Update (APK gehad)
VonV
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 23-04-2015

Gepost: 19 mei 2015 03:42 PM

Ik zou nog even terugkomen op mijn topic of m’n Saxo in verval aan het raken is.
De klap onder de auto lijkt bekend: ophangset van de uitlaat moet vervangen worden.
Bon bekeken:
27-12-2014 uitlaat vervangen
08-01-2015 montageset vervangen
Dus nu voor de 2e keer een ophangset… Erg jammer.

Meer nieuws:
Multiriem vervangen ivm droogtescheurtjes (is in november 2013 ook al vervangen!)
En ik heb er sinds november 2013 ongeveer 8000km mee gereden!

Tevens iets anders, ga ik straks nog eens navragen:
Er zou speling zijn op de fuseekogel.
Oplossing: draagarm vervangen.
Maar pas volgend jaar.
Ik ontvang signalen uit mijn omgeving dat dit inderdaad kan maar wel wat rigoureus klinkt, een hele draagarm.
In 2010 is er een fuseekogel vervangen voor €18,50, een draagarm kost volgens m’n garage een paar honderd euro.
Dus die vragen we even na, vind het een beetje te gek.

Maargoed, vanmiddag weer m’n autootje ophalen!

Profiel  
 
VonV
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 23-04-2015

Gepost: 19 mei 2015 06:52 PM
  [ # 1 ]

Even navraag gedaan bij de garage toen ik m’n auto net ging ophalen; losse fuseekogel kan helemaal niet. En al zou ik er wel aan kunnen komen, zij plaatsen het niet.
Multiriem is kostenloos vervangen omdat ie nog hartstikke nieuw was (kon je aan de gladde kant ook zien, maar aan de geribbelde kant vol met scheuren)
Ophangset voor uitlaat ook kostenloos omdat ik in januari al een set had betaald.

En nu weer te horen gekregen dat m’n koppakking erg zweterig is…
Nouja, we merken het wel als er witte pluimen aan de achterkant uitkomen, m’n koelvloeistof als sneeuw voor de zon verdwijnt, of meer van dat soort ongein.

Voor nu, genieten maar weer van m’n wagentje!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 mei 2015 07:42 PM
  [ # 2 ]

Gefeliciteerd met de verse gezondverklaring! Netjes dat ze dat ophangsetje en het riempje er als service bij gedaan hebben.

Die draagarmen kun je te zijner tijd eens even wat prijsopgaves voor vragen. Ik weet niet hoeveel uren een werkplaats er voor rekent, maar het is geen echt grote klus en de onderdelen hoeven niet zo duur te zijn. Maar ik heb wel erg makkelijk praten, want ik doe ze lekker zelf.

Voor wat betreft een zwetende koppakking: bij de TU-motoren, die gangbaar zijn in Saxo’s, is dat een bekend item. Vooral het hoekje van de koppakking boven de dynamo wil nogal eens olie doorlaten. Zolang het bij een beetje zweten blijft en je oliepeil geen malle dingen doet (en de motor verder normaal loopt) is dat niet echt een probleem. Het loont wel de moeite om het een beetje in de gaten te houden. Geregeld even een keertje olie peilen - wat overigens sowieso een goede gewoonte is.

Veel veilige kilometers maar weer!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook