Tevreden Cactus rijder
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 15 augustus 2015 12:38 PM

Misschien een beetje een saai topic maar aan de andere kant vind ik dit ook een topic wat hoort binnen het forum.
Het valt mij op dat over het algemeen mensen tevreden zijn met hun Cactus. Op het forum zie ik wat mensen die misschien kleine storingen hadden en daarover kond willen doen. Daardoor krijg je een beeld van een auto met veel storingen. Dat is jammer.
Ik zou nu juist willen stellen dat de Cactus ondanks wat kleine dingen mij als oud Toyota rijder bijzonder in de smaak valt.
Ik heb het ding nu bijna drie kwart jaar, ben er mee op vakantie geweest en rij er dagelijks mee naar mijn werk. Naar alle tevredenheid. De 3 cilinder knort fijn in het vooronder, muziek is goed te beluisteren en alles werkt naar behoren.
Ik zit prinsheerlijk in de auto en als ik mensen wil meenemen is dat geen probleem.
De auto is ook een persoonlijkheid. Dat komt omdat hij er anders uit ziet dan normaal. Een leuke auto maar natuurlijk heb mensen die hem afschuwelijk vinden geen probleem.
Tot nu toe is er geen haar op mijn hoofd die spijt heeft, ook al ben ik van een relatief goedkope naar een iets duurdere auto gegaan. Met een schuin oog op de brandstofmeter zijn leuke ritten te maken. Je loopt niet leeg op de Cactus.
Deze Cactus is een auto die uitnodigt tot rijden of cruisen. Het drukke verkeer is ineens niet meer vervelend. Dat heeft Citroen met deze auto goed voor elkaar. Een auto die je raakt, waar je iets mee hebt en waar je graag in vertoeft.
Sinds mijn oude eenden en Dyane heb ik dat niet zo sterk meer gehad met een auto. Ja mijn laatste Toyota IQ was bijzonder. Daar was ik ook graag mee op weg. Tot het moment dat ik in de Cactus kon rijden, toen was ik verkocht.
Ja het is een gave wagen hij staat hier voor de deur en het is nog steeds leuk om ernaar te kijken.
De enige wens die ik nog heb is dat nieuwe Cactusrijders nu ook eens felle kleuren durven kiezen zodat de Cactus wat prominenter in het straatbeeld verschijnt. De wagen verdient het.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
Baska
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 22-06-2015

Gepost: 15 augustus 2015 05:27 PM
  [ # 1 ]

@Hoekse: groot gelijk! Ook hier een zeer tevreden Cactusrijder. Vorige auto’s waren oa een VW Golf Variant, een Renault Scenic, een Peugeot 307 SW en een Opel Astra station. Alleen die Peugeot haalde het in sfeer en ontspannen rijden (een beetje) bij de Cactus. De anderen waren oha prima auto’s (weinig problemen mee gehad), maar wat saai en geen auto’s om eens lekker in te gaan touren.

Zeker als ik kijk naar de prijs/kwaliteitverhouding (en dat moet je mi bij auto’s altijd doen) is de Cactus een meesterlijke wagen! Natuurlijk valt er best iets aan te merken (en dat doen we ook, zie discussie over verbeterpunten) maar gezien de prijs krijg je heel veel auto voor je geld en nog een bijzondere ook.

Ik ben wel benieuwd naar de toekomstige ervaringen met de dealer, want een auto is toch voor een deel gekoppeld aan het merk en de dealer. Bij de Opel moet ik zeggen dat die service geweldig was: snelle reparaties en onderhoud, altijd binnen de afgesproken prijs en met kleine attenties (ook voor mijn derdehands Opel met 180.000 km op de teller) zoals je auto uitzuigen of wassen na een beurt die je positief stemmen over het merk en de garage.

Ik hoop dat Citroen van de Cactus een lijn maakt zodat je niet per se naar het topsegment hoeft te gaan voor een karaktervolle auto.

If we open a quarrel between past and present, we shall find that we have lost the future.

Winston Churchill

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 15 augustus 2015 06:03 PM
  [ # 2 ]

ik vind een citroen al zo wie zo iets anders ,
ik vond mijne dyane 6 de max,mijn bx, mijn berlingo en nu mijn cactus ook den top .
Alleen met mijne c8 heb ik wat pech gehad , anders beste tevreden van mijn citroen ‘s .
nu hebben wij de c3 Picasso (een ervaring apart , juist de interieur van een vliegmachine met zijn panoramische ruiten ) en de cactus etg ,lekker luieren zonder te schakelen , tof!

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook