1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C4 eerste serie, hoever zijn jullie nu
C4-ever
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 06-11-2008

Gepost: 03 juni 2015 09:26 PM

Oke, in Mei 2005 reden wij onze nagelnieuwe C4 Coupe de garage uit. We hebben net de kaarsjes van zijn 10e verjaardag uitgeblazen king

Best de nodige dingetjes mee gehad, maar toch nog content mee.

Kilometerstand nadert de 210.000 km. Onlangs achter twee nieuwe remtangen laten zetten en een nieuwe set banden omgelegd. We rijden er voorlopig nog lekker mee verder.

Welke kilometerstanden tikken jullie aan?

Profiel  
 
Johan Breedveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 15-09-2010

Gepost: 05 oktober 2015 11:04 AM
  [ # 1 ]

Ik heb het vuurblikje, Coupe 2.0 VTS,  5 jaar geleden 2e hands gekocht met ongeveer 50.000Km op de teller. De teller staat nu op iets meer dan 124.000Km .

Profiel  
 
wtrs85
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 11-02-2013

Gepost: 05 oktober 2015 11:56 AM
  [ # 2 ]

Aangekocht in februari 2007 en de C4 heeft net geen 200000km gelopen.
Watskeburt:
-een nieuwe koppeling
-2 injectoren die lekten
-alle deurvangers vervangen

Nu zijn de achterste schokdempers dringend aan vervanging toe!

:: C4 :: 2007 :: 5-DEURS SEDAN :: 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) ::

Profiel  
 
KefXsara
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16v Ligne Ambiance
- Xsara 1.4I Berline
- Xsara 1.4 hdi ligne pestige
Gepost: 23 januari 2016 10:16 PM
  [ # 3 ]

mijn gouden koets in maart 2015 gekocht via MP.
tellerstand van 173500.

nieuwe computer in.
sleutel vervangen. ab
veren vervangen
en door de apk heen.

C4 1.6 16v Ligne Ambiance, Xsara 1.4hdi Prestige 2004, Xsara 1.4i Prestige 2001, Xsara 1.4i Prestige 1999, ZX 1.6i Tonic, BX 1.4, AX 1.1.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 24 januari 2016 05:40 PM
  [ # 4 ]

Ondanks dat ik hem niet meer heb, in 2010 gekocht met 123000 op de teller. In 2015 verkocht met 310000 op de teller.
Betrof een 1.6 HDI 110 pk versie
Vervangen in de 5 jaar:
- 1x schijven en blokjes, rondom. Extreem weinig slijtage!
- Schokbrekers achter
- Airco module
- 1X inlaatspruitstuk, compleet dichtgekoekt
- 2x brandplaatjes, verstuivers
- 2x airco pomp.
- Startmotor

Dit waren naast het reguliere onderhoud wel zo’n beetje de bijzondere gevalletjes Smile
Erg fijne auto!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 januari 2016 06:28 PM
  [ # 5 ]

Die van ons, van 2005, heeft nu 61.000 km achter de kiezen. Heb de automaat laten spoelen bij Oldenhage in Nieuw-Vennep, de distributieriem, waterpomp en spanrollen enzo laten vervangen en er moet een nieuw wisserarmpje op de achterklep. Verder nog niets gehad behalve een nieuwe accu.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
GerbenZX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006

- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Gepost: 28 januari 2016 03:07 PM
  [ # 6 ]

Wij zijn nu 4 maanden en 15.000 km verder nadat ik een C4 2.0 Hdi berline van 2009 uit Duitsland naar Nederland heb verscheept. Even wennen na jaren Xsara en ZX, maar het is een fijne auto. Pittig, soepel, stil, fijne zit. Minpunten: ondanks grotere buitenmaten minder binnenruimte dan de Xsara (vooral de kofferbak), stugger, minder prettige besturing/weggevoel (wel een goede wegligging) en in afwerking/materialen lichter en blikkeriger dan de Xsara. Met die laatste hebben we bijna 5 ton gereden en het ding was nog niet op. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat de C4 dat niet gaat halen omdat-ie complexer en gevoeliger/minder degelijk is dan de Xsara.

Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55

Profiel  
 
Ioannes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 21-09-2010

Gepost: 14 februari 2016 04:33 PM
  [ # 7 ]

Goed om te lezen. Ik heb nu een C3 (2003) en wil, in verband met vele kilometers die ik er mee maak een diesel en vanwege de lange reizen een iets groter model auto. Heb enkele auto’s hier voor ook een Xsara gehad, die was voor mijn doel perfect. De C4 lijkt me nu een logische kandidaat.

Ik begrijp dat het materiaalgebruik van de C4 (1e verie, berline) ongeveer hetzelfde is als die van de C3, dat is niet echt een probleem.

Ik heb op marktplaats een C4 uit 2009 (193.000 km/semi-automaat) gezien, import uit Duitsland. Ziet er vrij netjes uit (op corrosierandje op de motorkap na), maar ik vind het moeilijk te beslissen. Het onderhoudsboekje geeft een Frans adres, maar de onderhoudsstempels zijn van garage’s uit Duitsland. Allemaal keurig van datum voorzien, maar er niet bij wat er gedaan is. Laatste stempel en datum was van 2012. Daarna is er in 2015 alleen een datum in het boektje geschreven met de kilometerstand. Geen idee hoeveel vorige eigenaren er zijn geweest, maar vermoed dat het er meerdere zijn geweest (vanwege verschillende garagestempels in verschillende plaatsen).

Niets te vinden over distributieriemvervanging. De verkoper wist me er ook niets over te vertellen.

Ik denk er nog even over na. Misschien tips om me over te twijfel heen te helpen?

Groet, Ioannes

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 14 februari 2016 06:37 PM
  [ # 8 ]

Waarom geen C4 phase 2 vanaf Sept. 2010 ??? Genoeg in tweedehands en betaalbaar te vinden.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Ioannes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 21-09-2010

Gepost: 16 februari 2016 01:06 AM
  [ # 9 ]

Ja, de phase II komt ook in aanmerking, maar zitten vooralsnog allemaal boven m’n budget van 6000. Sad En de enige verkoper die met inruil in de buurt van dat bedrag kwam, weigerde me een proefrit te laten maken voordat ik niet besloten had de auto te kopen, beetje rare manier van auto’s verkopen lijkt me… Ik wacht af tot dat er wat op m’n pad komt.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 16 februari 2016 01:12 PM
  [ # 10 ]

Mijn C4 Coupe VTS in juni vorig jaar gekocht met 127.000 op de klok. Nu inmiddels bijna 145.000 Smile

Morgen naar de garage voor een onderhoudsbeurtje, een ruitensproeier die niet lekker mee doet, 2 nieuwe banden, afstelling achterklep en een koppelingsprobleem wat waarschijnlijk veroorzaakt wordt door opnieuw een lekke krukaskering. Vorig jaar bij de verkopende garage ook al laten verhelpen met een nieuwe kering en koppeling, nu 11.000km later en de garantie er natuurlijk af, dezelfde problemen.

Hoop dat het meevalt Smile Verder lekker wagentje, 136 paarden is leuk Smile

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 16 februari 2016 09:52 PM
  [ # 11 ]

Ik heb de mijne gekocht in 2012 met 105.000km nu staat er ruim 150.000km op de teller.
In het begin heb ik er wel wat problemen mee gehad (druklager, raammotor, airco-condensor en nog zo wat) maar gelukkig had ik er een jaar garantie op.
Sindsdien gaat alles goed, paar kleine dingetjes maar dat hou je altijd.
Vorig jaar is de distributieriem etc. vervangen het jaar ervoor heeft ie een grote beurt gehad waarbij de schijven plus blokken voor zijn vervangen.
Dit jaar zullen de banden aan de beurt zijn vrees ik… De Michelin Primacy’s zaten bij de laatste wintercheck op 3mm (iemand banden tips? Nu is het: 205/50 R17 93V Extra Load).
Ik ben nu mijn spaarvarken al mentaal aan het voorbereiden.

Ook dit is de 138 paardenversie en dat rijdt erg prettig! Ik snap alleen nog steeds niet waarom dit blok in een Citroën 138pk levert en in een Peugeot 136?

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
1willem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 22-02-2016

Gepost: 22 februari 2016 01:14 AM
  [ # 12 ]

Wel, tot mijn behoorlijke verbazing heb ik er ondertussen 280.000KM opzitten met mijn C4 Grand Picasso. Bouwjaar is 2008 en ik kocht hem in 2012 met 125.000 op de teller. De vorige eigenaar had toen juist de versnellingsbak (semi automaat) laten vervangen en was de kosten beu. Maar sindsdien heb ik alleen maar het reguliere onderhoud laten doen, en buiten de condensor van de airco, zijn er geen extra kosten geweest. Eigenlijk ben ik nu alleen nog nieuwsgierig hoe lang hij het nog volhoud.

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 05 juli 2016 01:21 AM
  [ # 13 ]

Citroën 1.6 HDI 110pk berline van 2007.
Heb hem in 2010 gekocht met 12.000 km op de teller, nu is hij net voorbij de 75.000 km gegaan.
Eerste jaren zonder problemen.
Begin 2013: is er een zware bestelwagen achterop geknald en zijn er verschillende problemen opgedoken die ook allemaal opgelost zijn op kosten van de verzekering van de tegenpartij.
Herfst 2014: verbruik van de wagen gaat plots serieus de hoogte in zonder enige reden, nooit iets gevonden. Ongeveer 1 jaar later heeft het verbruik zich weer genormaliseerd.
Voorjaar 2015: storing ESP/ASR die eerst weer weg ging na motor uitzetten en opnieuw starten, dan niet meer weg ging, om na een week weer gewoon te verdwijnen en sindsdien zo nu en dan nog eens op te duiken.
Ook sinds voorjaar 2015: verklikker van de passagiersgordel die begint te flippen (maakt dan lawaai dat de gordel niet gedragen word als er niet eens een passagier is).
Zomer 2016: Vorige week maandag start ik de auto om naar het werk te gaan, ben nog maar half de garage uit valt hij stil en kan niet meer starten. Na minuten lang proberen starten doet hij het toch weer, maar krijg de melding “storing emissie..”, rij naar het werk, ‘s avonds weer naar huis, melding blijft. ‘s avonds start ik opnieuw om bij een kennis langs te gaan , geen melding meer, ook bij het uitlezen niks te vinden. Hij dacht aan een luchtbel in de brandstofleiding.
Hele week gaat alles goed tot vandaag, deze morgend weer hetzelfde probleem, maar deze keer geen foutmelding .........

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
marcellamers
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 24-07-2014

- C1 5 deurs 1.0i Collection
- DS 3 Puretech 82 Business
Gepost: 30 juli 2016 01:20 PM
  [ # 14 ]

Ik heb die van mij eind juni 2016 gekocht met 84.000 km op de teller. Een C4 1.6 Coupe VTR+ uit 2005.

Meteen de electronica laten controleren bij PCA Janssen in Echt, want bij het gebruik van de AB begon spontaan de achterruitenwisser te werken. Bleek een kabelbreuk bij de doorvoer naar de achterklap te zijn. Klein uurtje later werkte alles weer.

4 nieuwe Michelins laten monteren, rib uit mijn lijf, maar op mijn Citroëns komen alleen Michelin banden. (bijgeloof)

Nu met het warme weer, redelijk vaak last van benzinedampen in de auto. Schijnt een koolstoffilter euvel te zijn? Eens goed zoeken op het forum. Verder functioneert de ruitensproeier voor niet echt goed. Pompje werkt, maar lijkt alsof er te weinig druk wordt opgebouwd. (iemand tips?)

Zelf een USB aansluiting gemonteerd op de RD4. (Yatour USB, SD, AUX ingang, MP3 interface / audio adapter voor Citroën autoradio’s (YTM06-RD4) )In de garage de CD wisselaar functie aan laten zetten en als je dan losse nummers op een USB of SD kaarje zet, dan worden ze allemaal netjes afgespeeld. (MP3 in mappen worden niet herkend) De aux ingang functie heb ik nog niet gebruikt.

Verder nieuwe matten besteld (via Winparts) en deurbeschermers op de portieren gezet.

Op 2 auto’s na, privé altijd verplaatst in een Citroën. Visa Super, AX 1.1 TRE, BX 1.4, AX Plaisir, BX 1.9D, Xsara Coupe 1.4, Xantia break Turbo CT, C4 1.6 Coupe VTR+, C4 2.0 HDI excl, C5 2.0 Ligne Prestige, C1 Collection, C4 1.6 Coupe VTR+ en vanaf 5 juni 2019 een DS3 1.2 puretech business.

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 04 januari 2017 02:16 AM
  [ # 15 ]
knight-rider schreef:

Citroën 1.6 HDI 110pk berline van 2007.
Heb hem in 2010 gekocht met 12.000 km op de teller, nu is hij net voorbij de 75.000 km gegaan.
Eerste jaren zonder problemen.
Begin 2013: is er een zware bestelwagen achterop geknald en zijn er verschillende problemen opgedoken die ook allemaal opgelost zijn op kosten van de verzekering van de tegenpartij.
Herfst 2014: verbruik van de wagen gaat plots serieus de hoogte in zonder enige reden, nooit iets gevonden. Ongeveer 1 jaar later heeft het verbruik zich weer genormaliseerd.
Voorjaar 2015: storing ESP/ASR die eerst weer weg ging na motor uitzetten en opnieuw starten, dan niet meer weg ging, om na een week weer gewoon te verdwijnen en sindsdien zo nu en dan nog eens op te duiken.
Ook sinds voorjaar 2015: verklikker van de passagiersgordel die begint te flippen (maakt dan lawaai dat de gordel niet gedragen word als er niet eens een passagier is).
Zomer 2016: Vorige week maandag start ik de auto om naar het werk te gaan, ben nog maar half de garage uit valt hij stil en kan niet meer starten. Na minuten lang proberen starten doet hij het toch weer, maar krijg de melding “storing emissie..”, rij naar het werk, ‘s avonds weer naar huis, melding blijft. ‘s avonds start ik opnieuw om bij een kennis langs te gaan , geen melding meer, ook bij het uitlezen niks te vinden. Hij dacht aan een luchtbel in de brandstofleiding.
Hele week gaat alles goed tot vandaag, deze morgend weer hetzelfde probleem, maar deze keer geen foutmelding .........

In september 2016 uiteindelijk niet meer kunnen starten met de wagen en is gebleken dat de oorzaak poreuze / verduurde brandstofleidingen waren. Die zijn dus vervangen.
Ondertussen problemen met het schakelen van de gerobotiseerde versnellingsbak, soms pakt hij de versnelling niet, een andere keer laat hij de koppeling schieten, dan weer bijna stilvallen ...

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook