1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Citroën C5 nu met BlueHDi 150 en 180
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 11 juni 2015 01:33 PM

Citroën biedt vanaf nu op de C5 twee nieuwe Euro6-dieselmotoren aan, te weten de handgeschakelde BlueHDi 150 S&S en de BlueHDi 180 S&S met EAT6-automaat. Comfort blijft verzekerd dankzij het bekende veersysteem Hydractive III+ dat in combinatie met deze motorisaties als optie leverbaar is.

Daarnaast zijn er enkele productvernieuwingen. De Citroën C5 is vanaf nu voorzien van een nieuw 7” touchscreen navigatiesysteem, waarbij optioneel een DAB+ audiosysteem geleverd kan worden. Ook de kleur Gris Moka is nu leverbaar, evenals nieuwe 17” Lonienne Gris Anthra Diamantee velgen.

De sedanuitvoering van de Citroën C5 BlueHDI 150 S&S Collection Business kent een vanafprijs van €30.990 incl. BTW/BPM en is beschikbaar met 20% bijtelling. Een Tourer-variant is er vanaf €32.390 incl. BTW/BPM. Ook de CrossTourer is leverbaar met beide motorisaties en dat voor slechts €1.000 meer dan de reguliere Tourer.

bron: persbericht Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 11 juni 2015 01:33 PM
  [ # 1 ]

Zo, dames en heren bollenpetitieondertekenaars: put your money where your mouth is!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 11 juni 2015 02:06 PM
  [ # 2 ]

Mooie wagen met fijne diesels.

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 11 juni 2015 03:30 PM
  [ # 3 ]

Goede zaak! Eindelijk een C5 met 20% bijtelling. bravo

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 11 juni 2015 04:18 PM
  [ # 4 ]

Ik begrijp de bijtelling ophef nooit zo.
Slechts ca 10% van het wagenpark is “auto van de zaak”.
90% heeft dus nooit iets van doen met bijtelling.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 11 juni 2015 04:21 PM
  [ # 5 ]

En die grote meerderheid koopt dan ook geen nieuwe auto ....

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 11 juni 2015 04:22 PM
  [ # 6 ]

Ik denk dat dat percentage veel hoger is.


Mijn c5 is ooit nieuw verkocht als leaseauto. Net als mijn Xantia destijds. Van mijn ZX weet ik het niet maar zou het me niets verwonderen.

Alleen van mijn eerste auto weet ik dat ie nieuw particulier gekocht is.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 11 juni 2015 04:44 PM
  [ # 7 ]
EW schreef:

Ik denk dat dat percentage veel hoger is.

Aan denken hebben we minder dan weten.Die 10% leaseauto’s google je in enkele minuten boven tafel.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CDwQFjAAahUKEwjE4PiU4ofGAhUE8RQKHfG4AIU&url=http://www.vna-lease.nl/stream/vna-jaarcijfers-2013-def.pdf&ei=z495VYS9F4TiU_HxgqgI&usg=AFQjCNHUCcs2imkGfbbjurJKFmC3UlQelA&sig2=lNCPCNVAvt12zTJZVGRGNw&bvm=bv.95277229,d.bGg

Op pg.5 zien we: Het rijdend personenautopark komt in Nederland
uit op 7,8 miljoen auto’s. Daarvan zijn er 585.700 (7,5 procent) lease-auto.

Met busjes mee kom je op ca 10%
Dusssss…..

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 juni 2015 04:48 PM
  [ # 8 ]

Er rijden nog geen 600.000 leaseauto’s rond in NL. Totaal nog geen 8% van het wagenpark volgens de cijfers van 2014.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 11 juni 2015 04:49 PM
  [ # 9 ]

Belangrijker is de vraag om welk percentage van de nieuw verkochte auto’s het gaat en nog belangrijker om welk percentage van de nieuwe verkochte C5…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 11 juni 2015 05:41 PM
  [ # 10 ]

Niet alleen leaseauto’s hebben te maken met bijtelling, ook auto’s aangeschaft door bedrijven (waaronder zelfstandigen) hebben er mee te maken. In bovenstaande link staan die er ook bij, dat zijn er nog eens ruim 300.000. Bij elkaar al 900.000, of ruim 11% van het totale wagenpark.

Het % van leaseauto’s ten opzichte van totale wagenpark is niet interessant in dit geval, dat is het % van nieuw verkochte auto’s die te maken krijgen met bijtelling.

Van de nieuw gekochte auto’s is 35% een lease auto (ook uit bovenstaande bron). Dit geldt voor alle categoriën, ik weet niet of dit in het D-Segment waar de C5 onder valt veel anders is, maar stel dat het hetzelfde is, dan is dus bij meer dan 1 op de 3 gevallen dat er een nieuwe C5 wordt aangeschaft de bijtelling heel belangrijk. Geen 20% model in je gamma betekent dan vaak geen verkoop…

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 11 juni 2015 05:47 PM
  [ # 11 ]

Ik stel de rijder centraal en niet de auto.
Ca 10% van de rijders kan kiezen voor bijtellen of administreren.
Dat kleine percentage rechtvaardigt de enorme publiciteit en politieke aandacht niet.

90% van de rijders heeft daar niet mee te maken en heeft geen behoefte aan al die bombarie.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 11 juni 2015 05:59 PM
  [ # 12 ]

Je zegt dat je de bombarie niet snapt, maar het persbericht is niet voor de rijders in het algemeen, maar voor nieuwe auto kopers / uitzoekers. Ik probeer uit te leggen dat bijtelling wel belangrijk is voor meer dan 1/3 van de mensen die een nieuwe auto uitzoeken / kopen. En daarmee belangrijk voor Citroën en alle andere merken, omdat het wel/niet kunnen aanbieden van een dergelijk model van grote invloed is op de verkopen. En daarmee uiteindelijk ook belangrijk voor de mensen die nu niet nieuw kopen, maar wel bijvoorbeeld over 5 jaar interesse hebben in een 2de hands C5. Nu niet nieuw gekocht betekent dan weinig aanbod aan C5’s.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 11 juni 2015 07:11 PM
  [ # 13 ]

Door het persbericht nieuwsgierig gemaakt naar de moderne velgen onder de C5, heb ik er even een plaatje bijgezocht:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 11 juni 2015 07:27 PM
  [ # 14 ]
JanSr schreef:

Ik stel de rijder centraal en niet de auto.
Ca 10% van de rijders kan kiezen voor bijtellen of administreren.
Dat kleine percentage rechtvaardigt de enorme publiciteit en politieke aandacht niet.

90% van de rijders heeft daar niet mee te maken en heeft geen behoefte aan al die bombarie.

Het merendeel van de nieuwe auto’s in het d-segment wordt nieuw gekocht door een bedrijf: dat durf ik wel te stellen daar de meeste particulieren die nieuw kopen een kleintje kopen.


Een heel groot deel van de tweedehandsmarkt is afhankelijk van wat de bijtellingskiezers hebben gekozen omdat hun auto anders niet eens tweedehands te koop zou zijn.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 11 juni 2015 09:06 PM
  [ # 15 ]

En daarmee snap ik de bombarie nog steeds niet.

Wat die “nieuwe” rijders ook kochten en waar ze zich ook door lieten leiden heeft geen enkel verband met wat die tweedehandsrijder kiest.
Bijtelling? Wat is dat?
De tweedehands autokopers kiezen uit het aanbod, wat dat dan ook is. Zij sturen het aanbod in het geheel niet.
Een tweedehandskoper is een ras-opportunist. Hij heeft een lijstje met wensen, en zoekt het beste compromis daarbij. Bijtelling staat niet op dat lijstje.

Zo zijn er maar heel weinig C6-en verkocht, om wat voor reden dan ook. Toch wist ik er een te vinden die mij behaagde.
Zo zal ik nooit op zoek gaan naar een Prius, hoe laag de bijtelling ook was. Hoe weinig zo’n ding ook kost.

Mijn stelling: Al die bombarie over bijtelling gaat over een heel klein groepje autorijders, dat veel te veel aandacht krijgt.
Ja, die bijtelling heeft enige invloed op het tweedehands aanbod.
Maar als dat eenmaal tweedehands is maakt die bijtelling geen enkel verschil meer.
Dan geldt slechts het opportunisme van de koper.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook