C5 break: rumoerige achterkant
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 27 mei 2015 11:34 AM

Ik heb nu een maandje een C5 2.0 HDi break en ben bezig alle standaard kwaaltjes weg te werken.
1 ding waar ik nog niet echt over uit ben is de rumoerige achterkant van de break.
Er komt veel rijwind en rol-/weggeluid uit de achterbak. Het is natuurlijk ook 1 grote klankkast.
De standaard plaat ligt in de achterbak, de rollo zit er in.

De rollo is best dun en werk natuurlijk nauwelijks voor het geluid zoals een echte hoedenplank dat kan. Ook is het dak vrij blikkerig vind ik, de regen komt binnen in een klankkast lijkt het.

Is iemand hier als eens mee bezig geweest? Ik zit te denken aan een 2 delige stevigere hoedenplank en/of geluidsdempende plaatjes tegen het dak om te beginnen

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Gepost: 27 mei 2015 12:19 PM
  [ # 1 ]

Hmm ik herken die symptomen eigenijk niet. Is het een fase 1 of 2?

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 27 mei 2015 03:53 PM
  [ # 2 ]

Fase 1 Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 27 mei 2015 05:55 PM
  [ # 3 ]

Als je achterin het hemeltje losmaakt, wat toch wel nodig zal zijn ivm nieuwe gasveren voor de achterklep, kan je naar hartelust dempend spul tegen het dak plakken.
Ik moet zeggen dat ik het lawaai niet herken. Maar mijn gehoor is niet meer wat het geweest was (ik rij dus ook langer door met rumoerige lagers en zo).

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 30 mei 2015 12:31 AM
  [ # 4 ]

Zit de dop boven de benzinetank nog goed op z’n plaats?
Even de zitting van de achterbank optillen, dan kun je dat checken.

Na een reparatie had ik rijgeluiden die ik voorheen niet had. Dat bleek te zitten in die dop, die zat niet goed op z’n plek.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 07 juni 2015 01:59 PM
  [ # 5 ]

Inmiddels gecheckt?
Enige nieuwsgierigheid is me niet vreemd Wink

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 09 juni 2015 05:22 PM
  [ # 6 ]

De deksel zit er op Wink Ik heb de achterklep gevuld met geluids dempend spul, dat scheelt een beetje.

Ik denk zelf dat het langs de achterklep ruit komt omdat deze iets speling heeft op de hoekjes. Ik weet niet hoeveel normaal is qua speling. Of anders de deurrubbers eens nalopen van de achterdeuren.
Eigenlijk moet ik een keer achterin zitten als de vrouw rijdt maar dat komt nooit echt uit tot nog toe.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 23 juni 2015 10:07 AM
  [ # 7 ]

Ik ben weer iets verder;

De ventilatie roostertjes langs de vaste achterruitjes; daar komt het geluid uit.
Bij nadere inspectie bleek dat de isolatie die tegen de huid van de auto aangeplakt zit losgelaten heeft. Hierdoor kan rijgeluid vanaf het blik rechtstreeks via de ventilatie roosters de auto binnen.

Terwijl ik dit netjes aan het vervangen was voor beter en dikker spul, kwam ik tot de ontdekking dat er ook nog een stukje modderkuip bij het rechter achterwiel ontbreekt, de laatste 2 a 3 cm tot aan de bumper.
Hierdoor kan geluid via de ventilatiegaten onder de opbergvakjes ook via de ventilatieroosters de auto binnendringen.

Het geluid is al een stuk minder nu met de nieuwe isolatie, nu rest mij alleen nog een modderkuip te ritselen op de sloop Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
martekie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 24-06-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Puretech 130
- Saxo 1.0i
Gepost: 10 juli 2015 09:24 AM
  [ # 8 ]

Zijn je banden niet gecupped ?

maakt ook een klere herrie namelijk

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook