1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
airco Nemo zegt heb geen zin meer
fritsvrolijk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 08 augustus 2015 08:19 PM

Goedendag simpel vraagje mijn airco is er vandaag mee gestopt


Heb hem 2 maanden geleden laten vullen en alles werkte prima

Vanmorgen blaasde hij alleen hete lucht zucht zucht met 39 graden buiten


Wat ik vragen wil waar zitten de zekeringen van een airco bij een Nemo wil die even nakijken Of heeft iemand een idee wat er stuk zou kunnen zijn waar ik makkelijkk zelf even naar kan kijken voor ik weer een berg kosten ga maken

 

Bedankt zover hoor graag van groeten Frits

Profiel  
 
fritsvrolijk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 08 augustus 2015 10:45 PM
  [ # 1 ]

oof weet iemand waar deze zit Citroen Nemo Air Control Module

Thanks

Profiel  
 
fritsvrolijk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 31 juli 2016 07:02 PM
  [ # 2 ]

Rijd er hier niemand met een Nemo hAha

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 01 augustus 2016 03:47 PM
  [ # 3 ]

frits als er een lek in de condensor zit, dan kan ie het wel even doen, maar dan houd ie vanzelf weer op,
open de kap en zoek de poulie op van de aircopomp, voor op het blok zit ie, vaak onderaan, laat iemand de motor starten, en dan de airco aanzetten, nu moet de poulie mee gaandraaien, gebruik een zaklamp. zo niet waarschijnlijk systeem leeg, draait ie wel mee?
dan kan het ook wezen dat de binne temperatuursensor slecht werkt,als ie denkt dat het koud is, gaat ie dus warmelucht blazen. wat bij jou het logieste is, anders blaast ie geen warmelucht, of je hebt de kachel op heet staan. dan help zelfs de airco niet.want dan blijft ie warme lucht blazen.

Profiel  
 
fritsvrolijk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 01 augustus 2016 05:52 PM
  [ # 4 ]

Hoi Meneer Beremans als eerst bedankt voor u reactie


Mijn airco is afgevuld en de zekeringen zijn ook bekeken en goed bevonden geen lekkage


De poelie op de verdamper draait ook gewoon en je hoor als je de airco aanzet ook het toerental veranderen


Het probleem is dat de aircopomp geen spanning krijgt daarom heb ik na Google bezocht te hebben geleze dat het soms de kachelweerstand kan zijn die stuk is .


Maar het kan natuurlijk ook goed de binne temperatuursensor zijn mag ik u vragen waar dat ding ergens zit bij een Nemo


U sluit de kachelweerstand uit als boosdoener ???


Lees graag u reactie Mvg Frits

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 01 augustus 2016 06:11 PM
  [ # 5 ]

even fritz je haalt een paar dingen door elkaar, draait de poelie nou wel of niet mee op de aircopomp. als je hem aan zet? deze zit gemonteerd aan de voorkant van je blok, alleen is dat dan aan de rechtrerkant van je auto, gezien als je erin zit,
je verdamper zit in het dachbord, voor je propeler die er voor zorgt dat er lucht in het interieur komt.
en je condensor, die zit vooraan de auto vaak verstopt voor de koelradiator, van de motor.

Profiel  
 
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 01 augustus 2016 06:16 PM
  [ # 6 ]

Even voor de duidelijkheid, de airco compressor heeft 1 poelie die altijd meedraaid en het binnenwerk(magneet koppeling..aka het middelste van de poelie, dat gaat pas draaien wanneer de airco ingeschakeld wordt! meestal hoor je dan ook een tik.

maar gezien er geen spanning op komt zal die ook niet inslaan! kan meerdere dingen zijn, bm34(zekeringkast onder motorkap) die het niet doet, pressorstaat die stuk is, etc mijn advies, laat er door een garage naar kijken!

Profiel  
 
fritsvrolijk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 01 augustus 2016 07:32 PM
  [ # 7 ]

Juist dat wou ik zeggen de poelie draait altijd

En die tik die je normaal hoort bij inschakelen hoor ik dus niet meer

Maar de kachelweerstand is onderweg heb hem nu al los liggen dus die vernieuw ik maar begrijp dat deze nooit een oorzaak kan zij


Wou dus eigenlijk weten waar precies die binnen temparatuur sensor zit en welke zekering van de airco is en waar deze zit


Tuurlijk de Garage is het makkelijkste maar zelf klussen is leuk en lukt het dan niet kan de Nemo altijd nog naar de Garage

Nogmaals mijn dank heren en een fijne avond


Mvg Frits

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 01 augustus 2016 09:28 PM
  [ # 8 ]

frits, een ding voor een airco diagnose ga naar een erkende airco dealer, en niet naar een garage,of je wilt van je geld af.
garage vervangen alleen systematisch onderdelen, o dat was het toch niet, nou dan dat ook maar vervangen.
nog even dit jij schreef dat de kachel, hetelucht blaasde, dan neem ik aan dat de kachel wel op koud stond? in dit verband schreef ik kijk naar sensor, vaak een klein roostertje ergens op dachbord, waar ie achter zit, weet bv van de Picasso dat ie vaak vol met stof zit, omdat ie dit aanzuigt,
dat je airco 2 maanden geleden is gevult zegt niks, afhankelijk van de leeftijd gaat de condensor stuk, na 6 a 7 jaar gaat ie stuk, dit is voor iedereen, is ie zo oud en hij doet het, niks aan doen, door het vacumeeren en hervullen gaat ie gewoon stuk,
voor de leek is de test, trek bij de condensor de stekker van de druk klep, en verbind deze, gaat de poulie draaien, dan is of het systeem leeg, of de druksensor is stuk, ga hem nou niet dood leuk door verbonden laten, als er geen gas en smeermiddel meer in het systeem zit, is in 10 min je hele pomp naar de haaien.
weet van mijn werk daar hebben we ook nemo’s, toen daar de condensor werd vervangen het 800 euro koste, bij een goede garage werd het 650 euro, bij de airco boer waar ik kom, dus die niets anders doet 275 euro. dit scheeld een slok op een borrel.
nou hopelijk zie je nog door de bomen het bos

je hebt een pm

Profiel  
 
fritsvrolijk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 02 augustus 2016 03:33 PM
  [ # 9 ]

binnen temparatuur sensor Kan iemand mij zeggen waar deze zit

Struin heel het internet af maar helaas geen info

Het betreft een Citroen Nemo

Vriendelijk dank

Mvg Frits

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 02 augustus 2016 09:16 PM
  [ # 10 ]

nou vergeet ik te vragen. heb je een vol automatisch systeem, of bedien je de kachel gewoon met een draaiknop. als je een draaiknop hebt die van koud naar warm gaat, dan heb je geen temperatuursender in je dachbord. als de kachel dan continu warme lucht blaast, dan is de kabel ergens los,

Profiel  
 
fritsvrolijk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 02 augustus 2016 10:25 PM
  [ # 11 ]

Ha ha ik heb een gewone airco met draai knop. Vandaag nog ff alle zekeringen na gekeken maar die zijn oke


Wacht nog op me kachelweerstand hopen dat deze het probleem oplost maar denk het niet


Denk dat er ergens een sensor kapot is de vraag is welke zucht


En hij blaast niet alleen warme lucht ook koele buitenlucht maar je zoals ik zei de boel krijgt geen stroom

Bedank voor u reactie Beremans

Profiel  
 
fritsvrolijk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 13 augustus 2016 08:31 PM
  [ # 12 ]

Nieuw kachelweerstand mocht niet baten helaas


Iemand nog tips wat het kan zien en simpel te controleren is .Bedankt zover

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 13 augustus 2016 10:53 PM
  [ # 13 ]

heb je nou dan al die drukklep door verbonden. die op de condensor zit,

Profiel  
 
fritsvrolijk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 14 augustus 2016 09:32 AM
  [ # 14 ]

    Goedemorgen Nee ga ff domme vraag stellen waar zit dat ding haha en welke draden moet ik gebruiken

Wel gecontroleerd of de airco lekt dat doet hij niet dus

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 14 augustus 2016 01:13 PM
  [ # 15 ]

er staat toch dat ie op de condensor zit, maar oke goed, volgens mij was alles al besproken, maar hier dan, de condensor zit voor je radiator gemonteerd, en aan de zijkant, daar waar de airco leidingen, aan de condensor zit gemonteerd, daar zit ook de klep, dit is natuurlijk makelijk te vinden omdat op de klep ook een stekker zit met 2 electra draadjes, dus trek de stekker eraf en verbind deze door, desnoods met een paperclip, als je hem maar nergens tegen aan houd want dan heb je sluiting, en ben je nog verder van huis, het beste gewoon een stukje draad met 2 vlakke stekkertjes er aan. heel soms kan het zijn dat de drukklep ergens anders zit, maar dan is het een kwestie van even de drukleiding terug volgen richting het shutbord.

hier ook nog even een foto, aan de zijkant zie je de klep zitten. rechts onder,

Afbeelding Bijlagen
0.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook