Rammelende nagels in hitteschild
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 01 augustus 2015 07:38 PM

op mijn DS 23 IE zit boven het uitlaatspruitstuk een hitteschild. Daarin zitten een soort popnagels, die misschien aan de binnenzijde nog iets bij elkaar houden, maar voor zover ik kan zien aan de buitenzijde doen deze niets. Behalve rammelen dan !

Weet iemand waarvoor ze dienen ? Kan ik ze niet beter er uit halen .? Anders kan ik proberen ze wat aan te knijpen, maar dan gaan ze zeker weer los.

Sowieso een ramp, dat ding : scheurt gemakkelijk en de bouten rotten lekker vast in het uitlaatspruitstuk. Eentje kunnen losdraaien na verwarmen met zo’n handig klein “creme brule” brandertje van een tientje ( mooi klein blauw vlammetje) en een dikke ring er onder. De andere (natuurlijk de achterste) brak af, draadeindje er op gelast en ring er onder. Rammelt nu in ieder geval minder ! In het midden lijkt het wat omhoog te komen door de hitte, en raakt hij af en toe de bout, waarmee het inlaat"orgel” van de injectie vast zit. Maakt dan ook een lekker geluid. Heb nu het geheel wat kunnen opkrikken, zodat het weer stiller is.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 01 augustus 2015 11:50 PM
  [ # 1 ]

Als je het horizontale ‘bakje’ met opstaande randjes bedoelt: hoort op dat schild niet een plaatje asbest(-achtig?) materiaal te zitten? Waarschijnlijk zijn de klinknagels bedoeld geweest om dat vast te zetten.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook