cruise control problemen
Hinnik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 28-08-2010

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTR+
Gepost: 24 juni 2015 12:08 AM

Heb tot nu toe alleen nog maar oude topics over de cc gevonden, ik tob al een hele tijd met de cc in mijn C4 coupé, dat begint soms al bij het starten, nog gen km gereden en dan al de piep en de foutmelding snelheidscontrole. De schakelaar bij het rempedaal is vervangen maar dat was het probleem dus niet…Tijdens het rijden ook regelmatig uitval. Als ik het wieltje op het stuur een aantal ker3n heen en weer draai gaat het soms weer een poos goed, dus ik denk toch dat daar iets loos is, wat is de oplossing zonder gelijk tientallen of misschien wel honderden euro´s kwijt te zijn?

Profiel  
 
witteke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 09-08-2011

Gepost: 24 juni 2015 10:39 AM
  [ # 1 ]

Mischien is properen in het wieltje contact spray voor electrical contacts in te spuiten en dan heen en weer draaien.

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 24 juni 2015 08:13 PM
  [ # 2 ]

Zijn inderdaad verschillende topics over geweest in het verleden.
Staat er in die oude topics nergens een oplossing?

Heb al vaak schrik gehad om het zelfde probleem te krijgen, maar tot op heden blijft dat allemaal werken zoals het hoort.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
Hinnik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 28-08-2010

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTR+
Gepost: 24 juni 2015 09:38 PM
  [ # 3 ]
witteke schreef:

Mischien is properen in het wieltje contact spray voor electrical contacts in te spuiten en dan heen en weer draaien.

gaan we zeker proberen!

Profiel  
 
bdalenoord
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 08-03-2011

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16v VTR
Gepost: 29 juni 2015 03:14 PM
  [ # 4 ]

Het koppelingspedaal is eveneens voorzien van een schakelaar. Bij mijn C4 was dit het probleem, het verschil tussen de oude en nieuwe schakelaar was tevens met de hand heel goed te voelen.

Gaat om de volgende schakelaar: Schakelaar, koppeling

Citroën C4 Coupe 1.6 16v 2005

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 29 juni 2015 09:20 PM
  [ # 5 ]

Reactie een week of wat terug toen ik op zoek was naar mijn C4 Coupe

Menno schreef:

Die cruisecontrol komt vaker voor, zit waarschijnlijk nog geen tussenbundel in of remlichtschakelaar is gaar ....
Bij zo’n storing werkt hij vervolgens ook niet !! ( niets bijzonders overigens Wink )

Schijnt iets te zijn tussen de schakelaars en de CC computer die de foutmelding tegen houd.

Hé, bdalenoord, kom ik jou hier ook al tegen?

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
bdalenoord
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 08-03-2011

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16v VTR
Gepost: 29 juni 2015 09:46 PM
  [ # 6 ]
FastFred schreef:

Reactie een week of wat terug toen ik op zoek was naar mijn C4 Coupe

Menno schreef:

Die cruisecontrol komt vaker voor, zit waarschijnlijk nog geen tussenbundel in of remlichtschakelaar is gaar ....
Bij zo’n storing werkt hij vervolgens ook niet !! ( niets bijzonders overigens Wink )

Schijnt iets te zijn tussen de schakelaars en de CC computer die de foutmelding tegen houd.

De schakelaars verslijten, krijgen daardoor wat minder weerstand en worden bij het minst of geringste wat ingedrukt, hier kan de boordcomputer vervolgens niet goed mee overweg gaan. Veelal is het vervangen van de schakelaars afdoende (zo ook bij mij, heb alleen de remlichtschakelaar niet vervangen maar enkel gereinigd. Dit was niet afdoende, de koppelingsschakelaar bleek de boosdoener).

Hé, bdalenoord, kom ik jou hier ook al tegen?

Nu ik een C4 heb me hier maar weer eens gemeld ja… Had nog een account uit een grijs verleden van tijdens mijn zoektocht naar een goede BX, maar dat is nooit wat geworden.

Citroën C4 Coupe 1.6 16v 2005

Profiel  
 
Hinnik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 28-08-2010

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTR+
Gepost: 29 december 2015 11:05 PM
  [ # 7 ]

Even gedacht dat het probleem met de cruisecontrol van mijn C4 Coupé uit 2007 was opgelost, maar nee hoor, het gedonder begint weer…
Schakelaars onder de pedalen zijn beiden vervangen, contactspray gebruikt in het stuur, en plotseling begint het lieve liedje weer van voor af aan, snelheidscontrole werkt niet is de foutmelding weer.
Als ik rij met cruisecontrol klapt die er zomaar met een piep opeens uit, als ik de contactsleutel omdraai heb ik soms gelijk al die piep met dezelfde foutmelding. Ook als ik onderweg ben en de cruisecontrol niet gebruik maar wel standby heb gebeurt dat zo nu en dan. Ik denk nu dat er echt iets in de elektronica niet jofel is, maar hoe kom je daar nou achter??? Ik baal hier heel erg van want ik gebruik de cruisecontrol heel vaak…

Ik hoop dat er iemand is die weet wat ik nu nog kan doen behalve naar een garage gaan voor onderzoek want dat gaat teveel in de papiertjes lopen ben ik bang….

Profiel  
 
bdalenoord
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 08-03-2011

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16v VTR
Gepost: 01 januari 2016 05:45 PM
  [ # 8 ]

Je zou nog eens kunnen proberen de rempedaalschakelaar 1 tikje korter te maken, die zijn verstelbaar. Dan moet je het pedaal net iets verder intrappen alvorens de remlichten ingeschakeld worden, maar dat gebeurt (bij mij althans) nog ruim voordat ik daadwerkelijk remdruk voel.

Ik kreeg na het vervangen van de schakelaars sporadisch de melding nog, nadat ik deze schakelaar dus iets korter heb gemaakt heb ik het nog niet weer meegemaakt.

Citroën C4 Coupe 1.6 16v 2005

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 15 maart 2016 10:11 PM
  [ # 9 ]
knight-rider schreef:

Zijn inderdaad verschillende topics over geweest in het verleden.
Staat er in die oude topics nergens een oplossing?

Heb al vaak schrik gehad om het zelfde probleem te krijgen, maar tot op heden blijft dat allemaal werken zoals het hoort.

En nu heb ik ook prijs.
Afgelopen vrijdag en vandaag weer.

Iedere keer wanneer ik van de cruis control naar de snelheidsregelaar ga.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook