C4 Coupe VTR Chris
chrisgroot
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-05-2015

Gepost: 14 mei 2015 11:31 PM

Hallo allen,

Ik ben Chris, kom uit Assen en ben 30 jaar oud. Samen met mijn vriendin had ik een fraaie New Beetje, maar deze maakte plaats voor een Panda 4x4 Climbing als daily driver. Dit was zo’n ongelooflijk grappig, maar veel te klein autootje. Nu ik met de trein reis en alleen voor lange stukken een daily nodig heb wou ik weer een volwaardige, sportief/ apart ogende en comfortabele auto. Sinds deze maand zijn wij daarom eigenaar van onze eerste Citroen, een C4 1.6 VTR. Gekocht bij de lokale Citroen dealer. Ik lees al even mee op het forum voor wat tips en tricks. Meestal fix ik veel zelf aan m’n auto’s en dan is een forum met al z’n knowhow onmisbaar. Ik ben een beetje autogek en ondanks dat dit mijn eerste Citroen is, is dit zeker niet mijn eerste Fransoos. Autorijden begon ooit in een Renaultje 5, waarna vele andere Renaultjes en Peugeots volgden. Naast deze C4 rij ik zelf een MX5 uit ‘91, welke echt mijn hobby auto is.

De C4 heeft voor ons 1 eigenaar gehad en lijkt erg netjes onderhouden. De originele 16 inch doppen hebben al snel plaats gemaakt voor een origineel 17 inch setje van het type Roskilde. Kwaaltjes die ik tegen ben gekomen zijn slechts kleintjes. De waardeloze lak waar op enkele puntjes op de bumper de blanke lak los laat is sinds mijn 106 GTI nog steeds even kut. Alle plekjes zijn gefixt, maar ze moeten zich echt schamen bij PSA… De bekende cruise control storing heb ik al gehad, maar het los halen van de sensor, pootje een paar tanden uittrekken en opnieuw plaatsen was genoeg.

Rijden is echt een genot en lekker comfortabel en we zijn echt super tevreden met deze sportief ogende Fransman.

Een paar plaatjes vandaag geschoten Smile



Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 15 mei 2015 01:31 AM
  [ # 1 ]

Welkom Chris,

Een mooie C4 very good

Die wielen zijn eigenlijk niet bedoeld voor die wagen, maar ik moet toegeven dat ze er erg mooi onder staan!

Veel plezier met je voiture Wink

 

Profiel  
 
chrisgroot
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-05-2015

Gepost: 25 mei 2015 11:20 AM
  [ # 2 ]

Dank je! Nee die zijn eigenlijk voor de grote broer, maar ik vond ze wel passen bij het design. Inmiddels heb ik een Parrot Asteroid mini ingebouwd om toch meer mediamogelijkheden te krijgen met behoud van alle originele functies. De versterker is duidelijk beter dan de originele radio! Binnenkort de deurpanelen verwijderen en de deuren dempen om van dat blikken geluid af te komen en de geluidskwaliteit iets te verbeteren.

Ik rij er niet zo veel mee, maar heb er nu 2000km op staan. De cruiseproblemen komen helaas weer terug, dus die sensor moet maar vervangen worden. Elke keer stoppen en die sensor los halen is ook vervelend.

Profiel  
 
True
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 20-06-2015

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16v VTR+
Gepost: 21 juni 2015 06:50 PM
  [ # 3 ]

Ziet er leuk uit, mooi kleurtje ook!

Profiel  
 
chrisgroot
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-05-2015

Gepost: 26 augustus 2015 01:40 AM
  [ # 4 ]

Inmiddels zijn er heel wat dingen gewijzigd. Xenon is geïnstalleerd, led dagrijverlichting in de mistlampen (zoals Volvo), chromen mistlampkappen zoals Peugeot heeft, JBL audio composet voorin, Rockford Fosgate 3weg achterin, deuren gedempt, zelfstandige 4G internet verbinding, VTS lederen stuur, extra stuurbediening knoppen uit een VTS exclusive, privacy shades.

Er is nog een originele middenarmsteun onderweg van Citroen. Met de tijd probeer ik links en rechts onderdelen te upgraden naar die van luxere versies.

Profiel  
 
True
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 20-06-2015

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16v VTR+
Gepost: 26 augustus 2015 01:43 AM
  [ # 5 ]

Mooi om te horen, ben benieuwd naar het interieur nu!

Maar zit er in een VTR niet standaard al een middenarmsteun en stuurbedieningknoppen?

Profiel  
 
chrisgroot
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-05-2015

Gepost: 26 augustus 2015 09:16 AM
  [ # 6 ]

De middenarmsteun is niet standaard, de knoppen wel. Alleen heb je de bovenste rij knoppen. Nu heb ik de onderste rij ook toegevoegd.

Profiel  
 
chrisgroot
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 01-05-2015

Gepost: 27 augustus 2015 02:50 PM
  [ # 7 ]

Even een fotootje van het andere stuurtje. Op de asbak heb ik de Parrot gemonteerd. Daar zoek ik nog een mooie geïntegreerde oplossing voor.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook