C4 Coupé 2005 2.0HDiF turbo issue
kay81290
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 30-12-2013

Gepost: 23 augustus 2015 09:29 PM

Dag mensen,

Vorige week heb ik bij mijn C4 de turbo laten vervangen omdat deze niet meer funtioneerde.
Na vervanging een testronde gedaan, maar naar mijn idee trekt hij nog niet zoals het hoort.

De monteur had dat idee zelf ook, maar kon zo geen reden vinden waar dit door kon komen.

Begin dit jaar heb ik de roetfilter laten verwijderen bij Digicar in Doetinchem, en zij hebben ook het computer management aangepast zodat er geen storingen van vrij zouden komen.

Bij de garage zag ik tijdens het uitlezen dat de Egr of roetfilter temperatuur op -34 stond.
Kan het zijn dat dit iets met elkaar te maken heeft, en zou de computer opnieuw geprogrammeerd moeten worden?

Profiel  
 
XSi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 12-06-2012

Gepost: 28 augustus 2015 02:42 PM
  [ # 1 ]

Dag - dit helpt jou niet, is wel zeer herkenbaar. Het doet mij denken aan mijn eerste C4 Coupe (VTR…?diesel, bouwjaar 2005 - februari(?), gekocht in juli 2012 met 160.000, na een maand en vervolgens om ca. 3 weken emissiestoring op de display. Oplossingen: board computer resetten - roetfilter schoonmaken - motor “doorspoelen” - stuurbediening vervangen (de traagheid leek te maken met het blijven hangen van cruise control na het uitzetten ervan) - voorstel turbo vervangen (bij Cirtoen dealer / garage) heeft het - gelukkig - bij 2nd opinion door de garage waar de auto aangeschaft is niet gehaald. Hier zei men dat het ‘m niet in de turbo zat. Wel blijkt een 1.6 dieselmotor serie uit 2005 problemen te geven bij Citroen, Peugeot en Renault. En Volvo.

Hoe het afliep: in februari 2013 weer bij de garage met dezelfde klacht (en na een beurt van 1.100 euro) werd deze C4 van de brug “gereden” door een op hol geslagen Mustang automaat oldtimer(gestart onder de motorkap terwijl ‘ie in een versnelling stond). Total loss.
Nu ben ik erg blij met mijn C4 coupé (nov. 2006)die het altijd doet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook