Met deze temperaturen loopt mijn radiateur ook snel warm. Eigenlijk al vanaf dat de buitentemperatuur 25 graden is. Even stoppen, motorkap open, kwartier wachten en daarna weer gaan. En daarna springt het waarschuwingslampje eigenlijk nooit meer aan. Vreemd vind ik.
Nu ziet de radiateur er ook niet geweldig meer uit achter de rits van de koeltunnel. De horizontale lamellen zijn aangevreten. Zie foto. Is deze aan vervanging toe?
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Dat zit niet kits achter de rits. De horizontale lamellen hebben zeker een functie. Mogelijk is ook een deel van de verticale buisjes verstopt. Sproeifles met water en de warme radiateur nat spuiten kijken waar het snel en minder snel verdampt.
Met de temperaturen die we nu hebben komt het er echt op aan, maar daar moet een DS goed tegen kunnen. Kan de rits wel dicht?
Ja, rits kan gewoon dicht.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou m vervangen. En neem een drie rijen model
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Die radiateur is wel dood ja. Gelijk een nieuw drie-rijen koelblok in laten zetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Het is wel raar dat het maar een keer gebeurt. Is je thermostaat wel goed?
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Kijk eens of er wel een gaatje in de rand van de thermostaat zit.
Als dat er niet is kan er nauwelijks water langs en gaat hij te laat open. Na de eerste keer open gaat het dan wel goed.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De thermostaat moet volgens mij goed zijn. Een partnergarage heeft hem er vorig jaar al een keer eruit gehaald en getest. Was toen in orde.
Zonet een ritje over de snelweg naar het Noorden gemaakt. Ongeveer 100km in totaal, snelheid ongeveer 110-120 gemiddeld. Geen problemen tot dusver want de buitentemperatuur was nog onder de 25. Later vanmiddag weer terug.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ook als de thermostaat bij de goede temperatuur opengaat werkt het niet goed als dat gaatje, 2 mm, niet in de rand zit. Controleer dat eens.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Deze radiator is echt overleden !
Direct vervangen, zie advies boven om een drie rijen te nemen.
Het steeds een keer aangaan van de lamp geeft oververhitting aan. Gaat misschien een keertje goed, maar dat gaat je zeker je koppakking kosten.
Mijn advies : NIET mee doorrijden, maar maken.