1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Cactus valt uit elkaar! Achter-diffusor/voor-diffusor
Murzeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 01-03-2015

Gepost: 06 juli 2015 04:14 PM

Ik vraag me af of meer Cactus rijders met de opties voor- en achter-diffusor de onderstaande problemen ervaren:

Ik mag voor de 2e keer terug naar de Citroën dealer, met een 1 maand “oude” Cactus..

Achter diffusor/sierstrip laat voor de 2e keer los…  Sad


Voor diffusor / sierstrip :
Zo was het:

Zo is het nu, gewoon verloren op snelweg… gelukkig niemand er op gereden voor zover ik het kon zien, maar kon ook niet terug om ‘m op te halen…

Verder rijd ‘ie prima, geen klachten verder, op een lekke band na in week 3, maar goed. Dat kan de pret niet drukken :p

Profiel  
 
T.A.F.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 21-10-2014

Gepost: 06 juli 2015 05:44 PM
  [ # 1 ]

Zo dat is mooi balen zeg!

Wellicht even navraag doen bij je garage m.b.t. gebruikte montage materialen. Als ze bijvoorbeeld alleen gekit hebben, dan is het afhankelijk van het type kit, best mogelijk dat deze door de warme temperaturen van de afgelopen week , zacht blijft en niet goed kan uitharden.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 07 juli 2015 06:17 AM
  [ # 2 ]

Waarom maakt niet uit, gewoon terug naar de garage , niet zelf aan prutsen, hooguit een stukje tape om hem niet te verliezen voor je aan de garage bent.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 08 juli 2015 10:00 AM
  [ # 3 ]

Misschien is het wel goed om hier te vermelden dat het hier om accessoires gaat die door de dealer geplaatst zijn. M.a.w. de Cactus valt niet uit elkaar, enkel de later gemonteerde accessoires vallen van de Cactus af. Klein, maar belangrijk verschil mijns inziens.

Verder zou ik inderdaad alleen wat tape gebruiken om e.e.a. vast te zetten om de te voorkomen dat je de andere diffusor/skid plate ook nog verliest en dan zo snel mogelijk naar de dealer. Succes!

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
Westerman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 03-04-2015

Gepost: 08 juli 2015 12:43 PM
  [ # 4 ]

Geen probleem hier met de diffusoren.. zitten nu sinds 19-6 erop.

Profiel  
 
Murzeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 01-03-2015

Gepost: 08 juli 2015 07:56 PM
  [ # 5 ]
lampo schreef:

Misschien is het wel goed om hier te vermelden dat het hier om accessoires gaat die door de dealer geplaatst zijn. M.a.w. de Cactus valt niet uit elkaar, enkel de later gemonteerde accessoires vallen van de Cactus af. Klein, maar belangrijk verschil mijns inziens.

Verder zou ik inderdaad alleen wat tape gebruiken om e.e.a. vast te zetten om de te voorkomen dat je de andere diffusor/skid plate ook nog verliest en dan zo snel mogelijk naar de dealer. Succes!


Of het nou Af-fabriek of een dealer montage is, voor mij is er geen verschil.

Ondertussen bij de dealer geweest, er word een nieuwe voor diffusor besteld en de achterste ligt voor nu even los in de berging. Binnenkort de boel weer laten monteren en dan komt het vast goed Smile

Profiel  
 
Murzeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 01-03-2015

Gepost: 08 juli 2015 07:57 PM
  [ # 6 ]
Westerman schreef:

Geen probleem hier met de diffusoren.. zitten nu sinds 19-6 erop.

Bij mij vanaf 4-6, en 6-6 kwam de achterkant voor het eerst los… En nu afgelopen week dus weer…

Profiel  
 
Buster
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 12-03-2015

Gepost: 09 juli 2015 02:48 PM
  [ # 7 ]

Ik heb deze diffusor ook voor en achter en ze zitten er al vanaf medio februari van dit jaar op.

Wel was het bij de aflevering zo dat ze nog met extra tape aan de carrosserie vastzaten. Geen mooi gezicht maar volgens de dealer moest de lijm 24 uur drogen. Een beetje raar gezicht maar ik heb dus de eerste dag zo rond gereden en pas de dag er na de tape verwijderd.

Ik heb toen ook bij de papieren de montage instructie(s)/handleiding hiervan meegekregen.

Op deze instructie handleiding staat duidelijk aangegeven dat de montage dient te geschieden met lijm op speciale plaatsen en 5 popnagels voor de achter diffusor en slechts 2 popnagels voor de voordiffusor.

Verder staat erin vermeld dat voordat de lijm er op komt eerst het oppervlakte vetvrij gemaakt moet worden.

Als laatste moet de diffusor met tape omhoog aan de bumper worden vastgemaakt zodat de lijm kan uitharden. De auto mag dan 24 uur niet rijden en de 1e 48 uur niet door de wasstraat.

Ik vermoed dat of de lijm niet goed is bevestigd of men vergeten is de ondergrond eerst goed vetvrij te maken of dat er er geen extra montage van de popnagels is aangebracht.

Desgewenst kan ik de montage handleiding inscannen.

Citroën Cactus, blanc perle nacré met chocolate airbumbs, HDI 100 business edition met panorama dak, chromen spiegelkappen, diffusor voor en achter, dab etc.

Profiel  
 
lampo
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 185
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 09 juli 2015 02:58 PM
  [ # 8 ]
Murzeltje schreef:
lampo schreef:

Misschien is het wel goed om hier te vermelden dat het hier om accessoires gaat die door de dealer geplaatst zijn. M.a.w. de Cactus valt niet uit elkaar, enkel de later gemonteerde accessoires vallen van de Cactus af. Klein, maar belangrijk verschil mijns inziens.

Verder zou ik inderdaad alleen wat tape gebruiken om e.e.a. vast te zetten om de te voorkomen dat je de andere diffusor/skid plate ook nog verliest en dan zo snel mogelijk naar de dealer. Succes!


Of het nou Af-fabriek of een dealer montage is, voor mij is er geen verschil.

Ondertussen bij de dealer geweest, er word een nieuwe voor diffusor besteld en de achterste ligt voor nu even los in de berging. Binnenkort de boel weer laten monteren en dan komt het vast goed Smile

Dat vind ik wel een groot verschil, omdat je geen keuze hebt uit welke fabriek jouw Cactus komt, maar wel een keuze hebt bij welke dealer je hem koopt. Daarnaast lijkt het nu uit de titel van dit topic alsof de Cactus als auto een inferieur product is en dat is niet zo, het gaat enkel om niet goed gemonteerde accessoires. Het probleem blijft hetzelfde en ik begrijp heel goed dat het vervelend is, maar het heeft in essentie niks te maken met de Cactus zoals deze uit de fabriek komt.

Dat is het enige dat ik duidelijk wilde maken. Natuurlijk hoop ik wel dat jouw dealer dit zo snel mogelijk en zo goed mogelijk oplost Wink!

We beginnen met 198.000 km….

Profiel  
 
Murzeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 01-03-2015

Gepost: 09 juli 2015 03:48 PM
  [ # 9 ]
Buster schreef:

Desgewenst kan ik de montage handleiding inscannen.

Als je dat zou willen doen, graag!

Bij mij is de auto na de eerste reparatie van de achterste plaat 2 dagen in de garage blijven staan. Leenauto meegekregen, keurig geregeld verder. Ik ehb dus niet met tape hoeven rondrijden.

Profiel  
 
Murzeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 01-03-2015

Gepost: 09 juli 2015 03:50 PM
  [ # 10 ]
lampo schreef:
Murzeltje schreef:
lampo schreef:

Misschien is het wel goed om hier te vermelden dat het hier om accessoires gaat die door de dealer geplaatst zijn. M.a.w. de Cactus valt niet uit elkaar, enkel de later gemonteerde accessoires vallen van de Cactus af. Klein, maar belangrijk verschil mijns inziens.

Verder zou ik inderdaad alleen wat tape gebruiken om e.e.a. vast te zetten om de te voorkomen dat je de andere diffusor/skid plate ook nog verliest en dan zo snel mogelijk naar de dealer. Succes!


Of het nou Af-fabriek of een dealer montage is, voor mij is er geen verschil.

Ondertussen bij de dealer geweest, er word een nieuwe voor diffusor besteld en de achterste ligt voor nu even los in de berging. Binnenkort de boel weer laten monteren en dan komt het vast goed Smile

Dat vind ik wel een groot verschil, omdat je geen keuze hebt uit welke fabriek jouw Cactus komt, maar wel een keuze hebt bij welke dealer je hem koopt. Daarnaast lijkt het nu uit de titel van dit topic alsof de Cactus als auto een inferieur product is en dat is niet zo, het gaat enkel om niet goed gemonteerde accessoires. Het probleem blijft hetzelfde en ik begrijp heel goed dat het vervelend is, maar het heeft in essentie niks te maken met de Cactus zoals deze uit de fabriek komt.

Dat is het enige dat ik duidelijk wilde maken. Natuurlijk hoop ik wel dat jouw dealer dit zo snel mogelijk en zo goed mogelijk oplost Wink!


Het zal ongetwijfeld opgelost worden, maar de dealer was niet mijn keuze Wink Het is een lease auto. Op verzoek van de lease maatschappij moest ik wel terug naar deze dealer voor de problemen, omdat zij de leverende dealer zijn. Ik ga er ook gewoon vanuit dat het binnenkort naar tevredenheid is opgelost hoor!

Profiel  
 
Buster
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 12-03-2015

Gepost: 10 juli 2015 11:13 AM
  [ # 11 ]

Voor de handleiding voor difussor zie bijlage. Achter is in basis het zelfde alleen dan 5 popnagels.

Afbeelding Bijlagen
doc00569220150710091841_001.jpgdoc00569320150710091901_001.jpgdoc00569420150710091932_001.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën Cactus, blanc perle nacré met chocolate airbumbs, HDI 100 business edition met panorama dak, chromen spiegelkappen, diffusor voor en achter, dab etc.

Profiel  
 
Buster
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 12-03-2015

Gepost: 10 juli 2015 11:14 AM
  [ # 12 ]

nog 1 plaatje

Afbeelding Bijlagen
doc00569520150710092007_001.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën Cactus, blanc perle nacré met chocolate airbumbs, HDI 100 business edition met panorama dak, chromen spiegelkappen, diffusor voor en achter, dab etc.

Profiel  
 
Murzeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 01-03-2015

Gepost: 20 juli 2015 04:41 PM
  [ # 13 ]

Buster,

Bedankt voor het plaatsen van de handleiding. Ik mag donderdagochtend 08.00 de Cactus bij de garage afleveren, en ‘m dezelfde middag nog mee terug nemen. ALs ik zo in de handleiding kijk staat er toch echt dat er 24 uur niet mee gereden mag worden. Benieuwd wat de garage daar op te zeggen heeft…

Profiel  
 
JeX99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 06-02-2015

Gepost: 01 augustus 2015 02:47 PM
  [ # 14 ]

Dealer heeft het netjes gedaan, volgens de handleiding Geen klachten - nog niet…

Profiel  
 
JeX99
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 06-02-2015

Gepost: 01 augustus 2015 03:28 PM
  [ # 15 ]

cool smile

JeX99 schreef:

Dealer heeft het netjes gedaan, volgens de handleiding Geen klachten - nog niet…

zie het plakband

Afbeelding Bijlagen
aRPOP.jpegSAM_1003.jpegC4_Cactus_02_2014_NL @@@@.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook