1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Opvoeren benzine
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 14 mei 2015 02:07 PM

Wanneer ik mijn Dspecial start nadat ie een paar dagen gelopen heeft kan het wel 30-60 seconden duren voor ie benzine krijgt. Heeft ie maar 1 dag gestaan dan gaat het meestal wel snel.
Ik zie dat het benzinefilter, tussen pomp en carburateur’ leeg is.  Is dat normaal?  Kan de benzine dóór de pomp teruglopen naar de tank?

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 14 mei 2015 02:53 PM
  [ # 1 ]

Dat kan, maar hoort niet, het probleem os waarschijnlijk dan dat de ontluchting van de tank niet goed meer is, dus verstopt, de tank trekt dan vacuüm , dus bij afzetten van de motor, valt de druk weg en zuigt de tank de benzine weer terug, je merkt het als je een stuk gereden hebt en dan met draaiende motor de tankdop eraf haalt, een luide ppsssshhhh, wijst op het euvel,

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 mei 2015 03:02 PM
  [ # 2 ]

Of de klepjes in de benzinepomp dichten niet goed meer af. Lijkt me waarschijnlijker want als de tank vacuum trekt zou de wagen slecht gaan lopen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 14 mei 2015 04:28 PM
  [ # 3 ]

@beremans Hoe onlucht de tank dan?  Via benzinedop?

@jantje1948 Hoe check ik de klepjes in de benzinepomp ?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 mei 2015 04:35 PM
  [ # 4 ]

Uit elkaar. Maar waar je mee zou kunnen beginnen: Laat de wagen lopen en zet hem dan een paar dagen weg met de benzinedop er af. Als het resultaat hetzelfde is zit het in de pomp. De dop even lossen kan natuurlijk ook.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 mei 2015 05:42 PM
  [ # 5 ]

Je kan ook even een stuk doorzichtige slang tussen pomp en carbu zetten. Dan zie je zo of de benzine terugloopt. Pomp kan je checken door er op de blazen in tegengestelde richting. Dat mag niet kunnen.

De tank ontlucht door een dun slangetje in je wielkast rechts. Dat eindigt in een plasticje op een schroefje.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 mei 2015 10:11 PM
  [ # 6 ]

Ik moest ook altijd wat langer starten na een week (of langer) stilstand. Maar een halve minuut of meer is wel erg lang. Een vacuüm zuigende tank merk je trouwens ook bij een langere vlotte snelweg rit, dus dat zal het probleem niet zijn.

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 16 mei 2015 12:02 PM
  [ # 7 ]

iets langer starten lijkt vrij normaal maar na 10/15seconden moet hij wel benzine krijgen.

Mischien is het wel handig om er een terugloop klepje tussen te zetten voor een snellere start?
deze kun je gewoon kopen van aluminium met 8mm aansluitingen,als je hem dan tussen je pomp en carburateur zet
blijft er boven het klepje(naar de vlotterkamer) altijd benzine staan en kan het niet terug lopen in de leiding richting tank omdat het een one way valve is.normaal zou het ook niet terug mogen lopen via de pomp dus
wie weet is de pomp niet goed meer?

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 16 mei 2015 12:45 PM
  [ # 8 ]

Gewoon een nieuwe pomp monteren, die dingen heb ook niet het eeuwige leven. En wat kost zo’n ding nou? Vijf tientjes?

Profiel  
 
JvHeel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 22-05-2014

Gepost: 16 mei 2015 06:31 PM
  [ # 9 ]

Waarom een terug slag klepje, de vlotterkamer zit toch nog vol met benzine? Gaat de shokeklep wel goed dicht?.

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 17 mei 2015 01:07 PM
  [ # 10 ]

Ik denk dus dat de vlotterkamer ook leeg is, ander zou ie toch wel starten?  Carburateur is nieuw trouwens. Maar stel dat er iets met de pomp aan de hand is,  dan loopt de carb toch niet leeg?

Overigens,  als ik vandaag ga rijden, dan start ie morgen waarschijnlijk meteen, maar na een paar dagen niet meer.


@JvHeel choke gaat goed dicht

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 mei 2015 04:29 PM
  [ # 11 ]

Ik heb dit gedonder ook.
Het hele circuit al vernieuwd, incl de plastic leiding vanuit de tank tot voorin.
Ook een nieuwe pomp hielp niet.
Losse tankdop ook niet.
Nu heb ik erheen elektrische pomp tussen gezet. Zit achter de accu, mooi uit ht zicht.
Die ratelt even bij contact aan, daarna starten-lopen.

Als iemand nog eens het echte geheim tegenkomt houd ik me aanbevolen, dan kan die pomp er weer tussenuit.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 17 mei 2015 05:08 PM
  [ # 12 ]

Zit even te denken, je filter zit tussen de pomp en carbu. Normaliter zit die voor de pomp. Het zou kunnen dat de pomp door teveel tegendruk zijn lucht slecht kwijt kan en daardoor veel langer moet draaien om weer aan te zuigen (= vacuum opbouwen).

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 mei 2015 05:14 PM
  [ # 13 ]

Dat filter heb ik er al vrij snel tussenuit gegooid.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 17 mei 2015 05:22 PM
  [ # 14 ]

Overigens kan een minuscuul lek in de aanzuigleiding dit probleem ook veroorzaken.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 mei 2015 06:55 PM
  [ # 15 ]

Juist, dat zegt het verstand.
Maar waar? Ik heb het zoeken een beetje opgegeven.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook