Schakelstang onder of boven de bar vd versnellingsbak ?
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 05 mei 2015 11:22 PM

gelukkig is de voortrein nu gelast en ben ik weer aan het opbouwen begonnen.
Maar ik weet niet meer of de schakelstang naar de versnellingsbak over de dwarsbalk van de versnellingsbak moet of eronder.
Wie weet hoe het moet zitten ? (DS 23 mecanique)

2) de luchtklep voor de 23 IE zit bij mij vast. Bij controle eerder deed hij het prima.
Is dat ding zelf uit elkaar te halen en te reviseren ?

3) het licht flakkert . Is op het forum al eerder over gesproken. De dynamo laten controleren vandaag, was prima. De spanningsregelaar bleek al omgebouwd naar electronisch, en is ook prima. Geeft geen flakkerende spanningen. De monteur suggereerde losse draad of massa.
Ik zie aan mijn ds alleen een massakabel naar de motor lopen , en geen naar het chassis. Hoort dat zo? Hoe komt dan de massa aan het chassis ?
(Ook de dikke plus zit alleen naar de startmotor, en er gaan diverse draden van de accuklem van de plus)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 mei 2015 11:04 AM
  [ # 1 ]

1) Hij moet eronder.

2)Drie dingen moet je doen. kruip olie ,kruip olie en kruip olie.

3) De min voor chassis loopt van de minpool naar de linker balk. Op het schroefje van het driehoekige plaatje boven de aandrijf as. Verstandig is ook een massa te trekken naar de spanningsregelaar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 mei 2015 12:07 PM
  [ # 2 ]

Kijk ook of er een massadraad van de injectiekabelboom naar de bevestiging van de spanningsregelaar loopt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 06 mei 2015 07:19 PM
  [ # 3 ]

Bedankt ! Die min naar het chassis zit er hij mij inderdaad niet. Moet dus via omwegen komen nu. Ik zal er een trekken.
Moet dat een dikke massakabel zijn ?
Naar de min van de spanningsregelaar zit er wel een draad. Van de injectie weet ik nog niet, zal er naar zoeken. Weet alleen niet naar welke draad van de injectie kabelboom die dan zou moeten ?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 mei 2015 08:35 PM
  [ # 4 ]

Het boompje vanwaar de draden naar de injectoren gaan. Aan het eind komt daar ook een draad met een oog uit. Die moet aan een van de bevestigingsboutjes van de spanningsregelaar.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook