1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Gemotoriseerde achterklep
Herman Massink
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 16-08-2009

- (Grand) C4 Picasso Blue HDI Shine 150pk
Gepost: 22 augustus 2015 09:50 AM

Wie herkent het geval dat de gemotoriseerde achterklep van de Exclusive uitvoering niet altijd open gaat.
Met name de eerste keer in de morgen nadat de auto een nacht lekker heeft kunnen rusten.
De klep lijkt we gedeeltelijk te ontgrendelen, maar de elektrische motor begint niet te lopen om hem verder te openen. Door de klep een beetje verder te openen met de hand en weer op de bedieningsknop te drukken gaat het wel.
De dealer is hier al heel lang samen met Citroen mee bezig, heeft van alles vervangen, maar nog steeds geen resultaat.
Wel allemaal garantie, maar toch….

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 31 augustus 2015 12:34 AM
  [ # 1 ]

Zit er een weerstandbeveiliging op?
Wellicht voelt hij sochtends teveel weerstand doordat er bijvoorbeeld tandwielen aan elkaar kleven, asjes, plus het gewicht van de klep.
En dat hij dan direct word uitgeschakeld.. Ik noem maar wat.
Waar haalt de klep de stroom vandaan… Is dat uit een “opslag” of direct van de accu. Stel dat de stroom word opgeslagen, en de “opslag” loopt te snel leeg, dat hij net even zijn piek kwijt is…

Ik noem maar wat, ik heb geen idee hoe het bij die auto technisch zit.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
marceling
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 21-09-2015

Gepost: 21 september 2015 04:18 PM
  [ # 2 ]

Bij mij zelfde probleem…

Profiel  
 
wolra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 14-03-2010

Gepost: 27 september 2015 09:32 PM
  [ # 3 ]

Je moet het knopje van de achterklep kort indrukken
Bij langer indrukken opent de klep een klein stukje en stopt dan
Als je bij het open gaan van de klep weer even drukt
Stopt deze
Gr hans

Profiel  
 
marceling
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 21-09-2015

Gepost: 28 september 2015 10:03 AM
  [ # 4 ]

Dit is het niet. Het lijkt er sterk op dat de buitentemperatuur een rol speelt. Ook bij de dealer, met diagnosetoestel aangesloten heeft men het fenomeen kunnen vaststellen. Het diagnosetoestel gaf echter geen duidelijke oorzaak aan.
Ook met afstandsbediening openen van de klep, waarop je dan lang moet drukken, kan ‘s morgens de achterklep losmaken, maar niet openen. De klep met de hand zo’n 20 com omhoog heffen en dan opnieuw de knop indrukken opent de klep wel. Het fenomeen doet zich meestal daarna diezelfde dag niet meer voor. Een 3-tal weken geleden een rit in Frankrijk van meer dan 200km bij regenweer de auto geparkeerd in een ondergrondse parkeergarage en ook daar wilde de klep niet spontaan electrisch openen. Met dealer werd afgesproken, gezien bericht #1 hierboven, van nu even koudere temperaturen af te wachten omdat het fenomeen dan wellicht meerdere malen per dag zal voordoen. Allerlei zaken vervangen heeft geen zin, zolang de oorzaak niet achterhaald is.

Profiel  
 
Herman Massink
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 16-08-2009

- (Grand) C4 Picasso Blue HDI Shine 150pk
Gepost: 28 september 2015 12:46 PM
  [ # 5 ]

Ik ben benieuwd. Zelf was ik de eerste twee weken van september in Frankrijk en elke ochtend was het raak, niet openen. De buitentemperatuur kwam wel tot onder de 10 graden. Normaal staat mijn auto in een ondergrondse garage waar de temperatuur nagenoeg constant is en ook onder die omstandigheden doet het euvel zich voor. Midden september is de auto weer een aantal dagen in de garage geweest (ook voor een ander probleem) en nu ligt de vraag weer bij Citroen en afwachten maar weer. Marcelling, Houdt ons svp op de hoogte als er een oorzaak wordt gevonden.

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 28 september 2015 03:03 PM
  [ # 6 ]

Zou dit met de eco modus te maken kunnen hebben ? Heb op het C5 forum wel eens een topic hierover gelezen.

Profiel  
 
marceling
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 21-09-2015

Gepost: 28 september 2015 05:32 PM
  [ # 7 ]

Ik denk niet dat eco modus hierbij een rol speelt. Eerst en vooral, na een rit van 200km en het binnenrijden van een perkeergarage, zal de wagen toch niet onmiddellijk in eco modus gaan. Bovendien, het slot (dat inmiddels al vervangen werd, zonder resultaat) springt wel degelijk los. Als ik met de hand de klep wat omhoog til, zo’n 20 cm en ik druk opnieuw op de schakelaar, dan opent die wel. Ik veronderstel mocht die in ecomodus staan, dat dit met het optillen niet zou veranderen. Bovendien heeft men ondanks het aangeloten diagnose apparaat bij de dealer niet vastgesteld dat de wagen in ecomodus stond. Dat is toch het minste dat men van zo’n diagnose apparaat kan verwachten.

Profiel  
 
Hansjawa
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 10-07-2015

Gepost: 28 september 2015 05:54 PM
  [ # 8 ]

Ik heb met m’n bx nergens last van.😂😂😂😂😂😂😂

Almost a memory

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 28 september 2015 11:23 PM
  [ # 9 ]

Ik noem dat omdat de topic starter het probleem vooral lijkt te hebben na een nacht “rust” en de temperatuur lijkt ook invloed te hebben. Bij koude nachten ging mijn C5 ook altijd snel in eco-modus, vandaar.

Profiel  
 
Trompstraat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 21-06-2015

- BX BREAK
- GS/GSA basis
- Berlingo Berlingo 2.0HDI
- C5 HDi 2.0 Break Exclusive
- (Grand) C4 Picasso THP165 S&S Excl. volautomaat
Gepost: 25 oktober 2015 12:16 PM
  [ # 10 ]

Volgens een dealer een bekend probleem.
Bij mijn Picasso is het hele mechanisme onder garantie vervangen. Nu komt het incidenteel nog weleens voor. In de oude situatie was het meer regel dan uitzondering…

Profiel  
 
Herman Massink
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 16-08-2009

- (Grand) C4 Picasso Blue HDI Shine 150pk
Gepost: 25 oktober 2015 02:00 PM
  [ # 11 ]

Ben dus niet de enige die dit probleem heeft. Welke dealer vindt dit een bekend probleem ?
Bij mij is al veel vervangen, maar wat versta je eronder dat “het hele mechanisme” is vervangen.
Ik moet nodig weer eens naar mijn dealer, want het is alweer zo’n 5 weken geleden en nog steeds niets gehoord.

Profiel  
 
Trompstraat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 21-06-2015

- BX BREAK
- GS/GSA basis
- Berlingo Berlingo 2.0HDI
- C5 HDi 2.0 Break Exclusive
- (Grand) C4 Picasso THP165 S&S Excl. volautomaat
Gepost: 25 oktober 2015 03:25 PM
  [ # 12 ]

Mijn dealer is Versteeg Buurman in Ermelo. Ze hebben het slot en de daarbij horende elektronica vervangen. Zelfs de pieper want die klinkt nu wat anders. Het zal dus wel een set zijn…
Men vertelde mij dat ze nog een klant hebben met hetzelfde probleem.

Profiel  
 
Herman Massink
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 16-08-2009

- (Grand) C4 Picasso Blue HDI Shine 150pk
Gepost: 25 oktober 2015 05:59 PM
  [ # 13 ]

Beste Trompstraat,

Bedankt, misschien kan mijn dealer daar iets mee.

Profiel  
 
marceling
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 21-09-2015

Gepost: 25 oktober 2015 06:28 PM
  [ # 14 ]

Bij mij is slot al vervangen. Zonder resultaat echter.

Profiel  
 
Herman Massink
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 16-08-2009

- (Grand) C4 Picasso Blue HDI Shine 150pk
Gepost: 30 november 2015 11:19 AM
  [ # 15 ]

Hallo, nog even een vraag met betrekking tot de gemotoriseerde achterklep.
De mensen die er problemen mee hebben, hebben die ook een afneembare trekhaak gemonteerd ????

In mijn geval is het zo dat als er bv een fietsendrager is aangesloten op de elektriciteit van de auto de klep alleen ontgrendelt (Handig als er fietsen op staan waar de klep tegenaan zou kunnen lopen) trek je de klep iets verder open, dan kun je de motor in werking stellen en de klep gaat verder open.

Dit lijkt dus hetzelfde als wat er bij de storing gebeurt.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook