Xsara picasso 1.8 2000 Bsi nat, knipperlicht blijft branden
frankvanhoorn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 12-03-2014

Gepost: 26 augustus 2015 11:56 PM

Beste allemaal,

Het betreft een xsara picasso 1.8i van 2000

Gisteren was ik bijna thuis, dashboard valt uit, knipperlicht rechterkant (allemaal) blijft branden, ramen gaan niet meer dicht, cv werkt niet meer. Kak dus.
Ik ben na een belletje even naar de citroen garage hier gereden, auto kon niet uitgelezen worden. Bsi losgehaald en er zat water in 1 van de stekkers en tussen de aansluitpinnen (groene stekker meen ik)
Na het advies de complete bsi te vervangen en in te leren (a850 euro) de auto mooi mee naar huis genomen.
Bsi eruit gesleuteld, schoon en droog gemaakt en nagenoeg alles werkt weer.
De complete composthoop onder de ruitenwissers ook maar even eruit gegooid, dit is hws de boosdoener geweest.
Maargoed, alles werkt weer. Alles behalve de richtingaanwijzers.
Rechts blijft continue branden (contact aan/ uit, motor aan/uit, knipperlichtpookje links/neutraal/rechts).
De linkerkant werkt wel naar behoren.

Mijn vraag is nu,
Zit het probleem nu nog in de bsi of moet/kan ik ergens anders gaan zoeken?
En is dit stukje bsi zelf te repareren of zijn er bedrijven die dit aandurven?

Mocht het probleem in de bsi zitten, had ik met mn vaste garage al een plan uitgewerkt om de hele richtingaanwijzerhandel lekker zelf te gaan bedraden
(knipperlichtrelais/schakelaar/waarschuwingslicht/lampjes in het dashboard enz enz)
Dit zou me een fractie van een nieuwe bsi gaan kosten.

Is er iemand die met me mee wil denken?

Profiel  
 
H van Zandvoort
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 29-08-2012

- C4 (2004-heden) 1.6HDI 90 ligne business 5D
- Visa 1.7D
- Traction Avant 11bl
Gepost: 28 augustus 2015 11:10 PM
  [ # 1 ]

hallo Frank

helemaal mee eens om zelf een knipperlicht systeem in te bouwen
al dat computer gedoe in een auto moest verboden worden je kunt niets zelf meer doen.
zelf heb ik een xsara 1.9D uit 1998 hij is net door de 565000 km grens gegaan
tot nu toe doe ik alles zelf en is nog goed te doen maar ik hou mijn hart vast als mijn xsara het toch een keer gaat opgeven en ik over moet op een modernere citroen.

een mogelijke bsi storing wat bij mij af en toe optreed is dat de rechterkoplamp in de laagste stand licht op en neer gaat.
ik kan het niet vinden de spanningen op de stekker van de verstelmotor is niets mis mee hij doe het niet altijd.
DUS als deze storing regelmatiger voor gaat komen trek ik de hele zooi er uit incl schakelaar
gewoon de koplampen op een vaste stand afstellen.
als de verstelvoorziening er helemaal niet meer inzit moet dit goed gaan met de APK.

sterkte met het ombouwen naar een conventioneel knipperlicht systeem

Profiel  
 
frankvanhoorn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 12-03-2014

Gepost: 28 augustus 2015 11:20 PM
  [ # 2 ]

Na een hele hoop google-en (googlelen?) Een bedrijf gevonden wat mijn bsi (los aangeleverd) kan doormeten (kosten zijn meen ik rond de 40 euro). Mochten ze het euvel kunnen vinden/lokaliseren/verhelpen, dan zijn de totale kosten een luttele 160 tot 170 euro ex. Dan is het i.m.o. de moeite (nog) niet om heel de kabelhandel opnieuw te gaan trekken

Het bedrijf is bba-reman (mag dit mods? Ik spam niet graag maar ben zelf lang op zoek geweest en ik hoop dat ik hier andere mensen met bsi storingen mee kan helpen).

Auto staat nu dus eventjes stil maar ik houd jullie op de hoogte van vorderingen/oplossingen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook