1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
cx 2400 gti. Weer verder, nu centrale portiervergrendeling repareren
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 02 juli 2015 05:32 PM

Iedere cx-liefhebber weet dat onze dame nogal plots remt. Mijn onlangs aangeschafte exemplaar is daar wel erg in doorgeschoten. Zodra je het pedaal intrapt gebeurt er aanvankelijk niets. Op het moment dat je denkt dat het nu toch eens moet gebeuren en je nog wat harder trapt vlieg je zo ongeveer met het hoofd tegen de voorruit. Voor ik van alles ga uitproberen zou ik graag weten of iemand hier ervaring mee heeft. doei

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 02 juli 2015 05:42 PM
  [ # 1 ]

Gevalletje remmen ontluchten! Eerst achter, dan voor. Na het ontluchten van de remmen hier melden of het beter is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 juli 2015 07:01 PM
  [ # 2 ]

Even de dag van tevoren de ontluchtingsnippels inspuiten met kruipolie. Ze willen nogal eens vastzitten en dan… knak… en dan ben je klaar!

Lange slang gebruiken en in het groene vat hangen.. Wink

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 02 juli 2015 10:57 PM
  [ # 3 ]

Als je al jaren niet ontlucht hebt zou ik de eerste 1/4 liter die uit de remmen komt weggooien, want dat is een “cul de sac”, daar blijft de LHM in staan. Daarna kun je wel recyclen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 02 juli 2015 11:10 PM
  [ # 4 ]

Da’s ook een goeie tip!

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 juli 2015 09:17 AM
  [ # 5 ]

Toen ik m’n klauw uit elkaar trok, heb ik ook de zuigers helemaal teruggeduwd.
Dan komt er uit de “cul de sac” nog meer zwarte drek die ooit LHM was.

Je kan de LHM opvangen en recyclen, of je gooit gewoon wat verse LHM in’t vat. Zo duur is dat spul nou ook weer niet.
Ieder z’n keuze.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 juli 2015 09:26 AM
  [ # 6 ]

Lhm recycle je niet. Weggooien. Tenzij het er net vers inzit. Dan kan je voorremmen wel via slang in vat spoelen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 03 juli 2015 03:58 PM
  [ # 7 ]

Ik denk dat het wel meevalt wat betreft de hoeveelheid die je weg moet gooien. Ik zal zeker nieuwe er op doen. Ik heb kennelijk nog nooit een cx gehad met lucht in het systeem want dit verschijnsel kende ik niet. Je zou verwachten dat het rempedaal als een spons moet aanvoelen. Dat doet hij zeker niet.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 juli 2015 04:02 PM
  [ # 8 ]

Het zou kunnen dat de zuigers in je klauwen haperen, of dat je remcilinder (of hoe heet ‘ie) niet helemaal fris is.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 juli 2015 06:13 PM
  [ # 9 ]

klauwen haperen bijna nooit. LHM trekt geen vocht aan.
Wel ontstaat lucht of eigenlijk CO2 in je cycteem door lekkende bollen.
Dat accumuleert in je remklauwen want “cul de sac”.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 juli 2015 06:26 PM
  [ # 10 ]

Je bedoelt N2. CO2 gebruiken we voor bier.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 juli 2015 06:29 PM
  [ # 11 ]

ja stikstof.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 03 juli 2015 09:31 PM
  [ # 12 ]

Als je voordurend lucht op je remmmen kijk dan ook een goed naar de aanzuigleiding van de pomp: als die “poreus” is of je aanzuigslurf/filter in het LHM voorraadvat heeft “luchtlekkage” dan zuig je lucht aan met de LHM, en in tegenstelling to wat men wel denkt comprimeert dat prima, de vering heeft daar weinig last van. De remmen wel, want daar verzamelt de lucht of N2 zich na verloop van tijd.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 juli 2015 09:40 PM
  [ # 13 ]

Erger nog; de lucht die zich in het aanzuigcircuit genesteld heeft wordt na het starten als eerste de remaccu ingepompt.
Als ik mijn sm een aantal dagen niet gebruikt heb laat ik hem de eerste halve minuut draaien met de ontlastschroef open. Geen last meer.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 03 juli 2015 10:41 PM
  [ # 14 ]

Maar heb je dan bij het remmen niet het gevoel dat je in een spons trapt?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 03 juli 2015 11:26 PM
  [ # 15 ]

Nee,  maar dat is typisch voor een LHM hogedruk systeem: Je hebt namelijk geen rempedaal dat de druk maakt maar een remventiel dat de druk vrijlaat/doorlaat naar het remcircuit. Het gevoel in het rempedaal is bepaald artificieel. Als je dus gas in de vloeistof hebt zitten laat de remwerking te wensen over als je een beetje voeistof doorlaat met het rempedaal, dus druk je het pedaal verder in en dan laat je veel meer druk toe in het remcircuit. Normaliter werkt dat “direct” want de LHM comprimeer je niet, maar als er gas in zit moet je dat eerst comprimeren, met als resultaat een “happerig” gevoel dat zich ook uit doordat je voelt dat de remwerking enigzins vertraagd en dan pas vol inkomt als er voldoende druk is opgebouwd. Relatief veilig, want je krijgt uiteindelijk wel alle remdruk die je nodig hebt, maar wel een verassingseffect. Kijk speciaal uit met lucht in LHM remmen op een gladde ondergrond: Je wielen blokkeren voordat je er erg in hebt….

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook