Ramen achter weigeren en dimlicht doet het niet meer :(
Jan CR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 13-06-2015

Gepost: 14 juni 2015 06:26 PM

Hallo allemaal!

Ben compleet nieuw met een CX. Wat een fantastische ervaring is dat rijden met een auto die zoveel comfort biedt echt super! Kom uit de gemeente Opsterland.

Al veel aan de auto opgeknapt. Nieuwe remschijven plus blokken. Handrem gangbaar gemaakt. Nieuwe radiateur, stuurstangen, kleppendekselpakking etc.

Maar heb nu een tweetal problemen waar ik niet uit kom. Heb ook het forum doorzocht maar hier niks kunnen vinden wat mijn vragen beantwoord. Of ik zoek gewoon niet goed genoeg,... dat kan natuurlijk ook.

Het gaat om een CX GTi uit 1987.
1e:
De elektrische ramen achter doen het niet. Heb de schakelaars bekeken en niks vreemd aan kunnen ontdekken. Ook de 5 pluggen waar de schakelaar op moet staat geen spanning. Klopt dit? zitten deze ramen soms op een aparte zekering?

2e:
Het dimlicht wil niet meer aan. Wanneer ik het grootlicht aan doe gaat het dimlicht wel mee aan. Toen het dimlicht het nog wel deed wilde op het laatst nadat ik grootlicht voerde het dimlicht niet meer aan. Best wel een puntje wanneer je door een bos rijdt en je het grootlicht wil uitdoen voor een tegenligger,...

En laatste, hoe kan ik het kvs systeem het beste ontluchten?

Iemand een idee hoe deze problemen op te lossen?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 juni 2015 06:46 PM
  [ # 1 ]

Welkom hier!
Er zit een schakelaar onder je stuurkolom.
Naast de schakelaars van de mistlampen en alarmlichten.
Je kunt um haast niet zien,maar hier kun je de raam bediening achter aan of uit zetten.
Dimlicht; kan zijn dat je schakelaar kapot is,deze willen nog wel eens door branden.
Dus als je een andere schakelaar monteert zet er dan een relais achter/tussen zodat de spanning voor de lampen niet meer door de schakelaar hoeft.
Koelsysteem; deze kun je ontluchten naast de waterpomp ( achterop het blok) en op de waterpomp zelf.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Jan CR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 13-06-2015

Gepost: 15 juni 2015 11:16 AM
  [ # 2 ]

Super!! Dank je wel!!

Schakelaar onder het stuur was inderdaad de oplossing voor de achterramen,... Best bijzonder! Eerder al eens gedacht waar deze voor was. Zaten te denken aan de mistlampen voor die verstopt zitten achter een plastic kapje in de voorbumper.

Schakelaar licht zal ik een andere voor halen. Eens kijken of dit helpt. Richtingaanwijzer links is ook niet heel fris meer.

KVS einde van de week even testen. Auto werd warm, verdenken lucht in het systeem (voel lucht in bovenste dikke kvs slang).

Wil een CX normaal gesproken snel warmlopen?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook