C5 type II HDi 2.0 en Lexia
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 01 juni 2015 11:56 AM

Nog niet eerder bij een Citroen gehad, een Lexia die op alle diagnosepunten Neen geeft voor communicatie.
Gebeurt nu bij mijn 2006 C5II HDi.

Van alles geprobeerd. PC opnieuw opgestart, Lexia opnieuw opgestart, alles gaat conform plan.
De Lexia leest keurig de VIN.
Maar zodra je Diagnose kiest gaat het fout.
Ook bij Diagnose per onderwerp.

Contact aan/uit, weer aan, helpt niet draaiende motor ook niet.

Alles werkt wel in de andere C5.
Vorige week werkte het allemaal wel.

Sony Laptop met verse XP installatie, afgezien van Lexia gaan andere programma’s.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 01 juni 2015 01:31 PM
  [ # 1 ]

Jan:

Ik weet niet welke versie je hebt, maar:

1.It is compatible for Citroen cars including: C1,C2,C3,C4,C6,C8,C-CROSSER,NEMO,BERLINGO,JUMPY,JUMPER,AX,SAXO,BX and so on. But please pay attention, according to our customer’s experience, this item can not works good at C5 new models.

bron:
http://www.diagtools.de/wholesale/lexia-3-for-citroen-peugeot-diagnostic-pp2000-diagbox.html

Maar ik heb het ook op andere plekken gelezen…

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 01 juni 2015 02:23 PM
  [ # 2 ]

Lexia werkt vaak moeilijk met de C5 PH2. Ik heb toevallig een oude die wel werkt.
Er zijn de goedkope clones en de iets duurdere Full-Chip. Deze schijnen beter met de c5 ph2 te werken. Een en ander zou compleet afhangen van de software en de manier waarop die is gekraakt. En dat hangt dan weer samen met de chips op de print..

De symptomen kunnen heel verschillend zijn. Mijn eigen lexia werkt en blijft werken. Een dealer lexia werkt ook gewoon. De clone van 1 vriend werkt wel, maar alleen niet op de ECU. Overige computers zijn prima uit te lezen. Weer een andere was helemaal niets mee uit te lezen…

Enige optie is vrees ik een andere lexia dongel incl software, liefst een waarvan je van te voren kunt testen dat hij werkt op jouw C5!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 02 juni 2015 10:36 AM
  [ # 3 ]

Na flink wat spitten door diverse fora nog geen zekerheid gevonden over welke versie Lexia met mijn C5 II HDi zou moeten werken.
Ik had al een ELM 327 WiFi OBDII interface (voor een paar tientjes).
Met het iOBD2 V4.4 appje blijkt dat prima te werken.

Ik had nog een storing staan na mijn brein-wissel avontuur: De melding dat de roetfilterregeneratie in storing was.
Ik kreeg het advies meer dan 10 liter bij te tanken en daarna de storing te resetten.
Aan de tankdop zitten twee magneetjes, die een sensor daar vertellen dat er getankt wordt.

Enfin, vandaag gedaan, storing liet zich resetten.

Deze ELM 327 blijkt in elk geval een goedkoop en werkzaam alternatief voor de Lexia.
Er kan minder mee, maar voor de dagelijkse dingen voldoende. Hij past in je broekzak.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 07 juni 2015 12:47 PM
  [ # 4 ]

Ik heb een duurdere “full chip” Lexia gekocht, ook naar aanleiding van de plaatjes van de verkoper (op een C5 werkend) en de verzekering dat deze echt op de C5 zou werken. En inderdaad werkt ie prima, zonder problemen op mijn phase 2 C5 uit 2004.
Leuk plaatje van de verkoper over de verschillende versies:

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 07 juni 2015 02:29 PM
  [ # 5 ]

Omdat ik nooit iets geloof van foldertaal en nog minder van Chinese garanties zou ik graag willen proberen of het echt werkt.
De mijne is uit 2006. Graag een PB over waar en wanneer.

Ten tweede: Heb je een link naar de verkoper?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 08 juni 2015 01:08 PM
  [ # 6 ]

Ik heb het ding van een verkoper uit Litouwen gekocht, via Ebay. Geeft iets meer zekerheid dat ze niet te veel onzin verkopen om hun ratings goed te houden Smile

Was wel wat duurder, maar bij de goedkope exemplaren staat bijna altijd dat ze het prima doen, maar misschien niet op de C5…
Die van mij maakt gewoon gelijk goed contact.
http://www.ebay.nl/itm/301534865339?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Ik stuur wel ff een pb-tje met mijn adres.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 08 juni 2015 03:34 PM
  [ # 7 ]

Toch nog een vraag:
Dit beeld krijg ik ook nog wel op min C5 Ph II.
Maar als ik op diagnose/alle functies klik, krijg ik bij alle functies Communicatie: NEEN.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 08 juni 2015 08:53 PM
  [ # 8 ]

Alles lijkt bij mij te werken, diagnose, injectors testen (tiktikttik) koelfan aan/uit, cd wisselaar uitgang activeren enz.
Alles draait bij mij onder windows 7 ultimate 32 bit.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 12 december 2015 10:01 AM
  [ # 9 ]

Na een enorme worsteling de “nieuwe” Lexia uiteindelijk aan de gang gekregen een 32 bits Sony. Daarvoor moest wel een niet-Sony XP versie worden geladen. Het systeem werkt met versie 7.02, tot je de verdere updates gaat installeren, dan loopt de boel weer vast.
Werkt naar behoren op een C5 Phase I.

Maar weer niet op een Phase II 100 kW HDi uit 2006. Bij een global test op vrijwel alle functies geen communicatie.
Dus onbruikbaar. Curieus is ook dat het systeem niet automatisch het VIN importeert. Wel bij de andere auto.

Ook nog geïnstalleerd met een Virtual Machine op een hedendaagse 64 bits laptop.
Daar zijn wel alle updates draaiend. Maar bij die Phase II C5 weer dat communicatieprobleem.

De leverancier, de bekende Scary01 is zeer behulpzaam en reageert prompt.
Ik kreeg het voorstel voor een complete refund als ik de spullen terugstuur.

Wie weet heeft iemand het wel draaiend op dit type C5. Erg benieuwd.

Ik ga nog wel de oude hardware met de nieuwe software proberen. Als dat lukt stuur ik de nieuwe hardware terug.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 15 december 2015 11:29 AM
  [ # 10 ]

Wie heeft een Lexia werkend gekregen met een 2.0 HDI Phase II Lexia?
Erg benieuwd, bij mij lukt het niet: Geen communicatie op 85% van alle functies.
Al bij twee auto’s.
Wisselt ook niet het VIN uit.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 15 december 2015 12:23 PM
  [ # 11 ]

Intussen de oude en de nieuwe even naast elkaar gelegd.

De oude:

en de nieuwe:


Je ziet op de linkerprint een hoop “extra” spullen.
De aanprijzing is exact dezelfde als van de Litouwse meneer van BX16GTI.

Bij het installeren kom je steeds scary01 tegen. Ik neem aan dat er één bron is met meerdere wederverkopers.

Maar linksom of rechtsom: een C5 Type II is kennelijk kieskeuriger dan alle andere Citroens die ik ooit aan de Lexia had.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 15 december 2015 01:20 PM
  [ # 12 ]

Die “scary01” is degene die de software kraakt. (Nederlander geloof ik, spreekt in ieder geval Nederlands)
Doet je C5 het wel goed met de Lexia van de garage? Ik kan bijvoorbeeld niet de XM TurboCT van een goede vriend uitlezen, hij mocht het bij zijn garage (is ook waar ik altijd heen ga) uitproberen en daar was er wél communicatie, waardoor ik denk dat de “Obd2 naar oud type Citroen stekker adapter” niet goed is.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 15 december 2015 01:29 PM
  [ # 13 ]

Bij de garage geen enkel probleem. Stekkerellende kwam veel voor bij XM. Bij de nieuwere types Citroen nog niet meegemaakt.

Recentelijk veel gecommuniceerd met het “thuisfront” van de Lexia. Steenkolenengels dat zo te zien door Google Translatie uit het Chinees kwam. Nog geen Nederlands ontwaard daar.

Zeer behulpzaam in het oplossen van de eigen slordigheden, zoals verkeerd gebrande DVD’s, ontbrekende files, weggelaten stukken in de installatie gebruiksaanwijzing, etc, etc.
Maar geen idee over het C5 II probleem.
Opvallend vind ik dat de ELM 327 WiFi het gewoon doet met de C5 II. Dus die gebruik ik voor zover dat wil. Het kan dus geen groot probleem zijn. Ik vermoed gewoon slordigheid.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook