWA), nieuwe injectors er in (de vorige waren weliswaar schoongemaakt, maar gaven nog geen 20.000 verder toch problemen).
Ook (we zitten toch rond de 100.000) meteen de distributieriem meegenomen en nu draait alles werkelijk weer als een zonnetje.
Wat ik erg fijn vond is dat Jeroen de tijd nam om uit te leggen en te laten zien wat het probleem was.
Ik ben weliswaar technicus, maar verbrandingsmotoren en auto’s zijn niet mijn vakgebied.
Dat je dan niet als ‘domme’ klant wordt behandeld is een enorm compliment waard voor deze specialist.

Op naar de zomer!

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook