Visa 14 TRS - 1985
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 22 mei 2015 10:43 AM

Zoals al eerder gemeld heeft de auto nog wat kleine mankementen die naar mijn bescheiden mening nog opgelost dienen te worden.
Gelukkig zijn het een aantal kleine zaken en rijdt het wagentje er niet minder om.
Allen zijn het juist zaken die bij de TRS horen, en dat is wel een beetje jammer.

De toerenteller, stekkers achterop het instrumentarium zitten goed (vast) dus het lijkt toch de sensor of de toerenteller zelf te zijn.
Binnenkort maar even bij iemand in de buurt langs rijden die nog een sensor heeft liggen, dan kan ik wat proberen.

De verlichting in kofferruimte werkt niet.
Ik heb er een nieuw lampje in gezet, maar dit werkte niet.
Ik heb geen schakelaartje of iets dergelijks kunnen vinden, waarmee de achterklep het lampje aanstuurt.
Aan het lampje kon ik zo aan, hoort hier nog een kapje voor ?

De Visa 14 TRS biedt een ongekend (veer)comfort, al heb ik wel de indruk dat mijn Club uit 1982 nog net iets soepeler is.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 mei 2015 06:17 PM
  [ # 1 ]

Het zit ‘m waarschijnlijk niet in de stekkers, ik zet nogmaals mijn kaarten in op een defect in de tellerbehuizing, hoe ik het precies heb gedaan weet ik niet meer, maar volgens mij moest ik de hele unit uit elkaar halen en zat het diep weggestopt niet goed.

In de achterklep zit een kogelschakelaar, als de klep open gaat moet je de kogel horen rollen. hoor je dat niet, kan de kogel vast zitten door verkoekte tectyl.
Kapje hoort er niet voor, je ziet alleen de fittinghouder van wit plastic Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 29 mei 2015 10:27 AM
  [ # 2 ]

Als ik de klep omhoog doe, hoor ik inderdaad het (zachte) geluid van een kogeltje.
Ik heb alleen geen idee, waar het kogeltje en het schakelaartje precies zit.

Verder moet ik het slangetje van de ruitensproeier achter weer op het sproeikopje zien te krijgen.
Wiel er afhalen en gaan prutsen lijkt me.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 29 mei 2015 03:48 PM
  [ # 3 ]

Je kofferbakverlichting (en achterruitverwarming/ruitenwisser) krijgt z’n spanning van het stekkerblokje dat van de lintkabel komt en achter je linkerachterlicht onder het tapijt weggemoffeld zit. Die draden kun je ook nog volgen achter het klepje in je C-stijl, vanuit daar loopt het met een flexibele slang in je achterklep.

Vermoedelijk is je sproeierkopje verteerd en krijg je ‘t slangetje er niet meer op. De manier om daar bij te komen is via het klepje dacht achter de sproeiertank tegen het rechter achter-binnen-spatbord hangt, dan kun je met wat wurmen achter het sproeierkopje komen.
Denk er bij het zoeken van een vervangend sproeikopje aan dat hij wat hoger uitsteekt zodat ie goed op je ruit spuit.
Ik verving ze eerder door een sproeikopje van een oud type Espace, maar die vind je vast niet meer op de sloop. Denk eraan dat je ook de rubber doorvoertule meeneemt als je er nog eentje kunt vinden.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 04 juni 2015 10:17 AM
  [ # 4 ]

Het schakelaartje van de kofferbakverlichting is gegevonden, een koperen buisje met kogeltje er in.
Deze is in de massa (-) geschakeld. Het koperenbuisje is geheel dicht en er zijn geen sporen van tectyl op te vinden.
Ik heb nog even geen tijd gehad om de schakelaar te testen. Even een massakabel vast maken aan de ruitenwisser motor en die door verbinden met de kabel van de schakelaar.
Hier heb ik wel het artikelnummer van en een adres van een firma die deze (zelfs nog nieuw) kan leveren.

Tevens ga ik dan het dashboard even uit elkaar halen om te kijken wat er met de toerenteller is.
Degene in de buurt had niet de juiste toerentalsensor liggen, dus dat wordt lastig.
In het originele onderdelenboek van de Visa heb ik deze sensor nog niet kunnen vinden.

Helaas de afgelopen 2 weken geen tijd gehad om een avondje aan de Visa te gaan prutsen.
Hopelijk lukt het me de komende week wel even Smile.

Heb ik nog een andere vraag… in het onderdelenboek van de Visa hebben de wieldoppen van de 14TRS en van de 11E Leader een ander artikelnummer. Op het oog (foto’s van internet) lijken deze wieldoppen in eerste instantie hetzelfde te zijn.
Is er inderdaad een verschil ?

gr. Jeroen

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 25 juni 2015 11:47 AM
  [ # 5 ]

Ik heb inmiddels de wieldoppen van een Leader gekocht. In het weekend maar eens even kijken of deze hetzelfde zijn als die van de TRS.
Tijdens de taxatie voor de verzekering van de week, kwam ik er achter dat de achterste demper lek is.
En dat terwijl verkoper de auto net heeft laten keuren.
Toeval ?? Of is er vlak voor de APK de alom bekende gum in gepropt zo dat ie even dicht was?

Toch weer een tegenvaller van een kleine 100 euro Sad

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 17 september 2015 02:01 PM
  [ # 6 ]

Vorige week nog even aan de toerenteller geprutst.
Van de bobine gaat in elk geval een signaal naar de toerenteller.
Het moet dus in de toerenteller zelf liggen. Ik heb de soldeerverbindingen nagelopen op de printplaat, maar daar zijn geen onregelmatigheden in te ontdekken.

Nu ben ik geen electrotechnicus, dus zelf repareren van de toerentaller is geen optie.
Heeft iemand een suggestie, wie zoiets kan repareren ?

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 21 juni 2016 02:08 PM
  [ # 7 ]

Gisteren met “La belle Bleue” naar de APK geweest….

Helaas afkeur, het linker achterwiellager moet vervangen worden Sad .
En dat voor een lager dat amper 32.000 km mee is gegaan.

Met het nieuwe lager komt vrijdag de herkansing.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 21 juni 2016 03:17 PM
  [ # 8 ]

Stilstand Jeroen….  Ik haalde de achterwiellagers van de C15 eergisteren eens uit elkaar, vol met oud vet (verhard)  gelijk alles schoongemaakt en teruggemonteerd met een kledder nieuw vet =  stil Smile

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook