4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
CX Prestige 1976
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 augustus 2015 08:52 PM
  [ # 46 ]

Portieren op zich zijn niet uitwisselbaar.
Maar de raamsnorren weet ik eigenlijk niet.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 08 augustus 2015 10:06 PM
  [ # 47 ]

Ik meen oooit ergens gezien te hebben dat iemand het in de biotex stopte. Weet niet meer waar en ook niet meer zeker. Waanzinnige CX.

Edit: nevermind, te lang in mijn DS5 gezeten ...

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 09 augustus 2015 11:46 AM
  [ # 48 ]

De carburator had ik helemaal uit elkaar gehaald, zorgvuldigd gepoets en terug gemonteerd. De motor slaat binnen de halve seconde aan zowel warm als koud. Hij draait mooi soepel in vrijloop. Bij het afnemen van de olievuldop bij draaiende motor, voel je gedn overdruk, geen smurrie aan de binnenkant. Prima dus. Echter, het optrekken gebeurt traag en nogal met horten en stoten. Ook bij constant toerental van rond de 2000 tpm huur je een beetje onregelmatig geluid. Echter bij het stevig indrukken van het gaspedaal en dus bij het opengaan van de tweede kamer van de Weber 34 DMTR carburator trekt de auto soepel en probleemloos door vlot naar de 5600 tpm.
Samengevat : bij vrijloop perfect, starten perect, bij volgas perfect, bij gemiddeld toerental weinig trekkracht en een beetje “horterige” loop.

Misschien nog ergens een vuiltje in de eerste carburatorventuri ? Suggesties?

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 09 augustus 2015 12:55 PM
  [ # 49 ]

Een carburateur poetsen heeft weinig zin. Het is belangrijk dat alle kanalen, sproeiers en emulsiepijpen schoon en vrij van obstructies en eventuele beschadigingen zijn.

En er moet een stationairsproeier in de eerste trap zitten, anders loopt ie simpelweg niet. Bij een defecte afsluiter wordt als noodoplossing vaak het afsluitpinnetje afgeknipt, dat zou hier ook wel eens het geval kunnen zijn. Dat hoeft in de praktijk overigens geen problemen op te leveren.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 09 augustus 2015 01:05 PM
  [ # 50 ]

Ik heb de carburateur volledig uit elkaar gehaald. Emulsiepojpen, sproeiers , kanaaltjes,etc…gespoeld met carburatorclean en uitgeblazen met de compressor. De motor loopt perfect op stationair toerental, bij gemiddeld toerental een beetje horterig en optrekken gaat traagjes. Bij volgas gaan   de 115 paarden er wel in volle galop vandoor!

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 augustus 2015 01:06 PM
  [ # 51 ]

En, is de ontsteking al gecontroleerd? Punten niet ingebrand en juist afgesteld? Bougies schoon en de juiste afstand? Klepspeling correct, ontstekingstijdstip correct afgesteld met de stroboscoop?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 09 augustus 2015 01:14 PM
  [ # 52 ]

Neen dat is nog niet gedaan. Ik ga ervan uit dat de onsteking ok is, gezien de motor binnen de seconde start zowel koud als warm. Is dit een onterechte veronderstelling?

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43050
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 augustus 2015 03:19 PM
  [ # 53 ]

Ja. Meten is weten en gissen is missen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 15 augustus 2015 06:48 PM
  [ # 54 ]

De rubber (?) mof tussen de luchtinlaat en de ventilator die in mijn Prestige 1976 ook de condesnor van de airco bevat, is helemaal vergaan. Vandaar dat het ook vrij warm wordt in de auto.

Ik vind echter geen tekening of foto hiervan. Het is niet zo een trivial stuk rubber gezien het ventilatorhuis voorzien is van een flens (dikte 2mm, diameter +/- 14 cm)/ De uitlaat van het luchtkanaal heft diameter +/- 11 cm.
Ik zit een beetje vast in het zoeken naar een passende rubber mof.

IEmand tips suggesties fotos van het origineel?

Met dank

Afbeelding Bijlagen
FullSizeRendersmall2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 augustus 2015 07:09 PM
  [ # 55 ]

Dat hebben ze allemaal. In het topic van Berry staat een mooie oplossing.
Ben hem zelf ook aan het maken, maar nog niet klaar.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 15 augustus 2015 07:31 PM
  [ # 56 ]

Super, hartelijk dank voor de link!

Ik zit toch met de idee dat deze starre verbinding misschien op termijn het toch laat afweten.

Ik denk dat het nuttig is tussen de luchtinlaat en het stukje van Berry, toch nog een rubber balg met diameter 11 cm te plaatsen van 1 cm of zo, en vast te zetten met 2 spanriemen.

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 15 augustus 2015 07:34 PM
  [ # 57 ]

Mwoah. Hij niet helemaal perfect hoor, dus er zit een klein beetje speling in. links klemt ‘ie er mooi omheen vanwege de o-ring, en die kan ook nog wat beweging opnemen. En dat luchthuis zelf zit met maar drie boutjes vast en weegt niets, dus zou me er niet zo druk om maken Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 28 augustus 2015 11:21 PM
  [ # 58 ]

Zo. Vandaag met mijn CX Prestige 1976 naar de autokeuring geweest. Vlekkeloos geslaagd! Niet slecht voor een 39- jarige! Het enige wat ik gedaan heb is een fuseerubbertje vervangen. That’s it!

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 augustus 2015 11:39 AM
  [ # 59 ]

Ah, dat is fijn, gefeliciteerd!
Dus nu lekker rijden?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 30 augustus 2015 11:47 AM
  [ # 60 ]

Zeker! Nu kleine dingetjes in ordeczetten : verlichting kofferruimte. Ik speel ook met de gedachte om antidreunplaten te monteren in de deurpanelen, onder de hoedeplank. Ook het vervangen van de plastic vellen op de openingen van decdeurpanelen staat op het lijstje. Dit alles om rijgeluiden buiten te houden. Hydraulisch heb ik een klein lekje aan de remaccumulator ( 1 druppel op 24 u). Mechanisch heb ik nog een klein probleem met de 2400 carburator motor : starten zowel koud als warm loopt perfect, stationair draaien, perfect. Bij volgas ( als 2e venturi van carburator opengaat) trekt de motor hard door, maar bij gemiddelde toerentallen nogal aarzelend draaien en eignlijk weinig vermogen. Carburator werd volledig gedemonteerd en gereinigd, kleppen gesteld. Ik ga nu een compressiemeter op de kop tikken om dat na te meten. Of zou er nog iets mis zijn met de sproeier van de eerste venturi?

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook