1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Verbeterpunten C4 Cactus
Westerman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 03-04-2015

Gepost: 29 juni 2015 10:25 AM

Natuurlijk is de Cactus een fijne auto en zit het goed in elkaar. Maar het kan vast altijd nog beter, dus kom maar op met de verbeterpunten voor Cactus versie 2.0 Smile

Verbeterpunten:
1. In diepte verstelbaar stuur
2. Watergoot bij de ramen van de voordeuren. Bij een natte auto en de eerste keer remmen met raampjes open.. is instant waterval in de auto
3. Zonneschermen voor de achterdeuren vallen uit de auto als iemand raampje open doet.. geen bevestigingspunt
4. Kaarten navigatiesysteem up-to-date
5. In hoogte verstelbaar armsteun
6. Korte slagen voor het schakelen. Wel erg roeren op dit moment.
7. Pano-dak kunnen openen
8. Roof-airbag verwijderen en pano-dak extra naar voren laten lopen.. andere oplossing voor de airbag.
9. Xenon-verlichting als optie mogelijk maken.
10. Automatisch dimbare buitenspiegels als optie mogelijk maken
11. Achteruit rij camera lijnen dynamisch maken. Mee laten bewegen.
12. Last but not least… volledig elektrische versie beschikbaar maken van de Cactus met minimaal 200 realworld km’s.
13 ..
14 ..
15 ..

Kopieer bovenstaande en vul aan Smile

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 29 juni 2015 10:37 AM
  [ # 1 ]

Vreemd, ik herken deze punten niet. Zeker niet van dat water. Voor mij voldoet de Cactus prima. Het enige wat beter kan is de achteruitrijd camera en dat de spiegels automatisch kunnen worden ingeklapt.
Voor de rest puike auto, ik zou alleen willen dat er meer kleuren worden verkocht.
De Cactussen die ik nu veel zie zijn allemaal grijs, jammer deze auto is juist zo leuk met opvallende kleuren.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Westerman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 03-04-2015

Gepost: 29 juni 2015 10:58 AM
  [ # 2 ]

Dus:

Verbeterpunten:
1. In diepte verstelbaar stuur
2. Watergoot bij de ramen van de voordeuren. Bij een natte auto en de eerste keer remmen met raampjes open.. is instant waterval in de auto
3. Zonneschermen voor de achterdeuren vallen uit de auto als iemand raampje open doet.. geen bevestigingspunt
4. Kaarten navigatiesysteem up-to-date
5. In hoogte verstelbaar armsteun
6. Korte slagen voor het schakelen. Wel erg roeren op dit moment.
7. Pano-dak kunnen openen
8. Roof-airbag verwijderen en pano-dak extra naar voren laten lopen.. andere oplossing voor de airbag.
9. Xenon-verlichting als optie mogelijk maken.
10. Automatisch dimbare buitenspiegels als optie mogelijk maken
11. Achteruit rij camera lijnen dynamisch maken. Mee laten bewegen.
12. Last but not least… volledig elektrische versie beschikbaar maken van de Cactus met minimaal 200 realworld km’s.
13. Automatisch spiegels inklappen
14. Meer kleuren keuze voor de lak.
15. ..
16. ..

Profiel  
 
Westerman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 03-04-2015

Gepost: 29 juni 2015 10:59 AM
  [ # 3 ]
hoeksepeet schreef:

Vreemd, ik herken deze punten niet. Zeker niet van dat water. Voor mij voldoet de Cactus prima. Het enige wat beter kan is de achteruitrijd camera en dat de spiegels automatisch kunnen worden ingeklapt.
Voor de rest puike auto, ik zou alleen willen dat er meer kleuren worden verkocht.
De Cactussen die ik nu veel zie zijn allemaal grijs, jammer deze auto is juist zo leuk met opvallende kleuren.

En zo heeft iedere eigenaar weer ander beeld van zijn auto.. Wat betreft het water, gebeurde mij dit gisteren nog… dikke druppen (doordat hij bij mij nog dik in de wax zit).. remmen en instant waterval naar binnen toe.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 29 juni 2015 11:03 AM
  [ # 4 ]

Wat wil je voor die Cactus 2.0 neertellen als ik vragen mag…?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Westerman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 03-04-2015

Gepost: 29 juni 2015 11:10 AM
  [ # 5 ]

De meeste verbeterpunten zijn opties of opties die verbeterd worden. De kosten daarvoor (behalve openen pano-dak) hoeven in principe niet veel meer te gaan kosten, dan ze nu al doen. Daar zit echt wel voldoende marge op.

Het gaat om het verbeteren van een auto die al redelijk compleet is.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 29 juni 2015 11:24 AM
  [ # 6 ]

O ja van mij mogen ze die vreemde bochtverlichting of hoe heten die lampen, er direct uit slopen. Daar kan al op bespaard worden.
Geeft alleen maar verwarring en is nog gevaarlijk ook op rotondes. Staat die links aan terwijl je naar rechts wil.
Voor dat bespaarde geld dan direct een in delen neerklapbare achterbank.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Markplaat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 02-06-2015

Gepost: 29 juni 2015 11:51 AM
  [ # 7 ]
hoeksepeet schreef:

Vreemd, ik herken deze punten niet. Zeker niet van dat water. Voor mij voldoet de Cactus prima. Het enige wat beter kan is de achteruitrijd camera en dat de spiegels automatisch kunnen worden ingeklapt.
Voor de rest puike auto, ik zou alleen willen dat er meer kleuren worden verkocht.
De Cactussen die ik nu veel zie zijn allemaal grijs, jammer deze auto is juist zo leuk met opvallende kleuren.

Met een beetje goed zoeken kan je de Cactus voor een relatief kleine prijs over laten spuiten of eventueel laten wrappen. Wrappen ben ik geen voorstander van omdat je altijd wel snijlijnen ziet en zeker met de vele zwarte of andere kleur plastic vlakken. Het spuiten kan werkelijk in alle mogelijke kleuren en zo maak je er echt een unieke Cactus van. Overspuiten zou ergens tussen de 1500 en 2000 euro zitten. Dan zijn ook de binnenkanten van de portieren en de dorpels meegespoten. Is altijd een optie die maar zelden door een dealer wordt aangeboden bij het samenstellen van een offerte.

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 29 juni 2015 03:50 PM
  [ # 8 ]

Verbeterpunten:
1. In diepte verstelbaar stuur
2. Watergoot bij de ramen van de voordeuren. Bij een natte auto en de eerste keer remmen met raampjes open.. is instant waterval in de auto
3. Zonneschermen voor de achterdeuren vallen uit de auto als iemand raampje open doet.. geen bevestigingspunt
4. Kaarten navigatiesysteem up-to-date
5. In hoogte verstelbaar armsteun
6. Korte slagen voor het schakelen. Wel erg roeren op dit moment.
7. Pano-dak kunnen openen
8. Roof-airbag verwijderen en pano-dak extra naar voren laten lopen.. andere oplossing voor de airbag.
9. Xenon-verlichting als optie mogelijk maken.
10. Automatisch dimbare buitenspiegels als optie mogelijk maken
11. Achteruit rij camera lijnen dynamisch maken. Mee laten bewegen.
12. Last but not least… volledig elektrische versie beschikbaar maken van de Cactus met minimaal 200 realworld km’s.
13. Automatisch spiegels inklappen
14. Meer kleuren keuze voor de lak.
15. MacDonalds functie voor de elektrische ramen. (een keer klikken en helemaal open i.p.v. knop ingedrukt moeten houden).
16. Mogelijk maken dat S&S standaard uitgeschakeld is.

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 29 juni 2015 05:21 PM
  [ # 9 ]

OK dan ook mijn puntjes maar. Uit het bovenstaande, het valt mee eigenlijk:

5. In hoogte verstelbaar armsteun
13. Automatisch spiegels inklappen
15. MacDonalds functie voor de elektrische ramen. (een keer klikken en helemaal open i.p.v. knop ingedrukt moeten houden).

Kaartenupdate navigatie (puntje 4) is iets dat alle auto’s hebben. Kan wel, maar kost gewoon geld en is soms even wachten. Is niet anders bij andere merken al zou het mooi zijn als het zonder usb mogelijk was. Verder:
Punt 7 is puur decadente luxe, maar zou wel gaaf zijn.

Toevoeging:
17. Deelbare achterbank
18. Fatsoenlijke opbergruimte voor de afneembare trekhaak (kan volgens het boekje van de trekhaak in het reservewiel maar dat is dus niet zo).
19. Stoelen: kantelbare zitting/meer steun onder de bovenbenen
20. Programmeerbaar rechter scrollwieltje op het stuur (nu is het niet mogelijk te schakelen tussen de opgeslagen DAB-radiozenders, enkel op de standaardvolgorde van de kanalen en dat is ronduit irritant).
21. Softwarefout uit de navigatie halen, waardoor je niet meer naar de juiste straat, maar in de verkeerde plaats wordt gestuurd.

Maar goed, ik blijf erbij dat ik in een (flink aangeklede) budgetauto rijd, dus echt reden tot klagen is er niet voor dit geld. De meeste dingen zijn zichtbaar als je een proefrit maakt en dus geen verrassing (wil je het echt niet, dan laat je de auto staan). Uitzondering is m.i. de niet-werkende eerste versie van de achteruitrijcamera of de brakke navigatie.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
hanhub
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 06-01-2012

Gepost: 30 juni 2015 08:45 AM
  [ # 10 ]

Ondanks dat ik spinnend tevreden ben met m’n Cactus:
22. Plaats ventilatieroosters kan beter. Het ontbreken er van aan de rechterzijde is een gemis. Rooster in de middenpositie maken dat je altijd koude handen en/of een koud stuur hebt.

BX, BX, AX, Picasso-I, C5-II, Picasso-II, Cactus

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 30 juni 2015 11:14 AM
  [ # 11 ]

Verbeterpunten:
1. In diepte verstelbaar stuur
2. Watergoot bij de ramen van de voordeuren. Bij een natte auto en de eerste keer remmen met raampjes open.. is instant waterval in de auto
3. Zonneschermen voor de achterdeuren vallen uit de auto als iemand raampje open doet.. geen bevestigingspunt
4. Kaarten navigatiesysteem up-to-date
5. In hoogte verstelbaar armsteun
6. Korte slagen voor het schakelen. Wel erg roeren op dit moment.
7. Pano-dak kunnen openen
8. Roof-airbag verwijderen en pano-dak extra naar voren laten lopen.. andere oplossing voor de airbag.
9. Xenon-verlichting als optie mogelijk maken.
10. Automatisch dimbare buitenspiegels als optie mogelijk maken
11. Achteruit rij camera lijnen dynamisch maken. Mee laten bewegen.
12. Last but not least… volledig elektrische versie beschikbaar maken van de Cactus met minimaal 200 realworld km’s.
13. Automatisch spiegels inklappen
14. Meer kleuren keuze voor de lak.
15. MacDonalds functie voor de elektrische ramen. (een keer klikken en helemaal open i.p.v. knop ingedrukt moeten houden).
16. Mogelijk maken dat S&S standaard uitgeschakeld is.
17. Deelbare achterbank
18. Fatsoenlijke opbergruimte voor de afneembare trekhaak (kan volgens het boekje van de trekhaak in het reservewiel maar dat is dus niet zo).
19. Stoelen: kantelbare zitting/meer steun onder de bovenbenen
20. Programmeerbaar rechter scrollwieltje op het stuur (nu is het niet mogelijk te schakelen tussen de opgeslagen DAB-radiozenders, enkel op de standaardvolgorde van de kanalen en dat is ronduit irritant).
21. Softwarefout uit de navigatie halen, waardoor je niet meer naar de juiste straat, maar in de verkeerde plaats wordt gestuurd.
22. handlussen aan het plafond voor het voor ouderen makkelijker uistappen.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 30 juni 2015 11:15 AM
  [ # 12 ]

Voor de rest puike auto, ik zou hem zo weer kopen.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
PRL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 21-04-2015

Gepost: 03 augustus 2015 03:19 PM
  [ # 13 ]

Met alle verbeterpunten wordt dit dan een nieuw model: DS 4 “Cactus”  Wink

C4 Cactus Puretech 82 Shine Hello Yellow, zwarte airbumps, Velours Habana Club en panoramadak.

Profiel  
 
florisjan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 04-04-2015

- C4 (2004-heden) Cactus e-thp 110 Shine
Gepost: 03 augustus 2015 05:03 PM
  [ # 14 ]

Heb ook een puntje: Als je de motorkap wil open, wordt de klem om de windvanger met een plastic hendeltje ontgrendeld. Bij mij was vanochtend het plastic hendeltje losgeschoten, zodat ik de motorkap niet meer open kreeg. Gelukkig konden de monteurs in de garage met veel pijn en moeite de windvanger van het klemmetje hallen. Het plastic hendeltje hebben ze hierna terug geplaatst.

Profiel  
 
P4Tricky
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 19-03-2015

Gepost: 05 augustus 2015 11:57 AM
  [ # 15 ]

Vol leder, zou ik ook graag zien als optie.

- Life goes too fast to drive slow -

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook