1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
De Visa club van Bart1989 deel 2
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 06 juli 2015 11:33 PM

Deel 1; http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/208194/

Het motortje heeft vorige week een nieuwe koeler gekregen, de bak een nieuw druklager.
De koppeling is geïnspecteerd maar deze zit nu zo’n beetje op de helft van zijn levenscyclus. Vandaar, dat ik hem toch maar heb laten zitten. Zoveel kilometers rijd ik nou ook weer niet.

Maar, het blijkt dat ik een grote oliekoeler zoals een 2cv had. Ook de koeltunnel is aangepast aan dit formaat.
De Visakoelers zijn normaal wat kleiner. Toch wou ik eigenlijk dan maar een 2cv koeler erop zodat ik hetzelfde formaat zou houden…

Helaas liepen hiervan de buisjes net even wat anders. Toch maar een kleinere Visakoeler erop dan..
Boven de koeler zat nog een heel stuk niks, dus daar hebben we een blikken plaatje ingezet zodat niet alle wind de verkeerde kant op gaat. Toch grappig dat je steeds weer zulke dingen tegenkomt.. Is hier iets bekend dat Citroën in de eerste jaren grotere koelers monteerde? In het boek staat in ieder geval niks..
Goed, blokje weer in de auto gezet en starten. Liep goed en toen wou ik de koppeling intrappen.. Muurvast!
Ik was eerst bang dat ik het druklager verkeerd had gemonteerd dus gelijk de motor weer van de bak gescheiden maar toch echt alles zat goed en ook de hevel van de koppeling werkte (had ik gelijk moeten proberen dom). Nouja, kabel vast!

Snel een kabel opgehaald (blijkt dat de garage alleen vanaf 1980 had) daarvoor bij mijn visa gebruiken ze een ander heveltje bij het pedaal *zucht*. Dan de nieuwe kabel wat aangepast en deze paste gelukkig.
Alles weer teruggebouwd en nu rijd de Visa weer.  cheese

Koppeling gaat wel heel soepel nu, voelt een beetje vreemd. Kennelijk was de oude kabel al aardig versleten…

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 juli 2015 12:09 AM
  [ # 1 ]

waarom een nieuw topic Bart ? Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 09 juli 2015 08:02 PM
  [ # 2 ]

Omdat het andere topic pagina 80 niet meer wil aanmaken..

Dit was niet helemaal de bedoeling snake
1 van de bouten waarmee het blok aan de bak wordt vastgehouden..

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 12 juli 2015 12:31 AM
  [ # 3 ]

Zijn de tapeinden/penbouten van een Visa hetzelfde als die van de 2cv?
Het lijkt me opzich wel maartoch..

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 09 augustus 2015 04:20 PM
  [ # 4 ]

Het gaat niet zo goed met de Visa, nadat het blok eruit is geweest om de penbout te vervangen bleek de koppeling te trillen bij het oplaten komen als je terugschakeld van bijvoorbeeld 3 naar 2. 200 kilometer later blijkt het hele pedaal te trillen als je hem ook maar iets aanraakt stationair.

De Visa staat nu al even een poosje stof te vangen, eigenlijk niet zo’n zin om alles weer los te halen..

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 27 augustus 2015 10:34 PM
  [ # 5 ]

Koppelingskabel versteld en het getril was weer over, wil ik gaan rijden valt alles 100 meter later uit..
De accu was al leeg, maar de dynamo blijkt niet meer bij te laden en dat schiet natuurlijk niet op.

2 andere dynamo’s opgehaald die het moeten doen, maar laden ho maar.

We hebben weer wat te zoeken ohh

Het bakkie heeft er echt geen zin in deze zomer.

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 20 oktober 2015 10:45 PM
  [ # 6 ]

Inmiddels een poosje verder, de auto heeft even stilgestaan.
Was er even flink klaar mee.

Toch nog maar een andere dynamo geprobeerd en die deed het!  bravo

Het getril bleek uiteindelijk niet over te zijn en daarom heb ik weer de motor eruit gevist en ermee naar de garage gereden.
Wat blijkt, 1 van de 3 vorken waren krom. Dit komt 99% zeker omdat ik met draaiende motor de hevel tegen de koppeling aan heb laten vallen.

Goed, andere koppeling erin en snel weer naar huis en de boel weer ingebouwd.

Eindelijk reed de Visa weer goed, maar de koppeling ging nog wel wat zwaar.
De garage heeft het pedaal wat gesmeerd en de koppeling gaat nu mooi soepel.

Er is gelijk geluisterd naar de rammel in de motor, de rammel die zich laat horen bij een bepaald toerental als je het gas een beetje los laat.
Bij vollast hoor je de rammel niet, maar dus alleen als hij heel weinig hoeft te doen.
Er wordt gedacht dat het een klepstotertje is of een licht kantelende zuiger.

Voor nu doe ik er niks aan, de auto rijd er ook niet minder om.

Nog even en hij gaat weer in de stalling…

 

Profiel  
 
Micha D.
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 26-08-2015

Gepost: 20 oktober 2015 11:00 PM
  [ # 7 ]

Oeh, gave Visa hoor! Ben wel benieuwd naar wat nieuwe foto’s eigenlijk!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 02 november 2015 09:38 PM
  [ # 8 ]

Het wordt frisser, maar het is nog prima te doen met de Visa.
Vorige week reed ik aan het eind van de middag in het donker een flink stuk over de snelweg en ik had de kachel lekker aan, 100 op de teller en het boxertje snorde er heerlijk op los. Ik zat lekker in de zachte stoel, met mijn ene arm op de armsteun en de andere op mijn knie. Het stuur is dan precies onderaan vast te houden. Genieten en erg relax! love1

Vandaag was het mooi weer dus besloten om het interieur eens uit de auto te halen en de boel is flink uit te mesten.
Het is fijn om te zien dat het onder de matten, stoelen en bank nog steeds in prima conditie is.


Blijft een ideale opbergruimte

Tot slot nog een paar plaatjes. De wagen is nu bijna 5 jaar in bezit.
Opzich nog steeds knetterhard, maar de cosmetische plekjes beginnen wel steeds meer te komen..




Van binnen in de auto nog steeds erg netjes.
De bekleding lijkt op nog geen enkel punt dun te worden.


Waar zie je dit nou nog?

Eigenlijk verdiend de buitenkant een nieuwe laklaag, maar dat vind ik op dit moment zonde van het geld.
Misschien over een paar jaar als de Visa goed blijft verder cool smirk
Eerlijk is eerlijk, afgelopen zomer was ik er behoorlijk klaar mee.
Ik heb in ieder geval niet de intentie om de wagen te verkopen. Ik blijf er lekker nog een poosje in doortuffen.

Volgend jaar komen er nieuwe koplampen in, de huidige zijn van binnen erg dof geworden (lijkt geen vocht). Ook de ophangpunten van de koplampen zijn gammel/stuk.

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 22 april 2016 06:28 PM
  [ # 9 ]

En we rijden alweer! Nog steeds erg fijn, daarom heb ik haar getrakteerd op spatlappen!
Overigens is ze vorige week alweer 37 geworden Smile

 

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 22 april 2016 10:29 PM
  [ # 10 ]

Blijft een leuk ding Bart!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Wimlex
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 04-01-2016

- Ami 8 berline
- CX 20re
Gepost: 22 april 2016 10:33 PM
  [ # 11 ]

Leuke club, blijf als ami en cx rijder toch een zwak houden voor de visa.Was mijn eerste auto , een zwarte met rode bies, weet niet meer ofdat er een typenaam aan hing want dit model was niet dik gezaaid. (Kleurstelling)
Succes ermee.

Gr wimlex

Ex visa club 1983, Ex bx 14 e 1986
Ex. Cx 20re 1987, Ami 8 1974, berlingo 1.8 1999


Liever een oude franse, dan een nieuwe japanse!

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 05 mei 2016 07:04 PM
  [ # 12 ]

Thnx!! Het blijft ook erg leuk om in rond te scheuren, al heb je de meeste lol op de binnendoorwegen.

De koplampen heb ik niet vervangen, maar gewoon schoongemaakt van de binnenkant en weer opnieuw vastgelijmd.

Kijkt weer fris uit haar oogjes.

Zaterdag ermee naar Citromobile!

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 11 juli 2016 03:42 PM
  [ # 13 ]

Al sinds een tijdje heb een vreemde metaalachtige ratel, ontzettend irritant.
In dit filmpje; https://www.youtube.com/watch?v=0exWS7WAprs is het goed te horen.
Het kan bij elk toerental voorkomen, maar is in dit filmpje goed te horen bij zo ongeveer 3500 toeren.

Het geratel kan tijdens het rijden makkelijk verdwijnen of te horen zijn door iets gas bij te geven of los te laten.
Ik heb het geluid al proberen te traceren maar dit is niet makkelijk. Zou dit bijvoorbeeld een van de krukaslagers kunnen zijn?

 

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 juli 2016 04:25 PM
  [ # 14 ]

Spanrollen van de distriebutieriemen? Binnenwerkje kan gaan gieren.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 11 juli 2016 07:17 PM
  [ # 15 ]

Ik dacht dat hier een A-type blok met centraal liggende nokkenas in lag?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook