Onderhoudsschema C4 Cactus 1.2 110pk
rodebo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 17-08-2015

Gepost: 17 augustus 2015 05:17 PM

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en zal hier wel vaker komen. Heb afgelopen zaterdag een C4 Cactus besteld en die wordt in november geleverd.

Even kort voorstellen: Ik ben Ronald en heb de afgelopen 7 jaar gereden in (2 verschillende) Saab 9-5 estates. Die loopt een beetje op zijn eind en het wordt tijd voor iets nieuws. Samen met vrouw en kinderen de Cactus wezen kijken en passen en we waren allemaal enthousiast. De 110 pk motor vond ik erg vlot, zeker in combinatie met het lage gewicht (zo’n kleine 600 KG minder dan de Saab).

Dus zaterdag na de proefrit de knoop doorgehakt en voor het eerst een nieuwe auto gekocht. Nu bezig met verzamelen informatie.

Via internet heb ik wel de gebruikershandleiding kunnen downloaden, maar ik zie nergens een digitaal exemplaar van het onderhoud- en garantieboekje.

Ik ben benieuwd naar het onderhoudsschema van de Cactus met ‘mijn’ motor (de 110 pk). Ik zie wel een schema op internet uit 2011, maar daar staat de Cactus (uiteraard) nog niet op.

Kan een van jullie uitkomst bieden? Is het onderhoud elke 2 jaar en/of om de 30.000? En wat wordt er dan gedaan?
Ook ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en of er voor het inrijden nog speciale zaken zijn.

Alvast dank en groet,

Ronald

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 17 augustus 2015 08:04 PM
  [ # 1 ]

Hallo Ronald,

Gaaf van een Saab naar een Cactus, overigens alle twee aparte auto’s.
De Cactus zal een aangenaam reisgezelschap worden neem dat maar van mij aan. Over de beurten hoef je, je geen zorgen te maken als je vergeet wanneer hij naar de garage moet. Het is een slimme wagen en hij vertelt je via je display wanneer je naar de garage moet. En als ik het goed begrepen heb mag je na een jaar of 20000 km weer terug naar de garage.
Althans bij mijn 82 pktje.
Maar je kan het voor de zekerheid even navragen bij de dealer. Daar is hij voor. Veel leesplezier op dit leuke forum trouwens.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
rodebo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 17-08-2015

Gepost: 20 augustus 2015 12:33 AM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je reactie. Inmiddels gevonden via de dealer.

Bij normaal gebruik dus elk jaar / 25000 km een beurt. Nu maar eens rekenen of een onderhoudscontract voordelig uit kan vallen. Iemand daar ervaring mee?

Groet,

Ronald

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook