hete motor C4 1.6 vit
dv2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 19-08-2015

Gepost: 21 augustus 2015 11:33 AM

Ik heb deze week een c4 1,6 vti 120 aangeschaft; van 2011, 54500 km.
Als ik er een langere stuk mee rijd, wordt de motor nogal heet (o.a. zwarte motorkap). Gevolg is ook dat de warmte het interieur in komt.
De airco moet het er dan tegen aan om de temperatuur omlaag te krijgen. Je voelt de warmtevlagen binnen komen. Lijkt me niet normaal,
hoewel er nog geen signalering is van een te hete motor.
De ventilator blijft ook een tijdje nadraaien bij het uitzetten (dan kan volgens mij wel normaal zijn).
Heeft iemand dezelfde ervaringen? Iets niet ok in de temperatuurregeling? Tips om te controleren?

Groet,
Dirk

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 21 augustus 2015 01:05 PM
  [ # 1 ]

Even mee terug naar de garage lijkt mij de eerste stap, zal vast iets van garantie op zitten.

Wat bedoel je met zwarte motorkap? Is het een zwarte auto of is de kap zwart geblakerd van de hitte?

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
dv2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 19-08-2015

Gepost: 21 augustus 2015 01:26 PM
  [ # 2 ]

Haha; ik bedoel niet de motorklep, (is grijs trouwens). De zwarte kap bovenaan de motor wordt erg warm. Het kan zijn dat daarvandaan de lucht wordt verwarmd.

Ik heb het forum doorgestruind op meer reacties over een dergelijke ervaring; heb er 1 gevonden. Daar werd als laatste gemeld dat het ‘normaal’ is.
Ik vind het zelf vreemd dat de airco zoveel moet werken om de binnengelaten motortemperatuur naar beneden te krijgen.

Ik ben wel benieuwd of meerdere rijders in dezelfde type C4 die ervaring hebben? Ik hoor (lees) het graag!

En terug naar de garage.. die is een beetje uit de buurt. Daarom wil ik graag eerst weten of het meer voor komt / zo hoort te zijn, of toch een defect in de temperatuurregeling.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook