3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Prowls rooie diesel break is weg…..
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 juli 2015 08:03 PM
  [ # 31 ]
Prowl schreef:

V

Blijkbaar hadden buurman en buurman het slimme idee om beide tankjes samen te laten sproeien op de voorruit waarschijnlijk omdat er te weinig sproeivloeistof op de ramen kwam
Rolling Eyes

Zeg, ik weet van niks hoor! Laughing

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 juli 2015 08:19 PM
  [ # 32 ]
Prowl schreef:

Verder rammelde het luchtfilter nogal vreemd, toen ik die openmaakte zat daar een hele voorraad nootjes in Laughing

Hah! Twan had een keer een ouwe gymschoen in z’n luchtfilter!
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218196/P165/#1677291

O nee, dat was verzonnen…. Wink

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 juli 2015 08:36 PM
  [ # 33 ]

Bekend…
Nootjes by Goofblikscha, on Flickr

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 juli 2015 08:38 PM
  [ # 34 ]

Laughing

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 26 juli 2015 09:25 PM
  [ # 35 ]

De remmen laat ik nu maar voor wat ze zijn, op de rembank was het in ieder geval allemaal prima

Schakelen gaat ook beter, kwestie van gewenning Laughing

Ik denk dat ik gewoon te verwend ben geweest met een boterzacht schakelende en stevig remmende 16v Rolling Eyes

De eerste 1000 km zijn ook alweer gemaakt

Mijn 16trs is ondertussen van jaloezie incontinent geworden op de HD regelaar

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 02 augustus 2015 11:06 PM
  [ # 36 ]

snake

.... en toen was ie nog net niet kapot!

Ik vond de auto de hele avond al vreemd ruiken, opeens zag ik rookwolkjes achter de auto, gelukkig bijna thuis

Toen ik thuis was drupte er van alles onder de auto met de bekende geur van KVS

Motorkap open, alles zeiknat!

De radiateur slang hing los van t thermostaathuis en de radiateur was op 10cm na leeg gulp

Het deksel van de thermostaat is op de slang rand compleet afgescheurd Grrrr

Iemand toevallig zoiets nog in de aanbieding?

Volgens mij is het een XUD9 of XUD9A blok? (geen idee wat t verschil is, foto van elders geleend)

In welke auto’s zou ik de kans hebben op de sloop wat te vinden? Xantia? Xsara? Berlingo? en welke peugeot???


—-edit—-

Of is dit de goede:  http://www.bogijn.nl/onderdelen/artikel/301/topran/720-175/flens-koelvloeistof
OEM Citroën Peugeot 1336 C9


Dan is het de moeite niet echt om naar de sloop te gaan Laughing

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 02 augustus 2015 11:47 PM
  [ # 37 ]

Bij van Zutphen in Veghel staat nog een tgd break met dit blok

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 02 augustus 2015 11:54 PM
  [ # 38 ]

Ik ben er al uit, kon het bericht niet meer aanpassen

CITROEN BX BREAK XB _ 19 D
Type: Stationwagen
Bouwjaar: 03/1987 - 12/1994
Motorcode: D9B (XUD9A/U)
Motor: 69PK | 51kW | 1905cc

Via service.citro… kwam ik er bij BX niet uit
Bij Xantia, Xsara en berlingo geeft ie allemaal hetzelfde aan : OEM Citroën Peugeot 1336 C9

Dus de gok maar genomen voor 6.60 euro incl verzenden Laughing

Komende dagen dan maar nog wat benzine verstoken met 16 kleppen (zo erg is dat niet hoor)

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 08 augustus 2015 06:32 PM
  [ # 39 ]

Kapje was de juiste, goh wat kan bx rijden soms duur zijn Laughing

Verder een enorme hoeveelheid bagger verwijderd, de startmotor schoongemaakt en gelijk de drukbol vervangen nu ik er goed bij kon

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 29 augustus 2015 04:09 PM
  [ # 40 ]

Omdat jullie zo van plaatjes houden

Zo trof ik het aan onder de motorkap

Dit krijg je als je een slangklem te stevig vast draait en het plastic 20+ jaar oud is

Motorblok was een baggerbende

Dus gelijk maar schoon gemaakt als alles toch open ligt


Vraagjes:
Wat zit hier onder de kit in de radiateur geplakt?

Welke logica zit er in deze kabelbende?


Verder heb ik nog wat dagtripjes door NL/BE/DE gedaan
Verbruik op lange afstanden is prima 1/18 en met korte stukjes 1/15

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 31 augustus 2015 06:56 PM
  [ # 41 ]

Startmotor begon steeds slechter te werkend totdat ie gisteren ineens niets meer deed nono

Bij de sleutel omdraaien hoorde je het knetterren als in kortsluiting dus vandaag maar vervangen

Voordeel van dit blok is de ruimte dus in een half uurtje was de startmotor vervangen en pruttelt het dieseltje weer als tevoren Very Happy

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 18 september 2015 05:51 PM
  [ # 42 ]

Ach gewoon een update omdat het kan Laughing

Ding rijd echt prima, een echte BX!

Ik geloof eigenlijk niet eens dat hij 450.000 gelopen heeft want de motor klinkt alsof ie net 100.000 heeft gereden

Schakelen was gewoon een kwestie van wennen, terug naar de 2 en in de achteruit doet ie soms nog wel eens wat harkerig

Noodstop remmen doet ie ook prima hebben we gemerkt nadat een swift geen voorrang gaf Rolling Eyes

Verbruik zit rond de 1/17 gemiddeld

Wat ik ondertussen uitgespaard heb aan op diesel rijden ipv benzine word mijn bankrekening ook weer wat vrolijker van


Ik zit alleen te twijfelen of ik nou deze wil blijven rijden of toch op zoek ga naar een andere bx break

Op de snelweg mis ik toch wel het ff vaart kunnen maken met inhalen, na 130km/u is de koek wel op dus misschien ene met turbo?

Of deze toch nog een beetje budget opknappen, wat roest wegwerken en zelf eens proberen om de auto opnieuw te spuiten…..

twijfel twijfel nuts

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 18 september 2015 08:36 PM
  [ # 43 ]

Zelf een turboD er in hangen!

Turbodiesel BX’en zie je nooit meer..

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 september 2015 08:52 PM
  [ # 44 ]

Tuurlijk vindt je die wel. Alleen niet hier, je zult naar F moeten.

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 19 september 2015 01:07 AM
  [ # 45 ]
Prowl schreef:

Ik zit alleen te twijfelen of ik nou deze wil blijven rijden of toch op zoek ga naar een andere bx break

Op de snelweg mis ik toch wel het ff vaart kunnen maken met inhalen, na 130km/u is de koek wel op dus misschien ene met turbo?

Of deze toch nog een beetje budget opknappen, wat roest wegwerken en zelf eens proberen om de auto opnieuw te spuiten…..

Wanneer je hem (budget) opknapt dan blijft die koek gewoon op boven de 130 toch? :p wat heeft opknappen dan voor zin?
“even” een andere BX break vinden, diesel, mét turbo, in Nederland… dat zal niet meevallen..
Ik ben benieuwd wat je gaat doen, ik vind het leuk om je draadje te lezen Smile

doei

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook