Olie in de koelvloeistof bij C3 1.4 uit 2002. Bekend probleem? Tips?
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 juli 2015 11:05 PM

De C3 van mijn vriendin is terug van beurt en APK. Met wat dingetjes.
Airbags die het niet meer doen. Zou één van de gordijn airbags zijn, met de mededeling dat dit een dure zoektocht wordt, zonder garantie dat het probleem gevonden wordt. Hm.
Olie in het koelwater door een lekkende koppakking. Op mijn vraag wat het kost de pakking te vervangen wat het antwoord dat deze 1.4 blokjes dat bijna allemaal hebben. Niets aan doen maar wel in de gaten houden. Sinds het plastic stripje onderaan de oliepeilstok afgebroken is (!?) kijk ik zo nu en dan maar in het koelwatervaatje. En daar zit inderdaad wat emulsie (mayonaise) in.

Mijn vraag aan jullie hier op het formum. Is dit een bekende kwaal van deze blokken? En kan dat bij een kilometerstand van zo’n 160.000 km? Kan het kwaad? Is er iets tegen te doen? Hebben de 1.1 en de 1.6 dit ook?

Ik ben wel benieuwd. De auto is uit 2002 maar voldoet nog prima. Alles werkt (airco, cruisecontrol, alle waarschuwingslampjes en - piepjes). Van binnen en van buiten houdt het ding zich heel goed. En wat het belangrijkste is: de stoelen zitten perfect voor mijn vriendin, die door rugklachten in andere auto’s eigenlijk altijd problemen heeft. We willen dus nog even door met dit bolletje.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook