Ashoes
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 28 juni 2015 11:50 PM

Ik heb een klein scheurtje in mijn buitenste ashoes, ongeveer 1-2 cm. Nou lees ik bij wat research hier op t forum over iemand die z’n ashoes ‘hervuld en geplakt’ heeft.

Is dat een serieuze optie? En hoe doe je dat? Bandenplakker? Ik wil er in de vakantie mee weg, maar heb niet erg veel sleuteltijd meer, dus als zo’n scheurtje gefixt kan worden kan ik het vervangen van de hoes misschien uitstellen tot na de vakantie.

Als t een dom idee is, wees eerlijk, dan breng ik de auto even naar de garage of zorg ik dat ik nog ergens een zonnige middag vrijmaak voor het vervangen van de hoes. (iemand dan een schatting hoe lang je daaraan kwijt bent?)

Bedankt alvast!

Groeten,
Daan

Profiel  
 
75-amitolee
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 16-07-2008

Gepost: 29 juni 2015 12:11 AM
  [ # 1 ]

Daan ,

Dat lukt inderdaad wel met zo’n originele Tip Top plakker (die met een soort zilverfolie) en echte Solutie (fietsenbandenplak)

Ik heb jaren geleden op mijn Ami 6 zelfs een APK steekproef gehad terwijl de hoes zo’n plakker had .

Ontvetten met een doek of een stuk keukenrol / toiletpapier en rubber daarna met een stukje schuurpapier schuren even “opruwen” net als bij een fietsband. Het aandrukken heb ik indertijd met zo’n ijzeren wasknijper gedaan

Rene ter Veer

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 29 juni 2015 12:37 AM
  [ # 2 ]

Waarom al dat geklooi? Zulk soort (nood)reparaties hebben meestal maar een korte levensduur.

Een buitenste ashoes vervangen is niet zo’n probleem.

Voor iemand die dit nog nooit gedaan heeft, misschien anderhalf tot 2 uurtjes werk.

Ashoezen zijn nog wel te koop, niet de bijgeleverde Ligarexbandjes gebruiken, maar een universele ashoesklemband. Deze werken veel makkelijker, zonder speciaal gereedschap.

Op gs-gsa-ig.de kun je een uitgebreide werkwijze met foto’s vinden.

Succes met de klus.

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 29 juni 2015 01:04 PM
  [ # 3 ]

Beperkte levensduur is niet zo’n punt, een maandje is voldoende. Beperkte klusduur maakt wel uit, maar als je zegt dat je met 1,5 a 2 uur klaar bent dan ga ik gelijk Frank even mailen voor zo’n ashoes. Denk dat ik met plakken dan net een halfuurtje bespaar en dat is me de moeite niet.

Groeten,
Daan

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 29 juni 2015 04:05 PM
  [ # 4 ]

Even bij De Graaf een hoesje bestellen, kost misschien wel minder dan een plakset. De kop van de as tik je er zo af en dan zit de hoes er snel op.
Is in tijd denk ik even veel werk dan oude hoes klaarmaken voor plakken, lijm laten drogen, met het risico dat je een bellabbert resultaat hebt.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 29 juni 2015 09:21 PM
  [ # 5 ]

De ashoezen uit het clubmagazijn zijn beduidend beter van kwaliteit dan die van DE GRAAF.
Heb je al op de duitse site gekeken??????????

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 08 juli 2015 02:16 PM
  [ # 6 ]

Ik rij er morgen even mee langs de garage. Die fikst het even en dan kan ik de gsa gelijk morgenochtend richting z’n thuisland sturen.

Ik had al berekend dat ik in de tijd die ik daarmee uitspaar de reparatie al heb terugverdiend Wink

Groeten,
Daan

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook