Krassen op Cactus
robin_vde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 27-11-2014

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
Gepost: 28 juni 2015 05:46 PM

Hallo,

Mijn cactus is nu 1 jaar oud en ik Vroeg mij af of jullie al krassen hebben op de cactus.

Mijn auto vertoont veel oppervlakkige krassen op de motorkap en op de deuren( waar niemand komt met zijn handen )
Ook de zwarte bumpers vertonen veel krassen alsof je met een mes erin zou snijden.

Mijn velgen staan ook al goed vol krassen terwijl ik amper rijd.
12.000 km op de teller.

Foto’s komen nog.


Groetjes robin

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 29 juni 2015 12:46 AM
  [ # 1 ]

Waar was je de auto? In de wasstraat of met de hand?
Ik kan mij niet voorstellen dat krassen ergens anders van komen, of zijn het diepere krassen?

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Westerman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 03-04-2015

Gepost: 29 juni 2015 10:14 AM
  [ # 2 ]

Heb je het over krassen op het kunststof of op de lak?

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 29 juni 2015 10:39 AM
  [ # 3 ]

Robin, wel uitermate vervelend dat je nu al krassen ziet. Jammer je bent heel zuinig op de auto. Maar ik zou graag willen weten wat voor krassen en waar ze zitten.
Of is het uitdroging van kunststof?

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Markplaat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 02-06-2015

Gepost: 29 juni 2015 11:43 AM
  [ # 4 ]

Als je een paar foto’s plaatst kan ik met je meekijken! (ik werk in de autoschade) Wat me wel opvalt is dat de lak op de Cactus heel extreem dun gespoten is. Zo zijn de handgrepen van mijn Hello Yellow uitvoering niet gedekt gespoten en ogen daardoor wat groener dan de auto zelf. Dat heeft te maken met de ondergrond die dan door de lak komt.

Ook zat er bij mij bij aflevering al een klein krasje in de voorportier greep. (zonde maar dat verhelp ik zelf wel een keertje) Anders had deze weer een dag moeten blijven staan voor het spuiten van de greep met de grote zekerheid op kleurverschil. Dat geel is heel lastig te spuiten zeker omdat deze af fabriek al zo dun gespoten is.

Wat bij het zwarte kunststof wel eens wil werken met lichte krassen en beschadigingen is met een föhn deze plekken voorzichtig verwarmen, moet wel echt goed warm worden dan zie je ze verdwijnen. Let wel op dat je het gespoten deel niet te warm maakt!!!

Wat ook wel wil helpen is gewoon een doek pakken/ oud T-shirt en dan met een klein beetje motorolie opwrijven. Net ff wat trucjes die wij in de praktijk ook gebruiken om auto’s er weer wat netter bij te zetten voor de klant.

Ook een aanrader als je de Cactus in de wax gaat zetten, plak de zwarte kunststof delen af met duc-tape en voorkom zo dat er poetsmiddel op de zwarte delen komt. Poets is op kunststofdelen zeer lastig schoon te maken omdat dit in de structuur komt. Zeker wanneer het met een poets tol wordt aangebracht.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook