1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Lasapparaat info gevraagd
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 08 mei 2015 03:10 PM

Helaas hebben 2 dagen geleden wat lieden besloten in te breken in mijn klusruimte en hebben ze mijn lasapparaat geleend en wat hand gereedschappen.

Ik was erg happy met mijn Elektra Beckum machine en nu moet ik op zoek naar een vervanger.

Wat voor lasapparaat zouden jullie aanraden aangezien er zoveel info op het net staat dat ik het niet meer goed weet.

Jeroen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 mei 2015 03:42 PM
  [ # 1 ]

Die zelfde Elektra Beckum!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 08 mei 2015 03:58 PM
  [ # 2 ]

Of een Hobart RC-180, deze last heel mooi met 0,6 draad. Wel al een ouder beestje Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 10 mei 2015 02:22 PM
  [ # 3 ]

Ik heb mijn cabrio gebouwd met een heerlijke oude Miller migmatic. Zelf omgebouwd van 0.8 naar 0.6 mm (ander wieltje gedraaid)

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 10 mei 2015 03:19 PM
  [ # 5 ]

Maakt allemaal niet zo erg veel uit, als de volgende zaken maar op orde zijn:
-Robuuste draadaanvoer, liefst met twee stel rollen na elkaar.
-Standaard Binzel aansluiting voor slangenpakket
-Continu 180 A is voor ons soort werk ruim voldoende
-Alles inrichten op 0,6 mm draad.
-Zorg voor een voorraadje contacttipjes
-Blaas het slangepakket regelmatig door met perslucht
-Een serieus slangenpakket van een serieus merk. Langer dan 3 m levert veel draadstoringen.
-Gebruik 85/15 Ar/CO2 menggas, geen puur CO2. Met dat menggas kan je ook redelijk RVS lassen (met RVS draad)
-Als er wat roest zit op het lasdraad gewoon weggooien. Dat lasdraad heeft een koper-coating. Helaas is dat erg gevoelig voor roest, omdat koper edeler is dan staal.
Dus die draad bewaren in een goed afgesloten plastic zak, eventueel met wat droogpoeder.

Maar als je echt wilt scoren: Een puls-Mig installatie.
Een echte vind je helaas niet onder de € 2500.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 mei 2015 04:28 PM
  [ # 6 ]
JanSr schreef:

Maakt allemaal niet zo erg veel uit, als de volgende zaken maar op orde zijn:
-Continu 180 A is voor ons soort werk ruim voldoende

Dan heb je het al weer over een 380V lasapp….
Hoop dan wel dat je een 32A/380V aansluiting in het klushok/garage hebt Wink

Heb het idee dat JeroenID19P iets zoekt in de 230V

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 10 mei 2015 04:46 PM
  [ # 7 ]

Tsja, vanaf 230 kan dat ook.
Maar een beetje hobbyist heeft 400 V aan boord.
Vrijwel elk woonhuis heeft dat al in de meterkast.
Doortrekken tot in de schuur kost de kop niet.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 10 mei 2015 04:56 PM
  [ # 8 ]

Nou zijn er heel veel huizen waar geen 3 fasen binnenkomen…... Gelukkig hier een zware aansluiting ( boerderij) kan max 3x 85A gaan qua kabel. Verder overal draaistroom aansluitingen in de schuur.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 10 mei 2015 05:16 PM
  [ # 9 ]

Als ik bij Google Mig Lasapparaat intoets kom ik bij:

Specificaties Citoline 1700M
Stroom:  230V - 1ph
Freq.:  50 - 60 Hz
Nullastspanning:  18 - 32 V
Lasstroom:  30 - 170 Amp.
ID (40°C):  140Amp. (18%)
Bescherming:  IP 21
Standaard:  EN 60974-1; -10
Isolatieklasse:  H
Afmetingen:  440 x 670 x 750 mm
Gewicht:  39 KG

Dat bedoel ik nou, weer paniek voor niets.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 mei 2015 05:26 PM
  [ # 10 ]

Ja,.....wel paniek want je hebt het over 180A continue en dat gaat je niet lukken op 230V !!!
Dit machientje zal iets zijn in de trend van 10%/170A dus: 1minuut lassen op 170A en vervolgens 9 minuten laten (af)koelen. Maar het is voldoende voor het (prop)lassen aan onze auto’s al heeft 400V de vookeur.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 10 mei 2015 05:32 PM
  [ # 11 ]

Precies!
Dus geen probleem.
Ik had dat continu weg moeten laten.
Dom van mij
Maar die van mij kan dat wel continu

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 10 mei 2015 06:11 PM
  [ # 12 ]

Lincoln powerelectric 161c
Prachtig prof toestel op 230v

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 10 mei 2015 06:49 PM
  [ # 13 ]

Zie net dat mijn linkje niet goed werkt, heb dus een Lincoln Handy Mig. Ooit voor 250 euro tweedehands op de kop getikt.

Profiel  
 
jurjenz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 11-05-2014

- AX GTI U9
Gepost: 10 mei 2015 08:36 PM
  [ # 14 ]

Cebora 160M, heerlijk apparaat! Ik heb de mijne besteld via rustbuster.nl

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 11 mei 2015 02:08 PM
  [ # 15 ]
Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook