15e Internationale Oldtimermeeting, Wervik, 16 aug 2015
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 05 augustus 2015 08:39 PM

Ter info voor de liefhebbers:

15e Internationale Oldtimer Meeting in Wervik, het grootste gratis treffen voor antieke voertuigen van België en Noord-Frankrijk.

Met meer dan 750 oude voertuigen van alle slag en alle merken (oldtimer wagens, moto’s, tractoren, legervoertuigen, ...) en meer dan 75 stands met wisselstukken en oldtimer-curiosa. Gratis inkom, gratis deelname.
De domeinen van stadspark Oosthove en de polyvalente zaal worden op 16 augustus terug omgetoverd tot het centrum van nostalgische oldtimers en stoere classic cars. Met meer dan 750 oude voertuigen van alle slag en alle merken (oldtimer wagens, moto’s, tractoren, legervoertuigen, ...) en meer dan 75 stands met wisselstukken en oldtimer-curiosa is dit het grootste gratis treffen van België en Noord-Frankrijk.

Ruim 10.000 bezoekers uit 5 verschillende landen zakken af naar de meeting, om er hét wisselstuk te vinden waar ze al zo lang naar zochten, om een oldtimer te kopen of te verkopen, om tips rond restauratie van geestesgenoten op te doen of gewoon ... om te mijmeren tussen de vele rijen antieke wagens…

Alles vindt plaats in het groene kader van het stadspark, aan de boorden van de Leie. Er heerst een toffe en ongedwongen sfeer, en er is voldoende drank- en eetgelegenheid ter plaatse. Een aanrader voor de kenner, maar ook voor iedereen die eens van de sfeer wil snuiven.

De inkom en de deelname is gratis voor iedereen. Meer info op http://www.oldtimermeeting.be of op onze facebookpagina http://www.facebook.com/oldtimermeetingwervik.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 15 augustus 2015 10:27 PM
  [ # 1 ]

De rooie staat klaar voor morgen, zou wel eens een recordopkomst kunnen worden morgen, tot dan in Wervik?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 augustus 2015 12:43 AM
  [ # 2 ]
Profiel  
 
Gepost: 17 augustus 2015 08:35 AM
  [ # 3 ]

De fotograaf van het Nieuwsblad moest zeker gaan lunchen bij zijn moeder?

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 augustus 2015 11:48 AM
  [ # 4 ]

En daar kwam hij aangereden, murwend door de mensenmassa, over het houten bruggetje, een plekje zoeken voor zijn Belgische Traction…

En net toen ik dacht geen CX’en te hebben gespot, nog een redelijk mooie Turbo op de plaat gezet.

Afbeelding Bijlagen
Graddus.jpgcxturbo.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 17 augustus 2015 12:16 PM
  [ # 5 ]

En dan komt ie niet even twee stappen dichterbij, of hebben we samen staan ouwehoeren zonder dat ik wist wie je was? Smile Er stond toen ik weg ging ook nog een witte CX serie 1.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 augustus 2015 10:51 PM
  [ # 6 ]

Van de voorpagina:

Overrompeld Wervik

De zondag rond de vijftiende wordt hier steevast vrijgehouden voor ‘Wervik’. Voor de vijftiende keer ook alweer heeft men dit groots treffen tussen liefhebbers van oud blik georganiseerd. Dat het een succes is en blijft en alleen maar nog groter wordt bevestigen de bezoekersaantallen en het aantal standhouders. Meer dan 700 oldtimers waren present, een impressie.



Het centrale thema dit jaar was 60 jaar Citroën DS, dusja, als je dan moet kiezen tussen een CX die telkens wanneer je erop wil vertrouwen kuren heeft, of een DS die het eigenlijk altijd doet, dan is de keuze snel gemaakt. La rouge brengt ons zwevend naar Wervik, al van de afrit van de autostrade staan duidelijke bordjes, en rijdt er voor en achter je andere ouwe meuk. Op een kuispunt laten we een Toyota Crown Super Saloon (wat een naam he zeg) 2.8 voor waarop de eigenaar claxoneert en de inzittenden hun duim opsteken voor onze Rode, heerlijk.

We zweven het hartje van deze kleine stad binnen, krijgen vlot wat instructies en zetten onze madam bij haar soortgenoten op het grasplein dichtbij het zwembad. De zon komt meer en meer tevoorschijn, het wordt weer een mooie dag. We lopen door het parkje langs een ‘pink Cadillac’, en Renault R17, ja eerlijk, ik wist niet eens dat zoiets bestond, talloze VW busjes, een enkele Panhard, Keverkes en Geitjes, een mooie Saab 96, Jaguars en ga zo maar verder… Een reeks Unimog modellen staan van oud naar nieuw, het oudste lijkt meer op een tractor, de laatste lijkt dan weer meer op een luxueze rijdende werkplaats of camper, wat een beest! Voor de liefhebbers van ons Frans oud ijzer is er ook meer dan genoeg te zien, van SM tot Visa, Dyane naar CX en vrij veel Tractions, zelfs vanuit Nederland, een GSA X3, AX, verschillende BX’en… vele DS’en, ook weer enkele vanuit het Noorden. Ook oude en minder oude race wagens staan hier te pronken, al dan niet met hun motorkap open.

Onderdelen en miniaturen zijn er ook nog meer dan verleden jaar, hier kun je je slag slaan aan echt aantrekkelijke prijzen. We trekken weg uit het park de stad in, ja hoor, de voitures vullen nog verschillende straten in het centrum. Meer en meer volk komt opdagen, ondertussen is er ook braderie, kun je bier gaan proeven in een plaatselijke brouwerij, is er muziek op het grote plein, kermis voor de kleinsten en minder kleine, toeristische rondritten door de Tabakstad van weleer, kortom, hier is het zalig een hele dag toeven. Het wordt haast eentonig om het elk jaar opnieuw te zeggen, maar de sfeer was top, alles op zijn tijd, genieten, oog hebben voor al het moois dat door de stad trekt… zoals Flip Kowlier zingt: ” ‘t is ier goed, ‘t is ier goed, ge kunt ju eigenlijk ni verbetern.”

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 augustus 2015 11:17 PM
  [ # 7 ]

Tuurlijk wou ik met de here Graddus een babbeltje slaan, maar twee anderen waren me te snel af, hahaha, en ik had ook geen zin om een nummertje te trekken Wink Een volgende keer zeker?

Eigenlijk was ik gewoon bang van die imposante baard van je Wink

Profiel  
 
Gepost: 17 augustus 2015 11:23 PM
  [ # 8 ]
Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 augustus 2015 11:24 PM
  [ # 9 ]

Dat dacht ik al Wink

Profiel  
 
Gepost: 17 augustus 2015 11:40 PM
  [ # 10 ]

Je had natuurlijk ook die twee voordringers even een zetje kunnen geven…

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 augustus 2015 11:45 PM
  [ # 11 ]

Ik ben te braaf hé Wink Trouwens, daar zat nog een baard bij, brrrrr, hahahaha, even dacht ik dat het over de barbier ging, maar het ging toch wel over een cardan tongue wink

Nuja, volgende keer blaas ik de bloemsuiker van mijn oliebollen in zijn baard, lol, moet dan wel zien dat ik snel weg kom…

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 17 augustus 2015 11:48 PM
  [ # 12 ]

Harige bewijzen:

Afbeelding Bijlagen
MarcusZaanus.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook