41 van de 51
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
   
Axel 12 TRS - Dag!
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 april 2018 07:54 AM
  [ # 601 ]

Het is ook geen kering of keering, maar keerring. Wink

Overigens is het wel weer waterkering, vraag me niet waarom….

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 april 2018 08:17 AM
  [ # 602 ]

De spellingscontrole zegt dat beiden fout zijn. Kortom: we neuzelen lekker verder Laughing Hoe dan ook: het is géén lager maar het is wel stuk. Echt stuk. We hebben de stukken met de magneet uit de bak gevist. Die bak is overigens echt prima, maar dat was ook wel te verwachten na slechts 60.000 km.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 april 2018 08:18 AM
  [ # 603 ]

En dan wel het toplager van de prise-as aan gort?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 10 april 2018 08:24 AM
  [ # 604 ]

Alles wat bij de GS(A) ooit fout ging maar keurig opgelost werd door de Researchafdeling van Citroën ging bij de Axel ineens weer fout confused

Het blijft een Axel dus af en toe kom je van die gekke dingetjes tegen, maar zo’n versnipperde lagerbus is toch wel even schrikken als het zo in de bak rondzwemt in de buurt van -vrij cruciale- tandwielen.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 april 2018 08:28 AM
  [ # 605 ]

ja, en nee. De bus is gemaakt van frans/roemeens pisbakkenstaal en wordt gewoon netjes tot hele kleine stukkies vermalen. De tanden verwerken dat dus tot gruis…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 april 2018 08:29 AM
  [ # 606 ]
René Jongejan schreef:

En dan wel het toplager van de prise-as aan gort?

Compleet. Dat is trouwens een lagerbus van een of andere legering.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 april 2018 01:47 PM
  [ # 607 ]

Alwéér een nuttig bestede ochtend. Eerst flink opgeruimd en spullen uitgezocht. Het begint een beetje lijstjestijd te worden.

Bak nog eens goed leeg laten lopen, onderzijde ‘schoon’ gemaakt (ik zou er nog altijd niet van eten) en pasvlakken van bakhuis en koppelingshuis schoongemaakt.

Hoofdremcilinder verwijderd. De rubbers eruit gewipt, leken nog best in orde. Wel veel bruine smurrie aan de buitenrand en binnenzijde hrc. Gaan we eens rustig en behoedzaam reinigen.

Dan nog wat consumer advice: ondanks dat de remmenreiniger van de Lidl gewoon wel doet wat ‘ie moet doen zou ik ‘m niet aanraden. Er komt een dun neveltje uit, niet de lekker dikke straal die je gewend bent van remmenreiniger. Volgende keer gewoon weer A-C-Tion dus. Desondanks staat er nu anderhalve jerrycan afgewerkte olie/remmenreinigermix en zeven lege bussen te wachten op een ritje afvalpunt Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25353
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 april 2018 02:01 PM
  [ # 608 ]

Gebruik Dasty.

Ontvet als een dolle

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 april 2018 02:06 PM
  [ # 609 ]

Heb ik - uiteraard - ook gebruikt, maar tegen deze teerachtige dreklaag bleek ook Dasty geen partij Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 april 2018 02:17 PM
  [ # 610 ]
bogaard77 schreef:

Gebruik Dasty.

Gebruik het zelfs om na een baggervette sleutelklus de handen te kuisen. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 10 april 2018 03:23 PM
  [ # 611 ]

Ik heb het vette vooronder van mijn bus schoon gemaakt met koudontvetter en een ontvetterbak met pomp/borstel.

Het blijft een vies klusje, maar het werkte prima.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 april 2018 03:29 PM
  [ # 612 ]

Ik denk zelfs dat jij daarmee veruit de beste methode hebt, iets wat ik zeker ook zou overwegen zodra ik een stalling met elektra heb. Alhoewel ik ook wel hoop voorlopig niet meer zo’n klus te hebben Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 april 2018 03:31 PM
  [ # 613 ]
2d schreef:

..stalling met elektra..

elektra is overrated en decadent.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 april 2018 01:03 PM
  [ # 614 ]

Olievraag. In de versnellingsbak heb ik tot nu toe Castrol Syntrax 75W90 gebruikt. Bevalt prima, goed spul. Syntrax is overigens als ik het goed heb meer toegespitst op vrachtwagens, getuige de goedkeuringen van MAN, Scania, MB, ZF en Eaton. Castrol Syntrans heeft goedkeuringen van personenautofabrikanten, maar verder zal het lood om oud ijzer zijn.

In het instructieboekje van de Axel staat ‘Total Transmission TM Multigrade’ vermeld als bakolie. Weet iemand welke viscositeit deze olie kende? Als we wat verder terug in de tijd gaan voor deze bak kom je in 1979 uit op Total EP SAE 80W/85W, en nog een paar jaar daarvoor (1973) op Mobilube HD 80-90.

Verder heb je natuurlijk de API GL-classificatie, zou een Axel/GSA GL4 moeten zijn?

Mijn keuze gaat denk ik nu vallen op Castrol Syntrans Transaxle 75W90, omdat deze ook een EP (Extreme Pressure) classificatie heeft, en bovendien ‘puur’ GL4 is, en niet ‘GL5, tevens geschikt voor GL4’.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 april 2018 01:35 PM
  [ # 615 ]

Waarom overstappen? Syntrax universal plus, zoals het heet, is prima spul en wordt al jaren gebruikt met goede resultaten..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
41 van de 51
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook