1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Herproductie plaatwerk?
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 02 juni 2015 08:22 PM

Hoi,

Vandaag las ik in La Bomba een verhaal over plannen om deuren van kunstof te gaan produceren voor de DS.
Mooi dat iemand de moeite neemt om zoiets te proberen, maar nu vroeg ik mij af: zijn er ooit pogingen ondernomen om deuren en schermen opnieuw te produceren maar dan gewoon van staalplaat?

Groet,

Mathieu.

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 02 juni 2015 08:48 PM
  [ # 1 ]

Hoi, voor zover ik weet zijn er iig nieuwe voor- en achterschermen voor de derde neus beschikbaar.
Maar dat loopt nog niet echt hard vanwege de grote hoeveelheid oude schermen die beschikbaar is.
Voor deuren weet ik het niet, er zijn wel volledige buitenzijdes verkrijgbaar (zg huid) en onderbakken. De rest heeft blijkbaar niet zo veel te lijden, of is toch lastig om die maatvast en betaalbaar te produceren?

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 02 juni 2015 09:21 PM
  [ # 2 ]

Falk Lehmann in Heidelberg (D) maakt prachtig nieuw plaatwerk. Niet alles is beschikbaar maar voordeuren in ieder geval wel.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 02 juni 2015 10:18 PM
  [ # 3 ]

Prachtig mooie spullen, van wat ik op de Citromobile zag. Voordeur kost 1080 euro…
http://falklehmann-shop.com/epages/falklehmann.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/falklehmann/Products/89542

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 02 juni 2015 10:51 PM
  [ # 4 ]

Kwijl, kwijl… Mooi spul. Maar ik sta ook open voor het initiatief om tot nieuwe (koolstofvezelversterkte) portieren te komen. Interessante ontwikkeling. Denk dat 3D-printing technologie binnenkort een extra schwung aan dit soort initiatieven gaat geven. En dan kan de prijs ook omlaag, richting, laten we zeggen 500 euro? Dan wordt het voor velen een interessant alternatief voor de eeuwige roestblaasjes.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 03 juni 2015 11:10 AM
  [ # 5 ]

Hoi,

Dank voor de reacties. Falk Lehmann kende ik nog niet, inderdaad mooi spul dat hij verkoopt. Wel een hoop geld voor een deur, maar als hij perfect gemaakt is mag het ook wel wat kosten. Wat zou eigenlijk een maximale prijs zijn waarbij het interessant wodt een nieuwe deur te kopen ipv een oude op te knappen?

Groet,

Mathieu.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 03 juni 2015 11:19 AM
  [ # 6 ]

Zal voor iedereen persoonlijk zijn, maar voor mij ligt dat rond de 500 tot max 600 euro. Als ik daarmee helemaal ‘klaar’ ben dan ga ik daar zelf geen moeite meer in steken. Combinatie van wat je zelf kan, hoeveel tijd je hebt en wat je te besteden wil/ kan dus.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 juni 2015 02:50 PM
  [ # 7 ]

gulp 

1085 eu ex verzending…
WTF…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 juni 2015 03:19 PM
  [ # 8 ]

Liever duur dan niet te koop.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 juni 2015 03:33 PM
  [ # 9 ]

Het land staat stampvol vrij aardige deuren die prima te redden zijn…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 03 juni 2015 04:43 PM
  [ # 10 ]
waterman schreef:

Liever duur dan niet te koop.

+1 !  Probeer er zelf maar eens een te maken, gaat niet lukken en het zal nooit massaproductie worden, dus ik vind het zeker niet duur voor een nieuw portier van origineel pisbakkenstaal.

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 03 juni 2015 04:48 PM
  [ # 11 ]
Han S schreef:

+1 !  Probeer er zelf maar eens een te maken, gaat niet lukken en het zal nooit massaproductie worden, dus ik vind het zeker niet duur voor een nieuw portier van origineel pisbakkenstaal.

Als je inderdaad alle factoren meeneemt is 1085 eurie niet te veel, alleen zou het mmooi zijn als men voor dat geld rvs plaat gebruikt. Dan heb je ook geen last meer van roest.

Groet,

Mathieu.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 03 juni 2015 05:37 PM
  [ # 12 ]

Ik vind het voor een deur dat niet in massa-productie uit de pers rolt echt niet zo duur. Want wat is je alternatief? Ok, zelf lassen is het goedkoopst maar dan moet je zelf aan de bak en verdomd goed kunnen lassen. En dan nog evenaar je niet dat portier van 1.080, - vrees ik.
Laat een portier echt state of the art restaureren, dan is 16 uur werk helemaal niet raar. Hang daar een helemaal net raar uurloon aan en hoppa, ben je ook 1.000 euri verder.
Dus: 1.000 euro is reëel, 500 euro is verleidelijk…
Maar als we en masse kunnen persen dan wel kunnen 3D printen, dan moet een reductie van 1.000 naar 500 haalbaar zijn.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 juni 2015 06:03 PM
  [ # 13 ]

Voor 270 euro heb je een nieuwe buitenhuid…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 03 juni 2015 06:25 PM
  [ # 14 ]

Maar die op een goed gerestaureerde deurkast monteren (van een deur die ook niet gratis was!!) en nog laten schoperen of in 2K laten zetten, heb begrepen dat je via de club dan ook dik boven de 600 euri uit komt…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 03 juni 2015 06:56 PM
  [ # 15 ]

Eigenlijk vind ik het geen geld, een spiksplinternieuwe deur die ook nog eens een KTL behandeling heeft gehad. Vergeet niet dat het strak maken van gerepareerde deur ook nog de nodige extra centen kost.

En koop maar eens een deur van een moderne auto…..

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook