Verschil trekhaak serie 1 en 2?
Thijsio
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 26-08-2007

Gepost: 16 augustus 2015 05:02 PM

Hallo Allen,
Deze week heb ik via marktplaats een 2e hands trekhaak gekocht. Nu lijkt deze niet te passen, althans, ik heb geen idee hoe. Zit er verschil in serie 1 en 2?

Groeten, Thijs

Profiel  
 
JGA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 12-12-2009

- ID/DS DS20
Gepost: 16 augustus 2015 05:08 PM
  [ # 1 ]

volgens mij geen verschil tussen de serie 1 en 2 maar wel tussen berline en break

auto’s:

DSuper5
DS 21 pallas
DS 21 IE H
DS 21 Break

Profiel  
 
Gepost: 16 augustus 2015 08:13 PM
  [ # 2 ]

Is de trekhaak wel compleet? Heb ik ook wel eens aan de hand gehad, er hoort ook een deel bij dat achter de bumper geschroefd moet worden, waarna je de trekhaak zelf daar weer aan kunt monteren.

Profiel  
 
Gepost: 16 augustus 2015 09:13 PM
  [ # 3 ]

Er is wel degelijk verschil in een trekhaak voor serie 1 en serie 2 (heeft te maken met de bumper), ook is er dan nog verschil in berline of break.
En dan is er nog verschil in de fabrikanten, de beste (lees sterkste) trekhaken zijn de originele van Citroën en die van SIAR, aan bv een GDW zou ik zelf geen zware aanhangwagen of caravan hangen.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Thijsio
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 26-08-2007

Gepost: 19 augustus 2015 03:47 PM
  [ # 4 ]

Het zou kunnen dat er een stuk ontbreekt onder de bumper. De trekhaak heeft achteraan, dus aan de kant van de kogel, twee ogen met rubber bussen, maar daarvoor zie ik geen ophangpunten…

Ik heb de verkoper even gevraagd te kijken en geïnformeerd naar de cx waarvan de trekhaak gekomen is.

Profiel  
 
Gepost: 19 augustus 2015 11:57 PM
  [ # 5 ]

Er hoort een plaat verticaal omhoog achter de bumper gemonteerd te worden, daaraan kun je dan die twee ogen bevestigen.

Profiel  
 
Gepost: 20 augustus 2015 09:02 AM
  [ # 6 ]

Bij een serie2 zit er ook nog een soort kooi/ophangconstructie aan die plaat die je moet bevestigen achter de achter traverse van de wagen, die komt met bouten door de plaat die achter de bumper komt.
Hieraan wordt de ophangplaat van de trekhaak met 4 of 5 boutjes aan bevestigd.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 20 augustus 2015 09:08 AM
  [ # 7 ]

Ik had een Nederlandse trekhaak, dus niet een met een losse kogel zoals in Frankrijk en België. Wat trxke omschrijft als kooiconstructie is voor mij dus de trekhaak Smile

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 20 augustus 2015 07:42 PM
  [ # 8 ]

Mocht je onderdelen te kort komen; bij onze sleutelloods liggen nog een aantal CX trekhaken te niksen.
Er zit sowieso een complete serie 1 en een complete serie 2 trekhaak tussen.

Profiel  
 
Thijsio
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 26-08-2007

Gepost: 28 augustus 2015 06:39 PM
  [ # 9 ]

Dag allen,
Ik heb hem nog niet gemonteerd, maar de verkoper heeft nog eens onder de auto gekeken en zag nog de plaat die bij mij pakketje ontbrak. Nu is het nog even afwachten of de serie 2 bumper niet in de weg hangt, maar ik kan weer vooruit.
Dank voor jullie tips en aanbiedingen.

Groeten, Thijs

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook