7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
Art’s CX break familiale!
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 09 juli 2016 07:13 PM
  [ # 91 ]

as idd een v-snaar, die van de hd pomp.
Lijstje had ik erbij tijdens het klussen opdat ik niet iets zou vergeten

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 11 juli 2016 11:21 PM
  [ # 92 ]

Netjes, goede vakantie!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 13 juli 2016 11:39 PM
  [ # 93 ]

Dankje!, het blijft toch een echte cx huh
Op de heenweg niet heel ver gekomen, na 10 km op de n11 ineens na een stoplicht geen vermogen meer in de 1e trap. Gestrand langs de n11 bij alphen ad rijn. Met pijn en moeite volgas veilig met het gezin bij de mac kunnen komen. Daar 1,5 uur gewacht op de ANWB. (had geen gereedschap bij me) Bleek een vuiltje in de hoofdsproeiert van de 1e trap te zitten.(misschien losgekomen bij het schoonmaken van de carb??) Was gelukkig met een kwartier opgelost en we konden onze reis weer voortzetten. Onderweg reed de cx weer prima maar wilde niet meer stationair lopen, dus afslaan bij rotondes en stoplichten. Dit probleem heeft zichzelf opgelost, ik vermoed de stekker van de stationair sproeier.
Eenmaal angekomen in het vakantiepark tijdens het ‘‘zoeken naar je huisje’’ ineens stoplampje aan met temperatuurlampje. Stoom onder de kap vandaan nono
Bleek een stekkertje van de koelventilator slecht contact te maken. 1 aanraking en de fan begon te draaien.
Dit stekkertje inmiddels schoongekrabt met een schroevendraaiertje.
Jammerlijk heeft het expansievat het niet overleeft, een haarscheurtje aan de zijkant er van heeft er voor gezorgd dat de kvs met een straal uit het vat spoot *&%^##*.
Bij de plaatselijk bouwmarkt maar 2 steeksleutels 13 , schuurlinnen, 5L koelvloeistof en een polyester rep.setje met glasvezelmatjes gehaald. Hiermee het expansievat gerepareerd. Inmiddels al getest dmv een proefrit en het gaat nu weer prima met de cx. Gelukkig heeft de koppakking het overleeft en blijft het expansievat dicht. Dat was dag 1 van de vakantie met de cx. Laughing  nu kan ik er om lachen, maar echt een tof begin van de vakantie was t niet! We gebruiken de cx gewoon weer voor ritjes hier op vakantie en dat gaat tot nu toe weer prima.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 juli 2016 12:00 AM
  [ # 94 ]

Ai, dat is niet het begin van je vakantie dat je wenst. Wel fijn dat je het een en ander hebt kunnen fixen.
Rustige vakantie verder!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 14 juli 2016 12:49 AM
  [ # 95 ]

Dankje, tot nu toe gaat het goed, maar we moeten er ook nog mee naar huis…...haha
Als ik weer thuis ben maar eens kijken voor een ander expansievat, of wieweet houd de reparatie zo goed datdat geeneens nodig meer is. Het polyspul is echt dik aangebracht en keihard geworden.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 18 juli 2016 08:29 PM
  [ # 96 ]

Inmiddels vandaag weer thuisgekomen, met de cx!  Laughing
Terugreis is gelukkig zonder problemen verlopen, alleen heeft de noodreparatie vh expansievat
het niet geheel droog gehouden, kvs was bij thuiskomst iets onder peil.
Even een ander vat regelen dus!

Nog wat foto,s vd cx bij het vakantiehuisje.

 

 

 


 

 


Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 juli 2016 10:15 PM
  [ # 97 ]

Kijk ook even of je dop oké is,

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 18 juli 2016 11:45 PM
  [ # 98 ]

Dop lijkt oke te zijn. Het systeem bouwt ook geen absurd hoge druk op.
Maar met het andere tankje komt er zoiezo ook een andere dop op.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 19 juli 2016 12:36 AM
  [ # 99 ]

sjieke bak

gimme

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 19 juli 2016 12:36 AM
  [ # 100 ]

sjieke bak

gimme

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 19 juli 2016 11:18 AM
  [ # 101 ]

Fijn dat je weer thuis bent gekomen, de rest van je familie inmiddels zat van de CX of is daar het vertrouwen ook weer terug in dit slagschip

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 19 juli 2016 05:11 PM
  [ # 102 ]

Laughing Ze snappen dat zoiets kan gebeuren. Het slagschip hoeft gelukkig niet weg ,maar of ie volgend jaar weer mee mag op vakantie valt nog te bezien…...ach, nog tijd zat om hem verder in orde te maken. met name alle stekkers dus even nazien en waar nodig schoonmaken of vervangen.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 19 juli 2016 05:51 PM
  [ # 103 ]

Stekkerverbindingen schoonmaken, inspuiten met contactspray, even in laten trekken, daarna weer monteren met een dot vaseline erin. Nooit meer last!

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 31 juli 2016 10:50 PM
  [ # 104 ]

Inmiddels is het koelvloeistof reservoir vervangen voor een andere gebruikte. Viel op dat de prijzen voor zo,n
vat varieren tussen 10 euro en maar liefst 60! euro. Ik heb die van een tientje natuurlijk. cheese


Ook vond ik de motor niet netjes meer lopen en er zat een steeds erger wordende hapering in bij het gasgeven. Soort sputteren om dan vervolgens op te pakken.  Hier op heb ik besloten de carburateur er uit te halen om hem helemaal na te kijken en zowel in als uitwendig geheel schoon te maken. Later bleek er ook nog een vacuumslang gescheurd te zijn die van het inlaatspruitstuk naar de carterventilatie loopt. Dit was achteraf de oorzaak van het slechte stationair lopen en zelfs afslaan af en toe.



Het oude vat met de nood repararatie. De polyesterhars is wit geworden door de koelvloeistof die er achter zit.
Het druppelde er via de onderkant uit.

 

 

 

 

 

 





Carburateur vers uit de cx gehaald, in de gootsteen (was mevrouw Art ook errug blij mee nono bleh )  met dasty schoon gemaakt, daarna in de velgenreiniger laten weken,ritueel overgoten met kokend water en daarna nog met remmenreiniger nagereinigd. Toen met perslucht alles goed door geblazen.

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 



De oude pakking was helemaal vergaan, dus een nieuwe zelf gemaakt van pakkingpapier dat ik hiervoor speciaal besteld had. Reinzoloid 53. Goed geschikt voor afdichtingen in brandstofsysteem.
Op de achtergrond zie je een eerdere poging tot het maken van een pakking
Van een oud ijstheepak. Heeft NIET gewerkt!  Surprisedops:

 

 

 

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 


Alles zit weer in elkaar, en ook op de cx. Vandaag een testritje gemaakt en de slee-x sjeest weer heeerlijk!
Echt een aanrader om te doen. Carb ff goed onderhanden nemen!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 01 augustus 2016 12:32 AM
  [ # 105 ]

Als je hem helemaal proper wilt hebben lekker goedkoop met natriumbicarbonaat stralen http://www.aircooledtech.com/tools-on-the-cheap/soda_blaster/

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook