Xsara Picasso loopt warm
frankem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 22-03-2014

Gepost: 29 juni 2015 09:48 AM

Ik heb de bougies van mijn Xsara Picasso 1.6 vervangen en nu loopt de motor als íe koud is beroerd tot continu bijna afslaan. Eenmaal warm is er niks aan de hand.
Om de bougies te kunnen heb ik een massakabeltje en de luchtslang die over de bobinemodule loopt tijdelijk los gehaald en weer vastgezet. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 juni 2015 10:03 AM
  [ # 1 ]

Heb je wel de juiste bougies gekocht?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 29 juni 2015 10:11 AM
  [ # 2 ]

Ander stekkertje per ongeluk losgestoten?
Van de stappenmotor bijvoorbeeld? of temperatuursensor? (maar dan zou ie volgens mij warm te rijk lopen)

Profiel  
 
frankem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 22-03-2014

Gepost: 29 juni 2015 10:53 AM
  [ # 3 ]

Verkeerde bougies was ook mijn eerste gedachte, maar hij loopt alleen beroerd bij koude motor. Ik zal de stekkers eens nalopen.

Profiel  
 
frankem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 22-03-2014

Gepost: 01 juli 2015 03:49 PM
  [ # 4 ]

Probleem opgelost: het was waarschijnlijk de stekker aan de voorzijde van de bobineunit. Ik heb deze schoon gemaakt en de auto loopt weer als een zonnetje.
Volgende probleem: met dit warme weer loopt de auto te warm. Met name bij stadsverkeer loopt de koelvloeistoftemperatuur hoog op en krijg ik al snel de melding dat de motortemperatuur te hoog is. De radiatorfan slaat ook niet aan. Wel geconcludeerd dat deze werkt want hij gaat wel aan als ik de airco aanzet. Ik vermoed dus de thermische schakelaar die de fan aanstuurt. Nu wil ik deze vervangen maar als ik online kijk kom ik alleen maar schakelaars tegen voor auto’s zonder airco. Verschillen deze van de versie met airco?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook