Nieuwe C4 Cactus rijder: even voorstellen
Polder369
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 14-02-2015

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 26 mei 2015 11:56 AM

Even voorstellen: mijn naam is Johan. Ik ben sinds eind april de trotse bezitter van een Citroën C4 Cactus PureTech 82 S&S ETG Feel. Als extra’s reservewiel, pack City Camera en pack Auto. Kleur Gris Aluminium met zwarte Airbumps. De wagen rijdt erg prettig, wel is het schakelen even wennen. Het gaat in het algemeen wel soepel. Alleen schakelt de bak wat (te) snel van 1 naar 2. Daardoor kun je beter niet nog even snel voor iemand langs een kruising of rotonde op willen rijden. Geeft op z’n minst een verwensing van je medeweggebruikers. Maar zit je eenmaal in de 2e versnelling dan kun je behoorlijk vlot opschieten.
Zoals bekend heeft de Cactus geen toerenteller. Omdat ik toch wel graag wilde weten hoeveel toeren de motor bij bijvoorbeeld 100 en de 5e versnelling maakt, heb ik een OBD-adapter met bluetooth uit China laten komen. Kost circa 8 euro. Met een bijgeleverd programma kan ik op mijn smartphone het toerental realtime aflezen. Dan blijkt de overbrenging vrij kort te zijn. Ongeveer 3000 tpm bij 100 kmh is vrij veel naar mijn mening. Voordeel is wel dat de trekkracht in de hoogste versnelling redelijk goed is. Maar een 6e versnelling zou niet gek zijn. Het verbruik is - in de korte tijd dat ik nu met de wagen rij- gunstiger dan 1:18. Maar het karakter van de Cactus nodigt ook eerder uit tot rustig cruisen dan erop los rammen.
Tot zover even de eerste indrukken.

Afbeelding Bijlagen
cactus feel-2a.gif
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

nice day

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook