Dubbele vlampijp
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 11 augustus 2015 05:49 PM

Hoe krijg je in godsnaam een dubbele vlampijp eruit? Boven en onder is los maar het lijkt erop dat ik of de startmotor of toch het hele spruitstuk eruit moet halen. Wie weet mij ff van een tip of wijsheid te voorzien?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 augustus 2015 09:56 PM
  [ # 1 ]

Of het hele spruitstuk er af of de startmotor er uit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 11 augustus 2015 10:19 PM
  [ # 2 ]

Doe dan maar startmotor…
Er breekt altijd wel een tapeind van het spruitstuk Laughing

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 augustus 2015 10:33 PM
  [ # 3 ]

Het kan zonder. Alleen het anti trilgewicht moet weg.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 11 augustus 2015 10:48 PM
  [ # 4 ]

Motorsteunen los en het blok een beetje verschuiven en lichten helpt ook.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 12 augustus 2015 12:07 AM
  [ # 5 ]

Stond in de garage/loods met mijn mobieltje en dan is de raadpleegfunctie van het forum nog lastiger te lezen met een vette bril, vandaar mijn vraag. Maar helaas jullie responssnelheid was dit keer niet snel genoeg Smile Uiteindelijk vlampijp er wel uit gekregen na lossen van de centrifugaalregelaar en de hinderlijk in de weg zittende verdamper. De vervangende pijp krijg ik er op dezelfde manier echter niet meer tussen grrrr. (zal wel komen omdat het uiterste deel van de oude vlampijp was doorgerot en er af was)
Onverrichter zake naar huis gegaan en,  nu met tips, morgen weer in de aanval.

Boogaard/waterman/Egbert: Beide steunen los of is 1 genoeg? Van het blok (3x 9mm) los of de grote 26-er waar de ringsleutel niet op past en 1 van de uitlaatspruitstukken hinderlijk in de weg zit?
En dan als laatste, is het handiger om eerst de flexpijp op de vlampijp te zetten en die dan pas op het spruitstuk te monteren?

Egbert : anti-trilgewicht? wat is dat? Verschuiven, bedoel je dat dan ook de bakophanging los moet?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 augustus 2015 09:00 AM
  [ # 6 ]

Beide mototrsteunen los elk met 2 bouten kop 14 op het chassis en ze dus aan het blok laten zitten.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook