5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
Elsie, de witte oerDyane
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 december 2015 03:10 AM
  [ # 61 ]

Op naar de eerste 00000! knuffel

Afbeelding Bijlagen
2015-12-21-99700-km.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 14 april 2016 06:11 PM
  [ # 62 ]

Els bij zonsondergang.

Afbeelding Bijlagen
Els-bij-zonsondergang-kln.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 14 april 2016 11:33 PM
  [ # 63 ]

Mooooi!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 01 mei 2016 08:23 PM
  [ # 64 ]

De teller heeft intussen op nul gestaan. Ze begon tijdens wat langere ritten soms wat te protesteren, dus tijd voor onderhoud; nieuwe pakkingen onder het spruitstuk en kleppen gesteld.
Daarna nog de kachelkleppen weer beter gangbaar gemaakt (o.a. nieuwe veertjes) en de kachelslangen vervangen. En ondertussen alle opgehoopte smurrie overal een beetje opgeruimd.

Binnenkort de nieuwe contactpuntjes en condensator nog even plaatsen en de nieuwe uitlaat eronder prutsen ...

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 02 mei 2016 05:57 PM
  [ # 65 ]

Het eerste ritje sinds bovenstaande is gereden en er is merkbaar verbetering. De uitlaatstank die door de verwarming binnen kwam is weg en ze sloeg nu stationair af omdat het toerental veel te laag was. Eerder liep ze vrij hoog stationair, terwijl er geen stelruimte meer over was. Ze trok dus aardig wat valse lucht. De mengselverhouding moest uiteraard ook worden gecorrigeerd op het luchtdichte systeem. Ze heeft er minstens een pk ‘tje bij gekregen.

Het nukken bij warme motor en hogere snelheid - ze begint soms plotseling te hoesten en te bokken - is echter nog niet weg. De benzinepomp heeft voldoende opbrengst en ze slaat niet af, dus de hoofdverdachten zijn nu contactpuntjes en/of de condensator ...

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 21 juli 2016 02:03 AM
  [ # 66 ]

Intussen heeft ze nieuwe APK tot 19-07-2018. Garage80 heeft daarvoor de nieuwe remmen en uitlaat geïnstalleerd.

De oorzaak van het haperen bij warme motor op hogere snelheden heb ik nog steeds niet gevonden trouwens. Wat ik in dat kader reeds heb ondernomen:
- Brandstofpomp gecheckt;
- Vlotter gesteld en de carb. schoongemaakt;
- Nieuw benzinefilter;
- Nieuwe contactpuntjes, condensator, bougies, bougiekabels + alle bijbehorende afstellingen;
- Kleppen gesteld;
- Nieuwe spruitstukpakkingen.

Wat ik nog kan bedenken is de bobine. Maar dan zou ie gewoon uitvallen of algemeen protesteren zou je zeggen. Als je tijdens het haperen de koppeling indrukt loopt ‘t motortje echter nog prachtig stationair. De bobine wordt ook niet overdreven warm, ondanks dat ie onder het reservewiel hangt (=origineel). Starten is ook nooit een probleem.

Misschien heeft een van de eendologen alhier nog een briljante ingeving?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 21 juli 2016 06:48 AM
  [ # 67 ]

Het is nog een 6 volt systeem toch?
In het laatste clubblad van de EEEC staat een heel stuk over dat oude 6 volt bobines vaak kapot zijn en op hogere toeren geen goede vonk meer trekken (of andere storingen). De schrijver heeft dit geconstateerd met een zelfgebouwde bobinetester.
Helaas zijn de nieuw verkrijgbate 6 volt bobines kwalitatief maar matig. Ik heb zelf nog 2 nieuwe bobines liggen waar ik nooit problemen mee heb gehad en waar ik er wel 1 van kwijt wil. Als je interesse hebt dan stuur je me maar een berichtje. Smile

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 21 juli 2016 10:15 AM
  [ # 68 ]

idd eerst even andere bobine uitproberen, daarna kan je nog aanzuigfilter in de tank even controleren en een andere benzine pomp monteren.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 21 juli 2016 12:55 PM
  [ # 69 ]

Deze is in België gemaakt en dus al 12 Volts, met een monster van een gelijkstroomdynamo ... Maar blijkbaar kan de bobine dus wel dit soort problemen veroorzaken, dus toch maar ‘ns een andere proberen. Dat is alleen geen 1-2’tje want de ophangbeugels zitten op de originele gepopnageld en daar wil ik niet meteen aan gaan zitten boren. Maar tie-wraps zijn voor een test altijd gewillig. tongue wink

Dat filter in de tank had ik nog niet bedacht. Wie weet ...

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 21 juli 2016 11:31 PM
  [ # 70 ]

je schrijft dat je je carburateur hebt schoongemaakt. Hoe heb je dit gedaan, ultrasoon of een beetje doorgeblazen?

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 juli 2016 12:40 PM
  [ # 71 ]

Gewoon met wat kracht benzine door alle gaatjes geperst. Zo’n enkeltraps carb. is zo’n stuk basale techniek dat ik het daar niet zo snel zal zoeken, behalve in de aanvoer (vlotterhoogte, vlotterpen) en dat is goed. Zolang het mengsel vervolgens maar ongehinderd door de venturi kan storten dan loopt de motor. Laughing

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 23 februari 2017 09:26 PM
  [ # 72 ]

Ik wil ‘t brandstofpompje vervangen maar kom deze (zie foto) niet tegen op de gebruikelijke sites ...
Is deze pomp uitwisselbaar met zo een met handpomp voor de 425? Dat de uitgang in dat geval omhoog gericht is lijkt me verder geen probleem, er is ruimte genoeg ...

Afbeelding Bijlagen
SEV-Brandstofpomp.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 25 februari 2017 08:15 PM
  [ # 73 ]

Niet de hele pomp vervangen maar het membraam. Is een eenvoudig klusje. Anders vervangen voor een goede gebruikte.
De nieuwe “oud model” pompen zijn nml niet je dat…

Profiel  
 
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 02 maart 2017 05:02 PM
  [ # 74 ]

beste els rijder.

in het verre verleden heb ik ook een dyane uit 1970 435cc gehad en dezze kreeg ineens bij vraag van meer vermogen pruttel neigingen.
Zo erg dat ik op de grote weg stil kwam te staan, natuurlijk niets bij ANWB erbij die na enige overleg een benzine filter in de tank aantrof, daar waar ook de niveau meter opnemer zit dus onder de achterbank dit zin losse plaatjes met groeven deze zaten verstopt.
gr Ben

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 03 maart 2017 03:25 AM
  [ # 75 ]

Wat in dit geval opvallend is/was, is dat het alleen voorkomt bij kracht vragen in combinatie met hoge snelheid en nooit bij lagere snelheden.

Nu bleek er behoorlijk stijf geworden vet onder de pomp te zitten en het stangetje en de pomphevel bewogen daardoor niet bepaald soepel. Dat heb ik allemaal weer netjes gangbaar gemaakt.

Tot op heden heb ik het euvel nog niet weten te reproduceren. Slechts twee keer 100 weten te halen maar dat was beide keren maar van korte duur omdat de weg op was. Els heeft minstens zes km nodig om die snelheid te halen, mits de wind goed staat ... Laughing

De pomp blijkt nog goed vacuüm te trekken, dus daar is volgens mij weinig mis mee. En er is ooit een kunststof tank onder gezet, dus de filters raken niet zo snel (meer) verstopt gelukkig.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook